• TheSecret

Problem problem problem..... :(

Att det alltid ska komma saker och störa en i olika sammanhang!
    Nu har vi fått det här problemet:
    Min m2bs syster träffar inte deras mamma. Därför ska inte systern komma på vårt bröllop. I helgen sa deras mamma till oss att dom inte tänkte närvara på festen utan bara komma på vigseln.
    Vi ska ha ett barnfritt bröllop. Eftersom systern inte skulle komma har vi anlitat henne som barnvakt. Men eftersom inte deras mamma ska komma på festen finns nu en möjlighet för systern att närvara på bröllopsfesten och vill hon det har vi ingen barnvakt längre och vi har inte heller något annat alternativ till barnvakt.
    Då måste det bli barnvänligt. Och det vill vi inte.

Dessa förbannade familjebråk!!!! Dom ställer till det nått så fruktansvärt mkt för oss runt omkring, kvittar om det ens bara handlar om födelsedagsfirande för barnen. Nu gäller det något stort som ett bröllop och inte ens då kan dom svälja stoltheten! Jag vet bakgrunden och den är löjlig.
    Hur kommer dom göra vid en ev begravning av någon nära o kära??? Det är bara såååå tråkigt och jobbigt.

• Svar på tråden Problem problem problem..... :(
  • eldstad

Visst är det tråkigt när vuxna människor inte kan bete sig som vuxna! Har samma problem själv fast det då gäller min morfar och hans fru som brutit kontakten med min morbror och hans familj, vet fortfarande inte om morfar kan tänka sig att komma.

Jag undrar lite som andra i tråden om det inte finns en ansvarsfull tonåring som kan ta över barnpassningsrollen. Känns kanske extra jobbigt om ingen av dem finns med på festen menar jag.

Håller tummarna för att det ska lösa sig och att er bröllopsdag blir bekymmersfri!

• TheSecret
    eldstad skrev 2010-03-22 20:23:40 följande:
    Visst är det tråkigt när vuxna människor inte kan bete sig som vuxna! Har samma problem själv fast det då gäller min morfar och hans fru som brutit kontakten med min morbror och hans familj, vet fortfarande inte om morfar kan tänka sig att komma. Jag undrar lite som andra i tråden om det inte finns en ansvarsfull tonåring som kan ta över barnpassningsrollen. Känns kanske extra jobbigt om ingen av dem finns med på festen menar jag.Håller tummarna för att det ska lösa sig och att er bröllopsdag blir bekymmersfri!
    Tack..... :)
  • TheSecret

Tack alla för era råd, vi hoppas på att det löser sig av sig självt, att systern tar sitt ansvar och förblir barnvakt.

Tusen tack för allt stöd :)

• Uppsalabrud2010

Tråkigt, hoppas att det löser sig. Har ni inga grannar eller andra bekanta som kan passa barnen. Någon vän kanske har småsyskon som vill ställa upp om de får lite pengar för det!

• Moirie

Jag skulle bara förutsätta att hon är barnvakt. Hon har ju redan tackat nej till att gå på festen och tagit på sig att vara barnvakt. Att nu mamman inte kommer gå på festen är inte längre något som din svägerska har med att göra på något sätt för det förändrar inte det faktum att hon har tackat nej till fest och lovat att vara barnvakt. Enda anledningen jag skulle se att låta henne ändra sin festinbjudan till ja vore om hon löste barnvaktsbiten åt er, som just nu är hennes ansvar och inte ert. Hur långt är det kvar?

• Moirie

Jag låter kanske hård men det är det enda sättet jag kan se att ni kan göra om ni inte vill bli mer indragna i släkttrasslet, vilket ni ju blir om ni börjar underlätta för dem att trixa med inbjudningar fram och tillbaka och låta dem ta tillbaka löften.

• Nordiskbrud

Jag vet hur jobbigt det är. Vi hade ett liknade problem och det slutade tyvärr med att en person/familj vi mer än gärna velat ha närvarande inte kom överhuvudtaget. (Något som flera gäster dessutom höjde på ögonbrynen åt.) Dessutom avspeglade sig lite av bråket i telegramet som vi fick och som lästes upp under middagen, även om inte samtliga närvarande förstod det.

Mitt bästa råd att bara släppa det hela. Det blir tyvärr inte bättre och vill inte de iblandade lösa det så blir det inte löst. Vi fick vackra ord om försök till försoning innan men det resulterade absolut inget mer att det tog enormt mycket energi utav oss, tog bort mycket av glädjen innan och saknad under vigsel/fest. Tyvärr inser inte de inblandade hur mycket smärta och frustration deras bråk skapar hos andra närstående. Det är så tråkigt med släktbråk och det är ruskigt tråkigt samt orättvist att det skall drabba er som brudpar denna dag. Ibland verkar det som om de inblandade tar chansen att såra varandra ännu mer när något stort, som ett bröllop, inträffar. Man tycker att det ska gå att se förbi ett bråk för en kväll men tydligen är det omöjligt när konflikten är för djup.

Jag tycker nog också att systern får stå sitt kast nu och inte komma. Av erfarenhet verkar det bara bli värre om man jamsar med de inblandade. Tänk om mamman skulle ändra sig igen? Vad gör ni/hon då?

• Sebastiána
    TheSecret skrev 2010-03-22 19:43:56 följande:
    Att det alltid ska komma saker och störa en i olika sammanhang! Nu har vi fått det här problemet:Min m2bs syster träffar inte deras mamma. Därför ska inte systern komma på vårt bröllop. I helgen sa deras mamma till oss att dom inte tänkte närvara på festen utan bara komma på vigseln. Vi ska ha ett barnfritt bröllop. Eftersom systern inte skulle komma har vi anlitat henne som barnvakt. Men eftersom inte deras mamma ska komma på festen finns nu en möjlighet för systern att närvara på bröllopsfesten och vill hon det har vi ingen barnvakt längre och vi har inte heller något annat alternativ till barnvakt. Då måste det bli barnvänligt. Och det vill vi inte. Dessa förbannade familjebråk!!!! Dom ställer till det nått så fruktansvärt mkt för oss runt omkring, kvittar om det ens bara handlar om födelsedagsfirande för barnen. Nu gäller det något stort som ett bröllop och inte ens då kan dom svälja stoltheten! Jag vet bakgrunden och den är löjlig. Hur kommer dom göra vid en ev begravning av någon nära o kära??? Det är bara såååå tråkigt och jobbigt.
    Men om inte mamman kommer på bröllopet kan inte hon vara barnvakt?
  • Sebastiána

Läste nu att det inte gick!

• 090208

Men bara for att alla gasters barn inte kommer sa betyder det ju inte att era barn inte kan vara dar!

• TheSecret

Så sant så men jag vet hur jag kommer vara, sitta och titta efter lillan och undra var hon håller hus osv....jag kommer inte kunna slappna av så som jag önskar kunna göra denna dag.

090208 skrev 2010-03-30 16:29:05 följande:
    Men bara for att alla gasters barn inte kommer sa betyder det ju inte att era barn inte kan vara dar!
Svar på tråden Problem problem problem..... :(