• Skimmra

Tips på fina platser att fota på Styrsö/ i Göteborg??

Hejsan!

Jag hoppas att det finns riktigt många Göteborgare här ute på BT som kan hjälpa mig. Vi skall vigas på Styrsö och är i behov av tips på vackra platser på Styrsö (eller annanstans i Göteborg)där man kan fotas, samt om ni vet om det finns någonstans på Styrsö man kan fota sig om det är ett sjujäkla väder (dvs den klassiska blåst och regn )? Något fint lusthus? En bro man kan stå under? Tät skog? Osv osv...

Hoppas att ni kan hjälpa mig, en utflyttad göteborgska, som är i stort behov av tips!

• Svar på tråden Tips på fina platser att fota på Styrsö/ i Göteborg??
  • Skimmra

Oh, ja! Det vore supersnällt av dig om du kunde göra det!

Jfoto skrev 2010-03-16 08:23:20 följande:
    Men hela Styrsö är ju fin! Bara att gå bort lite från husen...Jag har två väninnor som bor där, båda journalister, så vill du att jag kollar upp med dem exakt var du kan få bäst bilder så kan jag göra det.
  • Skimmra

Tack för tipset! Hade ingen aning om att det fanns en gammal botanisk trädgård på Styrsö, var ligger den? (utgå gärna från Styrsö Bratten eller kyrkan eftersom jag vet var dessa ligger ) Jag skall försöka åka ut dit och scouta olika ställen när jag besöker Göteborg i vår och sommar.

Brollopsfotografen skrev 2010-03-18 12:07:05 följande:
    Den lilla "örtträdgården" direkt till höger efter ingången mot gamla botaniska trädgården. Väldigt fin. Men jag håller med föregående kommentar om att Styrsö är en väldigt fin plats att fota på... Utnyttja det!
  • Skimmra

Haha, förstår nu att du alldeles säkert menade den "vanliga" botaniska trädgården inne i Göteborg och att det inte finns eller har funnits någon på Styrsö Så kan det gå när man antar saker...

Brollopsfotografen skrev 2010-03-18 12:07:05 följande:
    Den lilla "örtträdgården" direkt till höger efter ingången mot gamla botaniska trädgården. Väldigt fin. Men jag håller med föregående kommentar om att Styrsö är en väldigt fin plats att fota på... Utnyttja det!
  • Skimmra

Tyvärr har vi inte någon golfbil eller lastmoppe att tillgå, men jag är idel öra om du har tips på någon som kan tänka sig att hyra ut sin eller köra runt oss ett tag (mot betalning såklart) med oss på lördagen

Trasan99 skrev 2010-03-19 16:23:39 följande:
    Vi ska förhoppningsvis fotas vid Saltholmen, om vädret tillåter. Annars är det väldigt fint ner mot Halsvik, det är inte så långt från kyrkan. (Mina svärisar bor ett stenkast från kyrkan på Styrsö och brukar oftast gå ner dit om de bara ska ta ett kvällsdopp. Annars är det fint vid Uttervik också. Har ni någon golfbil/lastmoppe att åka med? Det underlättar ju....
  • Skimmra

Hejsan,

Nu har jag och fästmannen varit ute och scoutat på Styrsö. Vi vill gärna ha några kort med mycket grönska från lövträd och gick bland annat upp i den lilla skogen som ligger mellan Styrsö Bratten och kyrkan men eftersom det inte var några löv på träden än så ser man husen som ligger runt om hela tiden. Vet ni om man gör det även när träden har fått löv?

Vi var även nere vid Halsvik och vid Utterviken och tittade, fint där också.

Hoppas att dina väninnor JFoto har några tips

Svar på tråden Tips på fina platser att fota på Styrsö/ i Göteborg??