• Manboy66

Är detta en bra present?

Våra vänner ska gifta sig och då kommer ju givetvis frågan, vad 17 ska vi hitta på i bröllopspresent?

Det enda vi kommit på egentligen är att köpa riktigt fina bäddset i satin och brodera deras namn eller monogram på.

Hur låter det, är det en bra present?

• Svar på tråden Är detta en bra present?
  • Manboy66

Jo, det har vi tänkt att snoka reda på inom en snar framtid.

• Manboy66

Vad säger ni då, monogram eller hela namnen?

• Manboy66

Hmm, det funderat på är grått med ljusgråa broderier, hur låter det?

Jag tror dom har lila i sitt sovrum, vad skulle man då ha för färger?

• Manboy66
    NiVi skrev 2010-03-23 18:27:29 följande:
    åh det skulle jag bli superglad för! Håller med om att det ska vara med monogram och inte hela namnet. Dock skulle jag satsa på vitt! Vita sängkläder är snyggast!
    Snyggt när det är nytt, ja. Men dom blir ganska sunkiga fort (tycker jag).
  • Manboy66
    NiVi skrev 2010-03-23 20:43:32 följande:
    Beror kanske på kvalitet, vi har nästan bara vita sängkläder och de är absolut inte sunkiga! Därmot så blir det vi har i färg blekt och urtvättat och ser tråkiga ut. Vitt är ju bara att bleka när det börjar bli missfärgningar eller dylikt så ser det ut som nytt igen!
    Fast det fungerar juh inte om man har broderat på dem?
  • Manboy66

Ingen aning, det har jag inte letat på än. Krisar det får jag väl sätta mig med nål och tråd själv

• Manboy66

NiVi skrev 2010-03-24 12:33:18 följande:

Fungerar alldeles utmärkt att bleka med klorin om det är broderat med bomullstråd!
    Men det måste väl bleka färgen även om det är i bomull?
  • Manboy66
    NiVi skrev 2010-03-24 22:00:08 följande:
    Ja alltså bomull bleks medans syntet kan bli missfärgat...men hade du tänkt ha brodyren i färg alltså? Jag menade vita sängkläder med vit brodyr. Så här www.stockholmssovrum.se/beatricehigh.jpg
    Nej det gillar jag inte alls. (nu är det juh inte jag som ska ha det, men våra vänner är rätt färgstarka dom oxå )

Nej det blir nog som jag tänkte från början, för vitt känns lite väl trist till det här paret.
Svar på tråden Är detta en bra present?