Inlägg från: Fårävvör |Visa alla inlägg
  • Fårävvör

Kroatien - rekommenderas?

vi var i Gradac för ett och ett halvt år sen ungefär, bodde på hotell Marco Polo. Vi var där mest för att koppla av från all stress och då var det ett bra ställe att vara på. Hotellet har en egen liten strandremsa där det dock är sten och inte sand, men samtidigt blir vattnet klart av det. Maten på hotellet var riktigt bra! Vi åkte på en utflykt till Dubrovnik en dag och tog bussen in till Makarska en annan dag. Gradac är en väldigt liten by (om det är positivt eller negativt får man välja själv), vi hittade i alla fall inte så mycket att göra. I och med att själva byn ligger i en brant backe (bergen sluttar ganska brant ned i havet just där) så var det mest strandpromenaden vi strosade på fram och tillbaka, fram och tillbaka Tyvärr kom inte min resväska med från sverige på flyget, så hela första dagen, hade jag bara jeans och tshirt att ha på mig och i och med att butiksutbudet var sjukt begränsat hittade jag inte ens en ny bikini att bada i... Men på det stora hela var vi nöjda, men vill man bo i en ort där det är lite lättare att gå omkring och upptäcka saker, ska man bo någon annanstans! Vad är ni ute efter på semestern?

Fråga gärna om du undrar något mer

• Fårävvör

PHE: Det finns säkert andra ställen i Kroatien som passar er jättebra, vi trivdes bra, men vi ägnade det mesta av veckan åt att växla mellan boken i solstolen och bada i havet... Så vill man ha mer liv än så, så åk någon annanstans!

• Fårävvör

Tyvärr, jag har noll koll på Kroatien förutom Gradac då... Fundera på om sandstränder är viktigt för er. Så som jag har förstått det är det mycket stenstränder i Kroatien, men det finns sandstränder på en del ställen.

Svar på tråden Kroatien - rekommenderas?