• TheSecret

Bröllopsschemat????

Finns säkert en tråd om det här men den hittar inte jag.

Hade blivit väldigt glad om brudar vill dela med sig av hur dom planerar självaste bröllopsdagen. Från morgon till sena kvällen.
    För jag har ingen aning om hur man ska planera denna dag!

Tack....

• Svar på tråden Bröllopsschemat????
  • EåN2010

ja de låter ju som ett bra upplägg..

• Rufsas

Vi kommer typ att ha det så här:

08.00 Frukost och chill
    10.00 Hår och sminkning
    13.00 Lunch
    15.00 Vigsel
    15.30 Brudskål
    16.00 Bussen med gästerna avgår till festlokalen där de får mingla och leka lekar. Allt detta medan vi fotas.
    17.30 Middagen börjar
    Sedan får vi se när tårtan ska ätas osv.

Jag har ju det lite lyxigt eftersom vi ska gifta oss i mammas trädgård och jag kommer att sova där natten innan. Frisör och sminktjej kommer att komma dit.

• Ankungarna

Jag tror att vi kommer att ha det ungefär så här:

08.00 Uppstigning, dusch och frukost
    09.15 Hår och smink (kommer hem till mig)
    12.15 Lunch
    12.45 Påklädning
    13.30 Fotografering
    15.00 Vigsel
    15.45 Kramkalas
    16.30 Vi anländer till festen
    17.00 Middagen börjar

Sedan får vi se hur tiderna för resten av kvällen blir...

• TheSecret
    Sanna2010 skrev 2010-03-15 16:00:53 följande:
    Vilken bra tråd!
    Tack! ;)
  • EåN2010

det ser ut som de flesta kommer gå upp typ 8.. de är ju i alla fall inte så himla tidigt..

• TheSecret

Tycker schemanen ser lika ut över lag. Ska prata med min hår o smink-tjej hur deras bröllopsdag såg ut, meddelar schemat när jag vet.

Men, vilket är bäst? Att ha tårtan före bröllopsdansen så att allt ätande är överstökat och det är bara att festa på och mingla runt eller ska man ta den en liten stund efter bröllopsdansen för att ha ett litet break i det hela?

När vi kör vår dans så avslutar vi den med en fartfylld låt för att bjuda upp alla gäster till att börja dansa, blir det inte lite konstigt då att avbryta detta med att käka tårta kanske 45 min senare?

Det är så mkt man måste bestämma sig för....

• HappyE

Jag tycker det låter bra med tårta före dansen, håller med om att det blir lite uppdelat annars. Säger jag som inte är något bröllopsproffs, mitt egna bröllop blir det tredje jag över huvud taget är på. (Rätt befriande också )

• machup

Vi kommer nog oxå köra tårtan innan dansen för vi blir nog tvugna till att duka bort några bord för att ha plats med dansen. Men vi får lägga in ett break mellan maten och tårtan, då kanske vi skall ha lite trubadur samt att gästerna kan få lov at lufta sig och gå runt och prata med sådana de inte sitter bredvid.

• nikkan68

bra tråd en annan får väll gå upp i ottan har vigsel 14,15

Svar på tråden Bröllopsschemat????