Inlägg från: Loveyoutoo |Visa alla inlägg
  • Loveyoutoo

bröllop 19 juni?

Hej alla 19 juni-brudar!

Här har ni en till tjej som gifter sig 19 juni. Det har varit mycket sjukdom hos nära anhöriga de senaste veckorna, men nu börjar alla bli bättre och bättre, så nu kan jag och min blivande man fokusera lite mer på bröllopet igen.

Vi bestämde oss för att gifta oss mellan jul och nyår 2009, så det är ganska nyligen. Vi blev tillsammans 27 juni 2003 och ville gifta oss så när det datumet som möjligt. Den 27 juni 2010 är ju dagen efter midsommar, så det kändes inte som ett bra datum, med tanke på att många nära och kära reser bort kring midsommar. Därför blev det 19 juni för oss.

I slutet av januari började jag leta bröllopsklänning på allvar. I februari var vi och kollade på festlokal och bestämde oss direkt för att det var där vi ville ha vår bröllopsfest. Det är ett vandrarhem med restaurang och bar, så det blir perfekt, för mina släktingar, som reser en bit för att komma hit, kan övernatta på vandrarhemmet.

Vi önskade oss en hotellnatt, dvs. bröllopsnatt av min mamma. Det är hemligt var hon och hennes sambo bokat rum någonstans, så det ska bli väldigt spännande!

Vi kommer att bjuda på välkomstdrink, buffé och tårta på festen. Placeringskort och placeringslista är i stort sett klart. Vi kommer att sitta som ett E. Längtar!

Färgtema blir vitt, blått och rött. En av mina bästa vänner ska hjälpa till med dukningen.

Kläder till min blivande man ordnades i mars och nu i april blev musiken klar efter att vi varit på vigselträff och lyssnat på en massa musikstycken (både psalmer och in- och utgångsmusik).

Härom dagen var jag och hämtade min vigselring och igår köpte jag presenter till tärna, bestman och toastmaster.

Skickade även in hinderprövningen denna vecka.

Nu återstår:

*Beställning av tårta
    *Beställning av blommor
    *Möte med musikansvarig på vigseln
    *Möte med prästen som ska viga oss

Åh, vad det här är spännande!

Kram

• Loveyoutoo

csillag: Krya på dig!!!

• Loveyoutoo

det är bara 55 dagar kvar!!! wiieee!

• Loveyoutoo

Hej Rosvägen!

Vad kul att du varit inne och kikat på min blogg!

Jag tycker också att det är jättesvårt det här med hur jag ska ha håret på bröllopet. Jag har gjort ett diadem i vitt med pärlor på, men jag är väldigt osäker på om jag ska ha det. Jag hade tänkt att ha lockigt hår, men vet inte om jag ska ha det uppsatt, utsläppt, eller uppsatt till viss del. Jättesvårt!

Kram
    /E

• Loveyoutoo

Vi ska också ha buffé och sedan tårta till efterrätt! Välkomstdrink hoppas vi kunna bjuda gästerna på utomhus och till det har jag ordnat mingelkort till 22 av 44 gäster, lite av en isbrytare hoppas jag, där mina och min blivande mans familjer och vänner får bekanta sig med varandra lite grann, innan de sätter sig till bords. Spännande!

Jag har lyckats göra små gulliga menyer till buffé och dryck, samt vigselprogram i Publischer. Första gången jag använder det, så glad att jag fick det att funka!

Just nu gör jag en playlist på Spotify, så det blir ingen livemusik på kvällen, men det blir nog bra ändå. {#lang_emotions_smile}

Jag är väldigt glad att jag förstärkte mina naglar för 2 veckor sedan. De går bara av annars (är för tunna) men nu har de blivit riktigt långa, så jag behöver ingen förlängning utan kan ha mina egna naglar på bröllopet. Känns bra!

Nu väntar jag på att prästen och kantorn ska höra av sig i nästa vecka. De skulle ringa 3 veckor innan för att boka tid.

På måndag ska jag och min blivande man till festlokalen/restaurangen tillsammans med våra vänner. Vi ska bland annat koppla datorn till musikanläggningen, så att vi vet hur det funkar.

