• SandraJ

En fin låt eller vad tycker ni?

Längtan till dig med Åsa Jinder.
    Gillar ni den?

• Svar på tråden En fin låt eller vad tycker ni?
  • lärkan
    Sörön10 skrev 2010-03-12 12:32:40 följande:
    Hm va?? Du citerade mitt inlägg, men jag misstänker att det var fel, eller??
    Ja... helt fel... förstår inte vad det är med mig idag... Varför klev jag upp ur sängen?!?!?
  • lärkan
    Duchess skrev 2010-03-12 11:59:09 följande:
    Det är en fin låt i sig, men jag tycker faktiskt att det är pinsamt när den sjungs på vigslar. Sånger som sjungs på en vigsel tycker jag ska fokusera på brudparets kärlek till varandra - inte på brudens/brudgummens ex. "Så många famnar jag lämnat..." återkommer ju hela tiden. Svårt att ignorera. Men det är såklart bara min åsikt.
    Ja, om man nu vill fokusera på det så... Glaset är antingen halvfullt eller halvtomt ;)

Resten av texten handlar om hur två människor finner varandra i kärleken :o)

Men man har olika smak, det ska kännas helt rätt för en själv!!

*Kram*
  • flassan

vi ska också ha av längtan till dig.
    och jag tolkar absolut inte "alla famnar jag lämnat av längtan till dig" som en hänvisning till alla ex utan jag känner mig mer igen mig i den som den känsla jag alltid haft innan jag träffade rätt nu då.. känslan av att inte vara helt nöjd... känslan av att alltid snegla vidare efter ngt nytt/annat, tomheten.. sökandet efter den "rätta" osv...

• Converse

den är jättefin, jag tänker inte heller på ex. inte alls! utan att man letar efter något särskilt men men olika där tydligen. sen må den vara poppis på bröllop. jag har bara varit på tre och ingen har haft den på de bröllopen.

• Duchess

Alla tolkar den såklart olika. Visst kan man välja den på sin vigsel, men det kan ju vara bra att veta att det lär finnas gäster som tänker likadant som jag (och många andra) gör om den här låttexten.

• flassan

vad andra tycker är i mitt tycke helt ovidkommande.. vi gifter oss och vår vän som sjunger ska sjunga för oss...

• Converse

flassan: helt rätt! allt man väljer till sitt bröllop är ju vad man själv gillar...

• flassan

jag har sett trådar där det finns brudpar som väljer värsta hårdrocksmusiken tex.. för MIG är det helt utanför MIN värld.. men OJOJOJ vad jag skulle grina och rysa av välbehag om det var brudparets "dröm"...

Vi kommer att ha "av längtan" och framförallt jag har haft ett ganska brokigt förflutet med många upp å ned gångar.. när jag träffade min blivande fru så hamnade allt på rätt plats.. och första gången jag hörde den låten var inne på en cubusbutik (!!!!) och jag började gråta...
    jag lade texten på minnet googlade å hittade denna låten.. spelade den för min blivande som såklart hade hört den förut men höll med om att den verkligen passade på oss.. det är ju säkert 4 år sedan men jag minns det väl.. så den PASSAR till oss... DDD

• SandraJ

Ja många åsikter, som om allt. Blir nog inte den på vårt bröllop ändå, men den är fin och det är just som flassan skriver, en känsla av att till slut ha hittat rätt. Det är den känslan jag har.

Hoppas ni får ert drömbröllop allihop! Med eller utan Åsa Jinder ;)

*Kram*

• Jolin

Jag tycker att "Marc Anthony - I need you" är en helt perfekt låt Glad

speciellt en del i den första versen:
    "From the moment you spoke my name
    I knew everything had changed
    Because of you I felt my life would be complete"

Och sedan i slutet på låten:
    "Oh, I need you
    For the rest of my life
    Oh, I need you
    Won't you marry me, marry me"

Jag blir alltid varm i hjärtat när jag lyssnar på denna.
    Sedan är det en annan sak om man tycker att denna passar på vigseln eller inte. Det lutar åt att denna kanske blir till vår bröllopsdans.

Svar på tråden En fin låt eller vad tycker ni?