• TheD

Tunisien?

Hej,

Jag var där sommaren jag fyllde 18 med min familj (charter). Helt underbart! Om det ska vara Bröllopsresa skulle jag tipsa om att åka till Djerba! Om ni vill åka till Tunisien för att ta det lugnt och lugn miljö så sk ani inte åka dit. Visserligen får ni skylla er själva om ni åker in till centrum där det finns stånd för försäljarna kan "alla" språk, det dras i en och allmänt störande.

Men om ni bara vill stanna på hotell med all incl. så tipsar jag om Djerba, men Tunisien i mina ögon är inte Bröllopsresa...

Hoppas jag inte har förstört era tankar om resan :(. Läs om landet på Apollo,Ving och Fritidsresors sida t.ex. Leta reda på info. Jag jobbar för Apollo som reseledare och tyvärr ska jag inte iväg till Tunisien denna säsong utan till Cypern.

Men hotell som tycker verkar ok på Djerba (och självklart kollar jag via Apollo ;)):Radisson Blue Resort & Thalasso Djerba där bodde en kompis och en kille i höstas och det var helt underbart.

Här är listan över de hotell som Apollo har på Djerba:

www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Afrika/Tunisien/Djerba/Accomodations/Pages/default.aspx

Men ni behöver ju inte resa charter.

Trevlig helg!

• TheD

Glömde svara på frågor. Det är billigt, risk för turist mage-ja. Vattnet var helt underbart! Men det kan vara påfrestande med alla som vill sälja saker till dig.

Men som sagt, läs överallt där ni kan komma år info!

• TheD

Sidi Beau Said är jättevackert! Det är som ur en målning!!!!!!!

• TheD

Den absolut bästa upplevelsen i Tunisien var att rida ut på dromedar i SaharaÖknen!!!! Den sanden är helt underbar!!! Silar bara genom fingrarna, finns inga korn i sanden. Är bara MJUK sand som jag gäna ville ta hem men det får man inte......

• TheD

Oj, blev ni magsjuka??? Tråkigt.

Tunisien, Turkiet osv all the same gällande jobba försäljare!!! Men annars är det lugnt.

Jag tror det nog att ni kanske ska åka till något annat ställe. Åk gärna till Tunisien men sen....eller tidigare så ni vet vad som gäller. :D

Svar på tråden Tunisien?