Fan, varför svarar inte folk?!
Svarstiden på vår inbjudan går ut om en vecka och ännu har inte hälften svarat. Vi har begärt skriftliga svar med bifogat svarskort och frankerat svarskuvert. Folk har ringt och sagt saker i stil med "Gud så kul att vi är bjudna, ser fram emot det jättemycket, men måste kolla hur vi ska göra med barnen/ledigt/hur många vi blir" osv, och sedan inte hört av sig igen. Nu när vi lite pikat några att det börjar bli dags så säger de bara "Fast vi har ju redan svarat". Så nu blir det till att sätta sig om en vecka och ringa runt till bekantskapskretsen. Kul. M2Bs farbror tex svarade genom att ringa min svärmor och säga att det var kul att de var bjudna och när hon sa att han skulle höra av sig till oss så tyckte han att det var onödigt "att ringa barnen" fast det är vi som står för kostnaderna! Vad är det för fel? Okej att en del (som tex min gravida kompis som är beräknad några veckor efter vårt bröllop) väntar efter att ha hört av sig med orsaken, men övriga? Inte ens marskalkarna har svarat? Hur otydligt är det med ett svarskort egentligen?
Måste bara skriva av mig. Jag som är så jäkla lugn i övrigt gällande allt sådant här och tar även bröllopet som det kommer, jag vill veta och ha kontroll på hur många som kommer så att jag kan planera tillsammans med resturangen och få en definitiv budget. *suck*
A ja, en vecka kvar...