Inlägg från: Casmel |Visa alla inlägg
  • Casmel

Juli 2010

Hinner inte skriva så mycket mer än att jag lagt in en ny bild på dom nytillverkade namnskyltarna

Skönt o få bocka av ännu en sak på listan

Bröllop 17/7
  • Casmel

Vi kommer inte ha några presenter till gästerna då inte heller finns i vår budget tyvärr.
    KatjaB: Smart

Nu snart hela låtlistan klar till festen...me like Nu ska dom bara sättas i ordning typ.

Ska ta o ringa vår vigselförättare och boka in en träff snart.
    Kan inte fatta att det snart är dag

Bröllop 17/7
  • Casmel

miris skrev 2010-05-16 18:37:57 följande:
    Jahapp.. Då har man varit på sin egen möhippa, helt otippat! :)

BERÄTTA...*nyfiken*

Jag har varit på provsminkning och provuppsättning idag och när jag lämnade salongen så kändes det 100 men när jag kommer hem och studerar bilderna på håruppsättningen så är jag inte nöjd och känner att "nej, fan så där vill jag inte se ut på mina bröllopsfoton"...*ångest ångest ångest*

Tar telefon och ringer stylisten igen och hon är ju världens gulligaste och säger att det är ingen fara, detta är inte första gången, du ska inte ha dåligt samvete osv. Vi bokar in en ny tid, klart det ska kännas bra för dig så nu blir det ny provuppsättning på fredag.
    Bilden i galleriet blev inte alls som jag tänkt mig och när jag tittar på mina bilder ser jag ut som en tant
    Så nu blir det en sån där halvuppsättning med långt lockigt hår
    Håll tummarna för mig på fredag att det blir bra...

Bröllop 17/7
  • Casmel

20100710 skrev 2010-05-17 22:45:40 följande:
    indonordic2.addcms2.se/eShop/Guld/ringar/soli... här är en ring som jag fastnat för.. min blivande har ganska säkert bestämt sig för en titanring, men dom måste väl inte vara gjorda i samma material, eller...?

Dom behöver ju inte vara i samma material om man inte vill det, alla gör ju på sitt vis men jag tycker personligen det är snyggast om ringarna matchar varandra men dom kan ju matcha genom att dom är väldigt lika till formen tex.

Igår ringde jag vigselförättaren och vi bestämde träffa ca 3 veckor innan vigseln vilket känns bra. Hon berättade att hon sedan den allra första vigseln hon förättade har läst en egen dikt efter själva vigselakten och att andra brudpar verkligen har uppskattat den. Jag frågade om hon kunde läsa den så jag fick höra men nejdå det blir en surprice sa hon Spännande! Hon e galet rolig vår VF, jag känner ju henne sen innan så jag litar på henne fullt ut så det ska bli skitskoj att det är något som man inte har någon kontroll över

Igår va det 2 månader kvar till bröllopet

Bröllop 17/7
  • Casmel

KatjaB skrev 2010-05-19 17:22:00 följande:
    våra gäster osade till mina föräldrar av någon anledning. Vi kanske också bara ska anta att de står för bröllopet o ge alla fakturor till dem Idag ska jag springa vårruset, wish me luck!Jolly: hur länge fick ni vänta på kostymen?

Skicka fakturerna till föräldrarna...hi hi hi
    Lycka till med vårruset, jag sprang igår

Har pratat med VF och bokat träff så vi kan gå igenom allt
    Var ner till underklädesbutiken idag men hittade inget som satt snyggt. Hon ska ta in en massa nytt och sen lägga undan min storlek och sen ringer hon mig så jag kan komma ner o prova Det tyckte jag var snällt och proffessionellt
    Håll nu tummarna att jag hittar nå snyggt i min storlek...

Bröllop 17/7
  • Casmel

Korall: Fyy fa hemskt! Beklagar sorgen!

mia 77: Ta´t lugnt, det kommer nog

KatjaB: starkt jobbat på vårruset Själv sprang jag in på ca 41 minuter. Trodde 46 men sen drog jag av 5 minuter eftersom jag inte startade förrän i start 2 om man säger och det brukar vara 5 minuter efter

Ååå jag vill bara skrika högt...Lyssna nu noga.....YEEEEEEEES!!!!!!!
    Äntligen har jag hittat min frisyr till bröllopet och jag kan oxå få känna att jag aldrig känt mig vackrare. Jag e så jäkla nöjd, det blev verkligen klockrent
    Blir halvtuppsatt, rakt, busigt, rockigt och aldelles perfekt och såååå jag liksom.
    Har jag övertalat er nu att jag är supernöjd ha ha ha

Nu ska jag jaga fatt nån raggarbil oxå...tänkte erbjuda grannen 2 flak öl eller nå

Bröllop 17/7
  • Casmel

minimis: jättesnygga skor!

Underkläder har jag inte inhandlat än...väntar på att butiken ska ringa när dom fått in allt i min storlek så jag kan åka ner och prova ut något snyggt.

Måste bara berätta att jag fyndat brudväska på tradera för 6kr + frakt
    Skitnöjd! Har lagt bild i galleriet, det är ingen traditionell väska men jag tyckte den va snygg och söt på samma gång

Vi kommer göra ett litet festhäfte på 2 A4 vikta på mitten vi oxå med lite enkla saker i. Foton på mig och Johan när vi blev tillsammans, när vi var små, hela familjen. Sen kommer vi oxå ha gästpresentation, kärlekscitat från kända och okända och ett litet tack till alla som varit med och förgyllt vår dag.

