• TheSecret

Problem problem problem..... :(

Att det alltid ska komma saker och störa en i olika sammanhang!
    Nu har vi fått det här problemet:
    Min m2bs syster träffar inte deras mamma. Därför ska inte systern komma på vårt bröllop. I helgen sa deras mamma till oss att dom inte tänkte närvara på festen utan bara komma på vigseln.
    Vi ska ha ett barnfritt bröllop. Eftersom systern inte skulle komma har vi anlitat henne som barnvakt. Men eftersom inte deras mamma ska komma på festen finns nu en möjlighet för systern att närvara på bröllopsfesten och vill hon det har vi ingen barnvakt längre och vi har inte heller något annat alternativ till barnvakt.
    Då måste det bli barnvänligt. Och det vill vi inte.

Dessa förbannade familjebråk!!!! Dom ställer till det nått så fruktansvärt mkt för oss runt omkring, kvittar om det ens bara handlar om födelsedagsfirande för barnen. Nu gäller det något stort som ett bröllop och inte ens då kan dom svälja stoltheten! Jag vet bakgrunden och den är löjlig.
    Hur kommer dom göra vid en ev begravning av någon nära o kära??? Det är bara såååå tråkigt och jobbigt.

• Svar på tråden Problem problem problem..... :(
  • Jmms

Har samma problem fast brudgummens mormor som inte tänker närvara då hon inte tål min mamma. Tråkigt, men löjligt.

Du skriver att det inte finns något annat alternativ, är det verkligen säkert? Har du kollat bland de andra gästerna, om de inte har någon kusin i 15-års åldern som kan tänka sig att ta hand om barnen för en slant? Vet inte vart du bor, men där vi ska ha vårt bröllop brukar det sitta uppe lappar om tjejer som söker barnvaktsjobb. Kolla runt innan du ger upp. Vill ni ha ett barnfrittbröllop så är det så ni ska ha det.

Lycka till!

• Desirée

Har ni pratat med dom om att ni vill att båda ska finnas på plats för ER just denna dag och konfronterat dom med att dom är vuxna och borde kunna bete sig därefter?!
    Om dom nu är så barnsliga så får väl båda stanna hemma...klart att ni vill att de ska närvara men om dom inte klarar av att vistas i samma lokal för er skull så borde dom kanske inte ens bli bjudna.
    Sen tycker jag inte att ni ska ha ett barnvänligt bröllop om ni inte vill ha det...det är ER dag. (Mamman kanske kan bli barnvakt istället?)

• Tokelina

Kan inte mamman vara barnvakt då, eftersom hon inte ska närvara på festen?

• Moirie

Hmm men om systern har sagt att hon ska vara barnvakt så får hon väl stå sitt kast? Ni kan ju inte hålla på och ändra i planerna varje gång släktingarna trasslar. En vuxen människa får hålla vad hon lovat, tycker jag.

• Moi mokulat

Eesschhhhhh tänk om det skulle hända något med mamman/dotter.
    Hur dåigt de skulle må att de alrig rädde ut saken och för en skit grej. Jag tycker du ska helt ärligt prata med båda och berätta att deras barnsligtheter går ut över alla runt omkring.
    En dag kommer de ångra sig för hur de betedde sig.

• Trasan99

Suck, människor! Hoppas det löser sig!

• TheSecret
    Moirie skrev 2010-03-22 20:10:13 följande:
    Hmm men om systern har sagt att hon ska vara barnvakt så får hon väl stå sitt kast? Ni kan ju inte hålla på och ändra i planerna varje gång släktingarna trasslar. En vuxen människa får hålla vad hon lovat, tycker jag.
    Ja du har säkerligen rätt i det. Och det finns ju en lite chans att hon själv känner så...
  • TheSecret
    Tokelina skrev 2010-03-22 20:03:21 följande:
    Kan inte mamman vara barnvakt då, eftersom hon inte ska närvara på festen?
    Tyvärr inte då hon o hennes sambo inte klarar av det. ..nerverna....
  • TheSecret
    Jmms skrev 2010-03-22 19:57:27 följande:
    Har samma problem fast brudgummens mormor som inte tänker närvara då hon inte tål min mamma. Tråkigt, men löjligt.Du skriver att det inte finns något annat alternativ, är det verkligen säkert? Har du kollat bland de andra gästerna, om de inte har någon kusin i 15-års åldern som kan tänka sig att ta hand om barnen för en slant? Vet inte vart du bor, men där vi ska ha vårt bröllop brukar det sitta uppe lappar om tjejer som söker barnvaktsjobb. Kolla runt innan du ger upp. Vill ni ha ett barnfrittbröllop så är det så ni ska ha det. Lycka till!
    Sjukt löjligt. Dom måste ju inte sitta bredvid varann, dom kan faktiskt undvika ögonkontakt. Ofta är man mer vuxen än dom som är äldre än en själv!
  • TheSecret

Moi mokulat skrev 2010-03-22 20:12:47 följande:

Eesschhhhhh tänk om det skulle hända något med mamman/dotter. Hur dåigt de skulle må att de alrig rädde ut saken och för en skit grej. Jag tycker du ska helt ärligt prata med båda och berätta att deras barnsligtheter går ut över alla runt omkring.En dag kommer de ångra sig för hur de betedde sig.
    Vi har pratat med systern men hon är helt bestämd. Finns inte på världskartan att hon någonsin kommer ha något umgänge med mamman igen. :(
Svar på tråden Problem problem problem..... :(