• sun moon

min sambos bror..

Min sambos relation med sin bror har varit "trasig" i många år. Vad jag förstår så började det hela när hans bror skilde sig, då bar han sig väldigt illa åt mot hela sin släkt. Han bor också halva sverige bort. Några av min sambos syskon känner samma ang deras bror.
    Min sambo är också ganska känslig och blev rejält sårad och hade bestämt sig för att INTE bjuda honom på bröllopet.

Igår så frågade hans lillasyster om han skulle bjuda deras bror och hon sa att hon tyckte att han skulle göra det + att äldsta systern hade sagt att hon kommer fast han blir bjuden.. äldsta systern hade sagt tidigare att hon aldrig kommer att vistas i samma hus som han.. någonsin..

När min sambo hörde detta så blev han osäker på hur han ska göra. Han är också rädd för att deras bror ska ställa till med bråk på bröllopet.. vilket är mindre trevligt :/

Vill gärna ha era åsikter.. ska man låta bli att bjuda honom?

Eller ska man bjuda honom bara för att han är en bror?

De har inte pratat med varandra sedan i somras och när de har kontakt så mår min sambo väldigt dåligt.

• Svar på tråden min sambos bror..
  • Kattpoet

Nej bjud inte med brodern, ni ska må bra på eran bröllopsdag.

• lärkan

Det är ert bröllop om ni ska omringas med människor som ni tycker om och som är glada för er skull och tycker om er. Om ni har så dålig kontakt med din sambos bror så tycker jag inte att det är direkt konstigt att ni inte vill bjuda honom och kanske han får en tankeställare dessutom?!?!
    Det är ju inte heller kul att gå runt och vara orolig för att det ska bli bråk den lyckliga dagen då bara värme och kärlek ska dominera...

Hoppas att det ordnar sig!!
    *Kram*

• 100703 M och B

Det kommer finnas tillräckligt med nervositet och oro på bröllopsdagen, ni behöver inte den negativa energin som sambons bror har på er..
    Om ni dessutom faktiskt oroar er för att han ska ställa till bråk på bröllopet är det verkligen ett skäl till att låta bli!

Hoppas det löser sig till det bästa.

• Vinter10

Jag kommer inte bjuda mina båda bröder (halvbröder) eftersom de inte kommer överens med delar av släkten. Dessutom umgås vi aldrig. Varför skall jag lägga ut pengar och oroa mig för dem på en dag då det är tänkt att det bara skall vara roligt?

• sun moon

Jag har visat denna tråden för min sambo.

Bra att få höra vad ni tycker och tänker, det är inte lätt detta..

• Moirie

Bjud honom inte. Om ni ska ta upp kontakten igen finns det bättre tillfällen än ett bröllop. Om det blir bråk så är det bättre om det blir bråk på middag hemma hos er än på er bröllopsmiddag. Det låter väldigt oberäkneligt hur det kommer att gå med personer som fortfarande är ovänner på något plan.

• moule

Våra vänner var också tveksamma till att bjuda några släktingar av samma orsak, men till slut gjorde de det ändå - av dåligt samvete. Slutade med att brudens far fick kasta ut dem från festen pga att de bråkade, skrek o grät under talen...

Ingen höjdare.

• sun moon

usch och fy.. nog mest därför vi tänkt bjuda honom - dåligt samvete.. typ en bror är en bror.. och kanske lite för deras mors skull, inte så ofta hon får träffa sin son som bor halva Sverige bort.. men samtidigt så kan han hälsa på henne en annan gång, behöver ju inte vara på vårt bröllop.

• N0RA

Håller med, bjud inte om ni riskerar att han förstör er dag. Det är ingen rättighet att komma på ett bröllop, utan en ära! Visst finns det dåliga samvetet över att inte bjuda någon, vilket inte borde finnas, men blir inte oron större över ER dag om ni bjuder honom och han kommer???

Har själv liknande problem, med en mycket "infekterad" relation mellan min blivande make och min blivande svåger, men han skulle inte förstöra genom att komma. Vi ser det som en sista hand vi sträcker ut för att hålla kontakten. Nästan alla gäster har tackat ja eller hört av sig, men inte ett ljud från brodern.

• moule

OM ni funderar på att bjuda honom, ring honom och prata ut först. Lägg alla korten på bordet och säg att ni är oroliga..

Annars hade jag struntat i att bjuda honom alls.

Svar på tråden min sambos bror..