Tunisien?
Vi var i Tunisien förra året, bodde på 4-stjärnigt hotell i Port el Kantaoui. Hur f*n det hotellet kunde klassas som 4-stjärnigt vet jag inte... Men tydligen var det lokalt känt för att ha problem med otrevlig personal (ledningen var väl inte den bästa) så kolla NOGA upp hotellet innan!
Folket - eller snarare försäljarna är påträngande, ofta nedlåtande och ibland otrevliga och t.o.m. hotfulla.
Det är väldigt billigt men jag tyckte inte att det fanns så speciellt rolig shopping, mest massproducerat skräp.
Det som förstörde semestern helt för oss var den otroligt dåliga djurhållningen, jag blev så illa berörd att jag inte kunde hålla tårarna inne många gånger.
Visst fanns det bra saker med, men det negativa övervägde stort.
Jag rekommenderar inte ngn att åka dit.
Om man åker dit så SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA! uppmuntra inte deras förkastliga djurhållning; rid inte på kamelerna, åk inte häst och vagn, gå inte på djurparker (inte ens det "berömda" Friguia - det lät så bra när vår reseledare informerade men i princip alla inhängnader var på tok för små, i princip inget djur hade tillräckliga möjligheter att gå undan eller tillräcklig stimulans m.m.).