• SandraJ

En fin låt eller vad tycker ni?

Längtan till dig med Åsa Jinder.
    Gillar ni den?

• Svar på tråden En fin låt eller vad tycker ni?
  • Trasan99

Jag gillar den, men det gör inte min BM. Han tycker att det är alldles för mycket fokus på "mins ex", alla jag skulle ha lämnat innan jag hittade honom liksom. Men den är såå vacker!

• Alvs

Jag tycker den är underbar! Jag sjöng den på en kompis bröllop i somras.

• Superstarfia

Jag tycker den är fin, skulle dock inte själv välja den eftersom den har blivit så sönderspelad på bröllop.. Jag pch mina vänninor brukar slå vad om vilka låtar som kommer spelas under vigseln och de slår nästa aldrig fel..

Av längtan till dig..
    Du är allt..
    Det vackraste..
    Älska mig..
    I folkviseton..

• fru AM

Vi hade den på vårt bröllop av den enkla anledningen att texten passade precis in på vår historia ... Och för att det är en vacker låt såklart.

• Senilia

Min vän ska sjunga den i kyrkan. Älskar den..=)

• fru AM

Jag anser att man ska välja bröllopets beståndsdelar efter vad man gillar - och inte snegla på vad andra har/haft och inte har haft. Det är svårt (och inte ens eftersträvansvärt, eller?) att vara orginell när man planerar en så pass traditionsbunden högtid ...

Men alla gör ju förstås precis som de vill - utifrån sina värderingar.

• Sörön10

Den är vacker, men jag har sjungit den på påtok för många vigslar för att den ska vara aktuell för oss.

• Superstarfia
    Sörön10 skrev 2010-03-12 10:31:47 följande:
    Den är vacker, men jag har sjungit den på påtok för många vigslar för att den ska vara aktuell för oss.
    precis så jag känner.. ;)
  • lärkan

Den är otroligt vacker, texten är som gjuten när man är förälskad!! Men det stämmer att den har sjungits på många bröllop, men å andra sidan, tycker man om låten och framförallt texten och tycker att den talar till Er som par så tycker jag inte att det spelar någon roll om den sjungs ofta eller inte.

Några andra förslag som jag kom på i all hast

Morgon på kungsholmen
    Tillägnan
    Ett liv för mig
    Du är det vackra jag ser i mitt liv

Men glöm aldrig bort att det är Er dag och att ni måste få ha med allt som Ni vill ha med!!

Lycka till!!
    *KRAM*

• Sörön10

You are the sunshine of my life (S.Wonder) är ju också otroligt fin!
    Samt Everything med M.Bublé!

Men jag tycker absolut att ni ska välja Av längtan till dig om ni gillar den! Strunta i alla andra!

Svar på tråden En fin låt eller vad tycker ni?