Inlägg från: Mia 77 |Visa alla inlägg
  • Mia 77

Juli 2010

Igår fick jag namnet till en annan tjej som håller på med catering lite vid sidan om. Ringde henne direkt och hon var ledig.

Och det kommer bli betydligt billigare, nästan 2000 kr. En arbetskompis hade henne på sitt bröllop och hon var så nöjd . Så nu är det bara att försöka komma i kontakt med den andra och avboka...

• Mia 77

Mailat hon med cateringen nu... bad om att få ett svar att hon läst mit mail... Hör jag inte av henne får man väl ringa till veckan.

Hur ska ni göra med presenter till gästerna? Kommer ni överhuvudtaget ha något?

• Mia 77

Är så nyfiken på när min klänning ska komma... har nästan glömt hur den ser ut
    Får nog ge mig till tåls drygt 1 månad till innan jag kan ringa affären och höra om den kommit

• Mia 77

Så nu är resan till tyskland beställd... 2 veckor sen ska vi dit och shoppa

• Mia 77

Nu har vi osa på torsdag... det är en person som inte svarat och vi vet att han jobbar i Norge, men borde varit hemma minst ett par vändor sen vi skickade inbjudan.

Ska man ringa honom och höra, eller hur gör man?

• Mia 77
    100703 M och B skrev 2010-05-18 19:15:58 följande:
    Mia 77: En person? Lyllos er, vi har OSA på fredag och det är 18 personer som inte svarat än! Då gick jag ändå ut med en påminnelse i fredags. :P
    Japp, vi har vänner och släktingar som sköter sig
  • Mia 77

Vann en auktion på tradera häromkvällen... ett par näbbskor och blir så irriterad när man inte kan få ett mail  med kontouppgifter så att jag kan betala. För trots allt står det i auktionen att hon vill ha pengarna senast 3 dagar efter avslutad auktion och det är imorgon.

Undra om hon tyckte det var för lite betalt

• Mia 77

Nu har vi bestämt oss för att ta fotografen från stockholm.

Har mailat cateringfirmat och avbokat, men hon har inte hört av sig än. Får väl ringa henne istället.

Fick hem mitt sizoflor idag, så nöjd och mina skor från brandos... tyvärr blir det till att skicka tillbaka dom.

Får väl gå til en riktig butik och prova ut ett par som passar, detta är ju andra paret jag skickar tillbaka

• Mia 77

Jaha, kan nog känna mig blåst på skorna jag vann till Maja på tradera. Har inte hört ett ljud från henne än och nu har det ju gått 5 dagar sen auktionen slutade

• Mia 77

Har skickat henne 2 mail... ingen info i vinnarmailet.... och hon skulle ju ha betalt senast 3 dasgar efter avslutad auktion...

• Mia 77

Har nu sett att tjejen som jag vann auktionen av har lämnat omdömen till andra sedan auktionen gått ut, så uppenbarligen har hon ju varit inne på tradera under veckan.

Hur kommer ni göra med efternamn, själv kommer jag byta till gubbens

• Mia 77
    KatjaB skrev 2010-05-24 18:27:48 följande:
    är det någon av er som bokat buss till o från festen? vad har ni fått ge för det?
    Kollade upp en stor taxi som skulle rymma ca 40 pers och för det skulle vi få ge 800 kr/enkel resa
  • Mia 77
    KatjaB skrev 2010-05-24 22:19:50 följande:
      jasså, men det lär väl vara en buss va? vart bor ni?
    skulle tro det... utanför Varberg
  • Mia 77

har nu försökt få tag på expeditionen till vår församling i 3 dagar. Mailat och provat ringa, men får bara en konstig ton...
    Så irriterande att de inte kan höra av sig, det är ju trots allt bara drygt 6½ vecka kvar nu och vi vill gärna veta vilken präst det blir

• Mia 77

Har äntligen hittat mina skor... bara såg de i affären och tänkte direkt att de ska jag ha

• Mia 77

Har nu verkligen gjort allt för att få tag på vår gamla cateringfirma. Mailat, ringt flertalet gånger, men antingen trycker hon bort en eller så svarar hon inte.

Sambon ska försöka en gång till imorgon, men sen tycker inte jag att vi behöver göra något mera?

• Mia 77

har varit och fått lära oss dansa lite vals idag, så nu blir det till att öva varje dag fram tills den stora dagen...

Har fortfarande inte fått pratat med prästen, får väl försöka ringa henne på måndag. Då jag nu äntligen fått ett namn

• Mia 77

Suck.... försökte ringa prästen idag för att boka in ett samtal, då är hon på semester tom 23 juli. Vaddå samtal i god tid

• Mia 77
    Casmel skrev 2010-06-07 16:58:33 följande:
      Antar att du menar Juni, eller?
    Ja,Juni menar jag är så insnöad på juli
  • Mia 77

Igår fick jag min möhippa och jag som absolut inte trodde jag skulle få en

Precis när jag skulle fixa 3 kaffe till pensionärerna stormar ett helt gäng in och gormar och är utklädda till brudfölje från 50-60 talet. Snacka om chock.

Sen fick jag på mig baddräkt, blus, stayups och en kort kjol. Lite smink på det så var vi klara.

Iväg till lilla centrum där jag bor, fick sjuna karoeke och sälja slipsar, gick över förväntan. Sen bar det av till en bastu vi har här, där det vart mer dricka, mat och årets första dopp i havet, det var kall

Mycket nöjd och lycklig när jag kom hem, men man mår som man förtjänar idag.Tur att teven finns till barnen så mamma kan ligga och sova på soffan hahaha

Svar på tråden Juli 2010