Problem med "tärnan"
Jag behöver era råd.
Och detta lååågnt lååågnt innan bröllopet ska ske.
Det började med att jag och min m2b förlovade oss. Min gamla bästis, som jag inte känner mig speciellt nära längre, sitter och pratar om det kommande bröllopet. Hux flux har hon utnämt sig själv till tärna för mig, och jag sitter där som ett fån.
Jag har tänkt att "jo men det fungerar juh... Det blir nog bra" Men juh mer jag tänker på det så vill jag inte det.
Jag är rädd för att hon dricker väldigt mycket, och behöver alltid bli omhändertagen när vi är på fest eller ute. Hon måste alltid ha maximal uppmärksamhet. Och så vidare osv.
Jag har en person som jag kommit väldigt nära den senaste tiden som jag litar till 200% på. som jag skulle vilja ha som tärna.
Men mitt problem är att jag inte vet hur jag ska säga till den första "tärnan" att "-Nej men det var aldrig jag som sa att du skulle vara tärna. Jag vill inte . Jag litar inte på att det blir min dag, eller att du inte blir tokfull, eller att du kommer kunna ta hand om de fåtal situationer som kan uppstå under dagen.".
Hur gör man det? ska man bara sticka huvudet i sanden och fråga den andra och låtsas att man glömt hennes egen utnämning? (det är nämligen inte alls min stil. Jag är den som alltid är rakryggad och säger vad jag tycker och tänker.... )