• JeanetteoFredrik

Hur kan det vara så svårt med cerisa blommor???

Jag har nog gått igenom 1500 bilder på blommor och brudbuketter de senaste veckorna och jag kan inte förstå att det inte finns buketter med cerise/rosa/vit kombination..
    Med tanke på att rosa är en så populär bröllopsfärg, och jag kan inte vara den enda som vill piffa upp det med lite cerist???
    Jag har iaf pusslat ihop en modell i photoshop med rosa (aqua) rosor, benvita (vendela) rosor samt ljusrosa och cerise fresia. Murgröna och texasgräs för att liva upp buketten och få lite "häng" på den även om jag inte vill ha den droppformad.
    Jag vill absolut inte ha det för mesigt, och färgerna vill jag ska tas igen..
    Tärnornas klänningar är cerise, barnens klänningar ljusrosa, mannens/bestmans och sonens kravatt/näsduk ljusrosa.. Min klänning är ivory.
    Kan jag få lite respons? Buketten ligger i mitt galleri..

• Svar på tråden Hur kan det vara så svårt med cerisa blommor???
  • JeanetteoFredrik

Ups, glömde; har även lagt in en ljusrosa ros (heaven tror jag det var) i buketten, så där är tre olika färger på rosor..

• jaao

Ja, men din idé var väl inte så pjåkig :)

Jag ska ha cerisa, rosa och vita pioner i min bukett.

• Plutten2010

Nej, den ser ju jättebra ut! =)

Min cerisa bukett kommer se ut ungefär som i mitt galleri. Kommer dock ha en handbunden bukett utan häng..

• Mizfis och LillRolf

Det var ju en jättefin bukett! En bra florist fixar ju såklart det!

Förresten, de mörklila blommorna du har i buketten, vad är det för blommor??

Lycka till!

• JeanetteoFredrik

Den buketten har jag också kikat på, den är jättefin!

Plutten2010 skrev 2010-03-23 23:14:55 följande:
    Nej, den ser ju jättebra ut! =)Min cerisa bukett kommer se ut ungefär som i mitt galleri. Kommer dock ha en handbunden bukett utan häng..
  • JeanetteoFredrik

Det är fresia, men de ska vara cerise i fägen.. Dock så ser de väldigt lila/vinröda ut just här...
    Problemet med fresia är att är det väldigt varmt dagen D så doftar fresia fruktansvärt mycket och risken för huvudvärk är stor... Behöver därför en ersättare om det skulle visa sig att det skulle bli väldigt varmt..
    Och då en ersättare i cerise, lite mindre blomma. Förslag??

Mizfis och LillRolf skrev 2010-03-23 23:15:44 följande:

Det var ju en jättefin bukett! En bra florist fixar ju såklart det!Förresten, de mörklila blommorna du har i buketten, vad är det för blommor??Lycka till!
  • 20th century fox

jag tycker det är fint med någon mörkare cerise som variation till de andra rosa blommorna.

Måste du veta exakt vilken sort det blir då? Du kan ju annars visa bilden för floristen och säga att du vill ha de här blommorna och så någon småblommig säsongsblomma i mörkcerise till?

Annars är mina förslag nerine, kvistros, santini.

Om alla blommor är exakt samma cerise så ser det platt och trist ut. Din idé med olika rosa/cerisa toner är mycket snyggare så våga blanda lite olika rosa. Helheten upplevs ändå som cerise om man har flest aqua tex.

• fruMe

Jag ska också ha en cerise bukett, och var och träffade floristen igår för att titta på olika blommor. Jag tyckte personligen att rosen aqua var lite "mesig" cerise, så jag valde knallcerisa ranunkler och en ljusare rosa ros till istället.

Det finns ju helt underbara gerbera i en cerise färg också...
    Svårt det där med blommor, nu har vi "tur" som gifter oss om 2 1/2 vecka och det finns ett ganska stort utbud nu.

int med det gröna du lagt till i buketten

• FiaLottaoälsklingen

det finns en jättefin cerise ros, det finns starkt cerisa gerber och germini, starkt cerise orkideeklocka..

gå in och prata med en florist så kan de visa bilder, ge förslag det finns massor fint!

• Blomsterbrud 2008

hej
    Vill bara "varna" för att "aqua" inte är riktigt cerise -har du sett den i verkligheten? Jag letade cerisa rosor i en evighet, och till slut hittade jag rosen "Milano" som är mörk cerise och jättefin! Har några foton i galleriet...

• 20th century fox

Blomsterbrud 2008 skrev 2010-03-24 18:16:16 följande:

hejVill bara "varna" för att "aqua" inte är riktigt cerise -har du sett den i verkligheten? Jag letade cerisa rosor i en evighet, och till slut hittade jag rosen "Milano" som är mörk cerise och jättefin! Har några foton i galleriet...
    Jag håller med. Aqua är en jättefin rosa ros men inte cerise, den har inte riktigt "sting" i färgen utan är mer mjuk i tonen.
  • Gnistra mera

Vi har exakt samma färger. Cerise (fucshia), ljus rosa och creme vit.

Min klänning är ivory, tärnklänningarna i ljusrosa med cerisa detaljer och cerisa sjalar. Killarna skall ha cerisa slipsar osv.

Jag har tänkt ha cerisa, rosa och vita rosor i en rundbunden bukett "toppad" med murgröna.

Såg att du gifer dig veckan innan oss. Alla florister som jag har pratat med säger att det finns gott om cerisa blommor vid den årstiden.

• Gympamamman

Brudorkidé finns ju i flera nyanser och "hänger" fint. Annars tänkte jag på anemoner som även de finns i olika nyanser.

• TheSecret

Vi har cerise, vaniljvitt o silver i vårt färgtema och jag kommer ha cremefärgade rosor medn en vit/cerise lilja i. Finns i mitt galleri fast på den bilden är lijan helt vit.
    I o med att cerise är en så strak färg vill jag inte att det tar övertaget utan det ska bara vara en touch men däremot i vår dukning kommer det vara med cerise som löparna jag ska sy, servettringarna och festprogrammen.

Håller med om den cerisa gerberablomman, den är otroligt vacker, ska ha den i vårt blomsterarrangemang vid vigselplatsen blandat med vit gladiolus o murgröna. Finns bild på den med i mitt galleri.

• fruMe

Så "skönt" att fler håller med om aquarosen, jag kände mig nästan lite "elak" mot floristen när jag sa att jag tyckte den var mesigt cerise!

• JeanetteoFredrik

Jag håller med om att aquarosen inte är "cerise", men den tillsammans med en cerise antingen ros eller annan blomma tror jag kan bli jättefint??
    Barnens klännngar är lite ljusare än aquan, men jag tror ändå den gör sig bra till deras kläder..
    Milano rosen ska jag kolla upp..
    Jag har bokat florist och diskuterar med henne fram och tillbaka, men känner ändå att jag fortsätter spåna vidare när jag går ut därifrån..
    Tack alla för tips!

Svar på tråden Hur kan det vara så svårt med cerisa blommor???