Bröllop 17/7
  • Casmel

Vi 3: Fyf*n va tråkigt...Jag skulle oxå vilja nypa honom lite hårt där det gör extra ont (typ insidan av låret), fy va taskigt! Jag skulle inte heller berätta mer för honom!

Ni som haft möhippor. låter kanonskoj

Just nu är jag jättestressad över underkläder...Hittar inget som sitter bra!
    Känner mig som en bridezilla när det kommer till denna biten. I butiken säger hon att vi ska fixa detta och hon ska beställa nu imorgon så jag kan komma o prova så snart sakerna kommit hem men jag känner smärre panik o vill beställa lite på nätet och få hem o prova här hemma oxå. Tänk om butiken inte får in något som sitter bra eller är snyggt :-O

Ska köpa hårfärg i dagarna o färga så jag vet vilken färg jag ska färga sen några dagar innan bröllopet

Hoppas alla mammor får en fantastisk dag idag!

Bröllop 17/7
  • Casmel

Jag känner mig bara stressad över vissa saker som tex. underkläder

Igår köpte jag en korsett på ebay för första gången och undrar hur lång tid det tar för den att komma hem. Ska skickas från england...Längtar tills jag får hem den så jag kan prova!

Å måste bara berätta...Jag har bara 2 veckor kvar till min 7 veckor långa semester och jag längtar så jag håller på o spricka Ska bli så skönt o vara ledig ett tag innan bröllopet så man kan fokusera på det dom sista veckorna innan

Bröllop 17/7
  • Casmel

Jag kommer oxå köra på sköna funktionella underkläder, har dock ej handlat något än förutom en corsett från ebay, längtar tills den kommer hem. Corsetten tänkte jag ha vår andra natt på hotellet Som vissa säger så tror jag oxå att man kommer ta av sig klänningen och somna ganska snabbt efter en så äventyrlig och fullspäckad dag och kväll!

Tänkte på en sak...
    Jag hoppas verkligen att alla kommer lägga ut en bild eller två efter bröllopet så man får se hela helheten för er alla, det skulle vara så kul!

Fick hem brudväskan igår och shit va snygg den är. Mycket snyggare i verkligheten än på bild och alldelles lagom stor

Trevlig helg på er brudar

• Casmel

FiaLottaoälsklingen skrev 2010-06-06 11:08:51 följande:
    blev hippad igår! fick en packlista med saker som skulle med och sen frukost i trädgården och kläddes i blå overall och prinsesskrona och långa band. Sen äventysbana med crosscart och kajak bl.a innan det grillades korv och svarades på olika frågor om mig och sambon.dusch och uppklädd i folkdräkt typ och sminkad som tusan, chips och drick i hamnparken där jag ficköva lite på min fiol (har inte spelat på 13 år...kom inte håg nåt) sen fick jag spela lite på stan utanför uteserveringar för att få ihop pengar till kvällen, lite pinsamt men ok. Sen ombyte till arbetsbyxor modell shorts och flanellsjorta med gummistövlar till. Mat och vin och skratt på restaurang där jag fick måla tavlor föreställande tärnan och bestmannen, blev sådär men var kul! Sen utgång på Harrys och fest till kvällen.MKT kul och jag är helnöjd med min akära vänner!! 

Guu va kul det lät

• Casmel

Ceke: skönt att du mår bättre!

Vi ska dansa till Shania Twains "From this moment" har vi bestämt nu. Innan hade vi en okänd låt av Miley Cyrus "When I look at you" men nu har hon kommit ut med en film och den låten verkar vara signaturlåt för filmen och det kändes lite B så vi valde S. Twains låt istället och tog M. Cyrus låt direkt efter så alla får dans alite tryckare

Ni verkar ha haft väldigt kul på era hippor! Jag längtar till min hippa
    Men tror inte det blir nästa helg då mannen ska på svensexa då

Jag tror vi ska strunta i festhäften...Blir för mycket jobb...Tror inte jag pallar...eller vi får se...*ångest*

Usch, nu vill jag bara att tiden ska gå, allt ska vara klart och jag har gått ner minst 3 kg...*önska önska* Någon som känner som jag? Är så less på dessa småsaker som är kvar att fixa, tiden att vänta osv osv.

• Casmel

Mia 77 skrev 2010-06-07 16:49:54 följande:
    Suck.... försökte ringa prästen idag för att boka in ett samtal, då är hon på semester tom 23 juli. Vaddå samtal i god tid

Antar att du menar Juni, eller?

• Casmel

minimis: Fy va tråkigt men jag håller tummar o tår att han blir friskförklarad snart och att allt går bra!

Tråkigt oxå att så många är drabbade. Jag har nog varit lyckligt lottad att inte ha det i min närhet än så länge ialla fall.

Nu har all Osat hos oss i alla fall så nu ska det ringas runt o beställa exakt antal tårtbitar och mat osv.

Härliga skattepengar har kommit in på kontot idag och jag känner att bridezillan som bott i mig ett tag lugnar ner sig nu

Längtar till vi ska hämta hem ringarna...ska göras innan midsommar, så snaaart.

Blir inga lupiner i våra vaser som det va tänkt heller då alla blommar nu
    Så nu behövs det tips på fina lila, cerisa blommor som inte kostar skjortan att ha i vaserna istället. Vad är billigt att fylla ut vaserna med undrar jag oxå?

• Casmel

Något nytt: vigselringen, örhängen och armband

Något gammalt: förlovningsringen (min och m2b´s ihop smälta till en ring)

Något lånat: Hoppas på att få låna en obetydlig ring av någon

Något fått: Har jag aldrig hört att man ska ha så det hoppar jag nog

Något blått: Strumpebandet

Svar på tråden Juli 2010