Inlägg från: JollyO |Visa alla inlägg
  • JollyO

Juli 2010

mountainleaf skrev 2010-04-29 20:52:19 följande:
    JollyO: Men jag tyckte klänningen var jättefin ändå! Men det blir väl svårt att skicka tillbaka den för att de ska ta bort några pärlor? Hade du köpt den i Kina?
    Den är fortfarande kvar på fabriken! Jag bad dem skicka kort för att jag skulle få godkänna den.

KatjaB skrev 2010-04-29 19:37:56 följande:
    fast om man åker via danmark så är inte färjan så dyr.. det är mycket kortare tur.
    Vi åkte ju via Danmark! Först Helsingborg-Helsingör och sedan Rödby-Puttgarden. Eller vet du någon billigare väg?
    Min vän är min och jag är hans
  • JollyO

Katja: Ja man betalar per bil. 995 kostar en dagsturbiljett om man köper den online. Men jag tror att de höjer priserna till sommaren. När vi åkte på bilsemester betalade vi 2000 för samma färja men då åkte vi ju inte över dagen förstårs.

Nu har jag mailat och sagt att de ska skicka klännignen bara. Dags att börja hårdbanta snart :) Längtar tills den kommer!

• JollyO
    rosesarered skrev 2010-04-30 15:23:45 följande:
    JollyO, Vilken fiin klänning! verkligen jättefin, älskar spets en annan fråga, var har du hittat den vita lyktan i ditt galleri? Har varit ute efter såna ett tag till vårt vardagsrum.  Ceke, ingångsmusik vill vi ha Ronja Rövardotter men har inte fått tummen ur än och mailat youtubepersonen. Jag har inte så bra koll på ingångsmusik förutom den klassiska Mendelsohn då. men kolla på kyrkomusik.se hehe Eriane,  nu måste du avslöja vilka 2 affärer i Stockholm säljer bh:ar som ger riktigt bra lyft! Jag ska nämligen bege mig ut på underklädesjakt i helgen.    
    Tack! Spets var ett måste för mig, i övrigt ville jag ha den gansla enkel så att de skulle lyckas där borta i Hong Kong. Lyktan är från Hemtex. Fanns i två storlekar och den på bilden är den större. Typ 199 och 149 kr.
  • JollyO

Kärleken: Tack för datorlektionen :)

Hur länge kommer blommorna klara sig då? Lime är ju väldigt sura! Men visst var det läckert!

• JollyO
    Mia 77 skrev 2010-05-02 09:55:40 följande:
    Har alla här fått betala allt själv, eller har ni kommer ni få hjälp av någon närstående? Bara nyfiken
    Vi har blivit lovade 25000 av våra föräldrar. Helt fantastiskt! Vi har budget på 65000 så vi är otroligt tacksamma. Sen har vi fått guld som i ett sammanlagt värde blev 4700 när jag sålde in det, så visst har vi snälla föräldrar (och jag får fin ring!).

Nu hoppas jag att maten ska sluta på 5-7000 mindre än budget också samt att dekorationer, klänning mm kan säljas av och att vi får tillbaka en del av det sen.

• JollyO
    Korallbruden skrev 2010-05-02 13:00:27 följande:
    Vi betalar allt själva. Har inte föräldrar med jättegod ekonomi så det är min stolthet att få ihop det själv... mamma gav mig hjälp till ringen och Mr Koralls hjälper till med en pott till bröllopsresan. Har en budjegt på ca 120 + ringar + foto+ bröllopsresa.
    Oh, det låter som att ni är täta! Bra jobbat att spara ihop allt själva. Men varför har ni inte med ring och fotograf i budgeten för bröllopet?

Jag är student men vi ville hellre gifta oss nu än vänta tills jag fått jobb. Sen skulle jag gärna anlita en dyr fotograf, gifta mig på ett slott mm men detta känns  som "vi" ändå. Vi har mååånga bekanta som kommer att hjälpa till vilket är roligt. Kock, fotograf, servering, chaufför, musiker mfl. Mycket trevligt!

• JollyO

Har varit och köpt klänningsgarderom och ljusslinga idag. Ljusslingorna kommer bli så fina på festlokalens uteplats!

• JollyO

Vi har inte bokat någon resa för vi vet inte hur det blir med jobb, semester och dylikt. Men vi har pratat lite om Central- eller Sydamerika eventuellt Goa. Det är billigt att leva där så vi kan lyxa till det!

Min klänning kom till tullen i Stockholm igår!!! Hoppas att den går igenom snabbt och att jag får den innan helgen. Det har gått så snabbt som de lovade på Littlecoral, 35 dagar sen jag la min beställning. Jag skulle börja hårdbanta nu men så har jag fått feber... Hoppas att kilona rinner av mig ändå helt mystiskt :)

• JollyO
    Korallbruden skrev 2010-05-05 15:41:27 följande:
    Fyndat på e-bay lika kul varje gång Lycka!
    Vad blev det denna gången?!
Svar på tråden Juli 2010