Inlägg från: JeanetteoFredrik |Visa alla inlägg
  • JeanetteoFredrik

Hur kan det vara så svårt med cerisa blommor???

Jag har nog gått igenom 1500 bilder på blommor och brudbuketter de senaste veckorna och jag kan inte förstå att det inte finns buketter med cerise/rosa/vit kombination..
    Med tanke på att rosa är en så populär bröllopsfärg, och jag kan inte vara den enda som vill piffa upp det med lite cerist???
    Jag har iaf pusslat ihop en modell i photoshop med rosa (aqua) rosor, benvita (vendela) rosor samt ljusrosa och cerise fresia. Murgröna och texasgräs för att liva upp buketten och få lite "häng" på den även om jag inte vill ha den droppformad.
    Jag vill absolut inte ha det för mesigt, och färgerna vill jag ska tas igen..
    Tärnornas klänningar är cerise, barnens klänningar ljusrosa, mannens/bestmans och sonens kravatt/näsduk ljusrosa.. Min klänning är ivory.
    Kan jag få lite respons? Buketten ligger i mitt galleri..

• Svar på tråden Hur kan det vara så svårt med cerisa blommor???
  • JeanetteoFredrik

Ups, glömde; har även lagt in en ljusrosa ros (heaven tror jag det var) i buketten, så där är tre olika färger på rosor..

• JeanetteoFredrik

Den buketten har jag också kikat på, den är jättefin!

Plutten2010 skrev 2010-03-23 23:14:55 följande:
    Nej, den ser ju jättebra ut! =)Min cerisa bukett kommer se ut ungefär som i mitt galleri. Kommer dock ha en handbunden bukett utan häng..
  • JeanetteoFredrik

Det är fresia, men de ska vara cerise i fägen.. Dock så ser de väldigt lila/vinröda ut just här...
    Problemet med fresia är att är det väldigt varmt dagen D så doftar fresia fruktansvärt mycket och risken för huvudvärk är stor... Behöver därför en ersättare om det skulle visa sig att det skulle bli väldigt varmt..
    Och då en ersättare i cerise, lite mindre blomma. Förslag??

Mizfis och LillRolf skrev 2010-03-23 23:15:44 följande:

Det var ju en jättefin bukett! En bra florist fixar ju såklart det!Förresten, de mörklila blommorna du har i buketten, vad är det för blommor??Lycka till!
  • JeanetteoFredrik

Jag håller med om att aquarosen inte är "cerise", men den tillsammans med en cerise antingen ros eller annan blomma tror jag kan bli jättefint??
    Barnens klännngar är lite ljusare än aquan, men jag tror ändå den gör sig bra till deras kläder..
    Milano rosen ska jag kolla upp..
    Jag har bokat florist och diskuterar med henne fram och tillbaka, men känner ändå att jag fortsätter spåna vidare när jag går ut därifrån..
    Tack alla för tips!

Svar på tråden Hur kan det vara så svårt med cerisa blommor???