• soonAmrs

Bröllopsresa El Gouna Egypten?

Vad säger ni som varit där? Jag var in på Fritidsresor och hittade detta ställe som verkar helt underbart. Vilket hotell rekommenderar ni? Har ni åkt med fritidsresor och gjort utflykterna, i så fall vilka och vad tyckte ni om dom? Nyfiken..

Detta hotell fastnade jag för..
    www.fritidsresor.se/resa/egypten/el-gouna/el-gouna-movenpick-resort/

• Svar på tråden Bröllopsresa El Gouna Egypten?
  • Kribban

Har bara varit i Sharm el Shake (vet ej om jag stavat rätt) och hade en jättebra vecka och gjorde en fantastisk snorklingsutflykt men förutom den så höll vi oss i stort sätt bara på hotellet! Det är bara män som bor och jobbar på denna ort och de är as jobbiga. Vi var ute en eftermiddag och skulle ta en promenad på stan men vände tillbaka till taxin efter 50 meter då vi fått gå typ tre steg själva utan någon i hasorna som skulle hjälpa till, bjuda på te eller köpa mej för ex antal kameler... Med andra ord, miljön var fantastisk men människorna hämska... tyvärr!

• EmMagnus

Jag var i El Gouna tillsammans med en tjejkompis för tre år sedan. Vi hade en helt underbar resa, bra hotell och bra mat. Man ser aldrig några kvinnor, tror faktiskt inte att de jobbar iaf inte på hotell och i affärer.
    El Gouna är ju lite speciellt eftersom det är en stad uppbyggd av en oljemiljardär med Venedig som förebild så här finns i princip bara rika egyptier och turister.
    Vi åkte med Apollo har jag för mig och var ute och snorklade två gånger, varav en gång med delfiner och det måste jag verkligen rekommendera!!!
    Jag skulle gärna åka dit igen, men kanske inte för att uppleva saker utan för en ren charter med sol och bad och bra mat.

Svar på tråden Bröllopsresa El Gouna Egypten?