• Cor

Mer velig pga. BT?

Är det någon mer än jag som känner sig mer och mer osäker på hur de egentligen vill ha sitt bröllop, efter att ha varit här inne på BT?

Jag var ju så säker på vigselsermonin, festen, ringen och klänningen kändes det som för 1 år sedan. Sen när jag "hängt" här ett tag och läser om alla bra ideér och hur fint alla har det så blir jag bara förvirrad. Jag vill ju ha allt från ett mysigt förmidagsbröllop på tu man hand till ett stort kyrkbröllop med 150 gäster..., för att inte tala om klänningsproblemet , blir så trött på mig själv!
    Efter att ha "gett med mig" ang. mitt vinterbröllop har vi nu fastställt juni månad nästa år och det är ju hög tid att börja boka lokaler och jag har bara panik!

• Svar på tråden Mer velig pga. BT?
  • Guldfisken

Jag håller med dig. Det är inte lätt när man får så otroligt mycket fantastisk inspiration här inne. Jag har hela tiden haft någon sorts grundföreställning om hur mitt bröllop skall vara. Sedan har jag plockat smådetaljer härifrån och dessutom anammat alla de tips på festlokaler, tårtor, kläder, blommor så länge de passar in i mitt "grundkoncept".

• lingvi

Har du panik nu för ett bröllop som ska äga rum om ca ett år? Vi gifter oss i september och har planerat i max fem månader, och det har aldrig känts som att vi varit sent ute med bokningar och sånt.

Men jag håller med, BT leder till mycket grubbel (oftast om petitesser) Jag tycker nog att folk borde försöka göra sina bröllop mer personliga och inte diskutera precis ALLA detaljer med varandra här inne.

• Cor

lingvi
    ALLA runt om kring mig talar hela tiden om att man måste boka kyrkan minst ett år innan om det är under sommarmånaderna . September är nog lättare eftersom det inte är lika många som gifter sig då, sen beror det naturligtvis på i vilken stad man bor och hur "populär" kyrkan är.

Jag/Vi har alltså velat från att gifta oss på Arlanda till ett stort 3-dagars bröllop på ett slott! Det är ju en ganska STOOOOR skillnad över vad som ska planeras och eftersom jag under "vårmånaderna" har massor på jobbet med många timmars övertid känns det som att det vore bra om ganska mycket var gjort innan den perioden börjar.

• Guldfisken

Vill lägga till mitt inlägg något som lingvi var inne på lite. De flesta olika förslag på bröllop skulle vara fantastiska att ha men det finns alltid en eller två förslag som man brinner lite extra för. Det är nog viktigt att koppla bort alla andras idéer ibland och känna efter vad det är man egentligen själv vill ha.
    Man får väldigt lätt en väldig prestationsångest annars.

• lingvi

visst,det är ju bra att vara ute i god tid, men att ha panik redan nu, hur blir det inte då när bröllopet närmar sig?

Tänkte mest försöka lugna dig för din egen skull, så du inte klappar ihop av stress :)

Och som guldfisken säger, det är lätt att få prestatonsångest genom att lyssna FÖR mycket på andra.

• Katarina II

Oj vad jag känner igen det där! Fast för mig blev det bättre med tiden. När vi bokade kyrkan för ett år sedan (vi ska gifta oss om någon vecka) så trodde jag att jag hade en ganska klar bild över vad vi ville ha. Sen upptäckte jag BT, bröllopstidningar och alla andra källor till inspiration. Förvirringen var total!

Men, när man gav det lite tid och den första upphetsningen över en ny idé försvann så var det ganska tydligt vad man ville. Så jag är glad för att jag blev överväldigad av idéer för utan dem hade jag nog traskat på i samma gamla hjulspår och ångrat mig om några år. Nu har vi fått ett bröllop som är genomtänkt d.v.s vi har funderat både en och två gånger på vad som är viktigt och det känns som vi hittat "vår" linje.

Svar på tråden Mer velig pga. BT?