Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

Kärleken9: nej, de borde ju inte vara omöjliga.. fast jag läste om en tjej här på bt som hade fått tvärnej, så hon blev arg och sade upp sig (om jag minns rätt) Men föräldraledig har du rätt att vara

JollyO: kul att det går framåt med planerna, och tack för tipset! gel-kuddar till skorna är ju nåt som måste införskaffas.. både till hälar och trampdynor. Finns sånadär "partyfeet" som jag har på andra skor, grymt sköna.

Naturdiet har jag riktigt svårt för, nutrilett är godare Shakear själv för tillfället.. klänningsprovning om 3 veckor, hehe

• KatjaB

usch vad matt jag blir.. skrev ju tidigare om någon tjej som tog bilder som jag fotat själv hemma hos mig och lade upp på sin blogg, utan att fråga eller länka, och det var ju inget mer med det, sa att hon görna fick låna men ta dem när jag stämplat med mitt namn. Då är det någon som kallar sig för "fotograf" som börjar tjafsa om att jag kastar sten i glashus som lånat kommersiella bilder från aftonbladet osv till min blogg. Och nu råkar det ju vara så att jag faktiskt bett om lov på en hel del av bilderna jag lagt upp, men nej, inte alla.. det får jag väl erkänna. Men jag tycker nog att det är skillnad på kommersiella bilder från webshopar och dylikt, och på privata bilder ur någons hem.
    Orka bråka liksom.. har folk ingenting att göra eller?

Sorry, lite OT blev bara lite trött och matt på att det alltid ska finnas folk som ska hålla på att reta sig på allt

• KatjaB

åh vad kul korallbruden! jag har fortfarande inte fått länken från millys så jag kan lämna in mått o betala ... hmm.. kanske kommer den imorgon

• KatjaB

haha, vad är oddsen för det

Casmel skrev 2010-03-30 21:16:39 följande:
    Fick hem skorna från matildasfest idag och jag e nöjd. Liiite stor rosett bara, inte riktigt vad jag tänkt men nu när jag går in på sidan igen o tittar så är det lika stor rosett på bilden och precis som andra sagt så ser skorna exakt ut som på bilden. Jag är nöjd Det roliga var att jag har precis kommit hem från tjejmiddag med gänget och en annan av mina vänner ska gifta sig nu i april och hon har köpt likadana skor på matildasfest som mig fast i färgen champagne...he he...!
  • KatjaB

Mia 77 skrev 2010-03-31 12:25:41 följande:
    Börjar tröttna rejält på hon vi anlitat till catering nu.. funderar på att bytaIgår skulle vi kollat på festlokalen tillsammans med henne då hon ville se hur kök osv såg ut.Bokade tid med hon som har lokalen och igår väntade vi här hemma på hon cateringtanten skulle komma.15 min efter utsatt tid ringer sambon och undrar vart hon har blivit av.Näe, då påstår hon att vi bestämt nästa tisdag, vilket vi inte alls kan ha gjort då jag jobbar kväll då.Så hon kunde ju inte komma...Och sist ringde hon ju inte tillbaka som utlovat, utan vi ringde henne 6 dagar efter...Tänk om hon glömmer bort att hon ska laga mat till oss så vi står utan mat på festen.Näe, funderar ärligt på att ta någon annan som inte är så förvirrad

nej det känns ju sådär.. kan ni inte ta o prasta med henne om att det känns som att det blir mycket missförstånd, att ni, som hon säkert förstår blir lite oroliga. Kanske skärper hon till sig.. (kollat några referenser så inte andra varit missnöjda med henne?)

• KatjaB

korallbruden: nej vad tråkigt !! och jag som precis beställt från millys.. var det där du beställde? vill ju ha en fin klänning, annars kan jag lika gärna köpa sommarklänningar på h&m känns det ju som

• KatjaB

Idag inhandlades torselette på underklädesparty här hemma. Såklart blev jag helt såld på den dyraste hon hade, men fick 30% rabatt så det blev ändå okej pris, o så skickade hon med ett jättesött strumpeband som nästan går i dalablått med strasstenar väldigt lika de på mina skor.
    Bild på torseletten finns på min blogg om ni vill se, dock ger bilden inte den riktigt rättvisa, den är hur fin som helst!

• KatjaB

JollyO: tack kul med tyget också, det kan ju ibland vara helt hopplöst att hitta rätt om man har en tanke om en viss textil man vill ha.

Bolagret brukar jag kika in på ibland (webben) de har ju väldigt fina saker. Köpte ett gökur i plast för ett tag sedan som hänger på väggen i barnens rum.

• KatjaB

CeKe skrev 2010-04-01 08:06:11 följande:
    Vi är nu husägare!!!!! Kan inte fatta att det är sant, men kom hem från besiktning och kontraktskrivning kl 23.30 i natt (stackars mäklare) Trött men väldigt glad idag!Så, mitt i alla bröllopsbesyr och båtrenovering blir det flytt för oss! Så typiskt oss (eller i a f mig) att göra allt på en gång

grattis!!
    oj full rulle, men då har ni ju massor av kul att pyssla med resten av sommaren sen också

korall: trist! usch, jag blir så nervös, jag har ju inte direkt råd att betala en uppsättning extra tärnkläder om det blir helt fel. Går det att ordna till på nåt sätt själv eller hos sömmerska så att klänningen blir bra?

• KatjaB

vi har visserligen hittat en rätt billig catering har jag upptäckt efter att ha kollat vad andra betalar, men de har riktigt bra rykte och populära här i kring.

Vi betalar 130 kr per person och får (buffé)

Ugnsbakad laxfilé med romsås
    Marinerad kycklingfilé med soltorkade tomater
    Grekiska köttfärsbiffar
    Kallskuren rostbiff och marinerad fläskfilé
    Tysk potatissallad, grönsallad, grekisk sallad
    Potatisgratäng
    Västerbottenostpaj
    Kalla såser, olika ostar smör och bröd

Kan ha varit nåt mer i, men jag minns inte just nu.

Svar på tråden Juli 2010