I går köpte jag två blå tårtfat och på söndag ska jag gå på shopping runda och försöka hitta ett på högre fot än då två andra, så att huvudtårtan kan stå på det i mitten. Har sett på bilder hör på BT och tycker att det är väldigt fint med rosenblad på bordet där tårtorna står, så kanske ska beställa det på nätet?

Väntar även på paket från Vistaprint, med morgongåva till blivande mannen, tackkort och gästbok m.m.

En väldigt viktig sak föll på plats idag! Vår bestman ringde och berättade att svensexan är spikad. Fredagen den 11 juni är det dags. Så kul för min blivande man!!!

Åh, vad mycket roligt vi har och se fram emot alla vi par här inne!

• Loveyoutoo

Jag kommer beställa tårtorna men dekorera dem själv! {#lang_emotions_smile}

På borden ska jag ha murgröna med små röda rosor i papper och ståltråd, som jag lindar runt, samt färska blå blommor. Framför oss, mig och min blivande man, ska jag ha en krans med murgröna och i mitten en vit vas med tre röda rosor.

Murgrönan kommer även att stå i fönstren i kyrkan, så jag ska be mina föräldrar plocka med sig dem till festen.

Hur ska ni smycka kyrkan och borden med blommor?

• Loveyoutoo

Lattemamman: Ja, det är ju absolut inget måste att dekorera kyrkan med blommor!

Idag köpte jag såpbubblor i små söta flaskor, så det blir bubblor istället för ris efter vigseln!

Ikväll har jag och blivande mannen + två av våra vänner haft bröllopsplanering med restaurangen där vi ska ha festen. Jättekul! 

• Loveyoutoo

Vi kommer att ha buffé och tårta ganska tätt. Vi tar kanske en paus på 30 minuter emellan, där gästerna kan gå på toa, skriva i gästboken, svara på tipspromenadfrågorna, samt röka utomhus om man så vill.

Vi kommer att ha dansgolvet där vi dukat för gästerna. De äldre (inte så många bjudna) kommer kanske se tårtan som en signal att åka hem, men övriga stannar eftersom att de kommer att sov på vandrarhemmet, där vi ska ha vår fest.

Buffé och tårta avslutas med bildspel innan det är dags att göra fritt fram för dans. Något förslag på vad gästerna kan göra under tiden som personalen plockar undan?

• Loveyoutoo

24 dagar kvar! {#lang_emotions_smile}

Är det någon som blivit kontaktad av prästen ännu?

• Loveyoutoo

Jag ska beställa de sista två tårtorna imorgon (de ska beställas en vecka innan, men jag vill göra det ni, så att det är klart).

Prästen har ännu inte hört av sig, hoppas att han gör det snart!

Hur många av er har träffat prästen och kantor?

• Loveyoutoo

EN VECKA KVAR!!!!!!!!

Hur går det med förberedelserna!?

Jag pysslar och pysslar. Ibland undrar jag varför jag gör så mycket pyssel, som tar sådan tid. Det kommer ju säkert bli ett bra bröllop ändå, men sedan tänker jag JAG VILL PYSSLA så att det blir massor med detaljer som är VÅRA!

Kram

• Loveyoutoo

Carro WH: Smart att provfota! Det ska jag föreslå för min blivande man och hans bror som är vår fotograf! 

• Loveyoutoo

Jag har hämtat blommor till dukningen nu.

Snart ska vi till festlokalen med alla saker till dukningen + att vi ska rigga musiken.

Ikväll kommer de första bröllopsgästerna. De är fem till antalet och övernattar hos oss. De ska hjälpa till med bröllopet, så det känns sååååå gott att de kommer. Då är vi inte själva längre med 1000 tankar om allt och inget.

Ha det underbart imorgon alla 19 juni brudar!

Gör all idag, så att du kan njuta imorgon!!!

kraaaaaam

• Loveyoutoo

Har grejat med musiken i festlokalen i två timmar....det funkar inte....hoppas vi hittar en lösning till imorgon...

• Loveyoutoo

Nu har jag lagt ut några bilder från gårdagen! Är så himla nöjd och glad! Dagen var helt underbar!

• Loveyoutoo

Hej!

Det är så mysigt att ringa vänner och familj och prata om vårt bröllop! Jag längtar tills jag kan träffa min familj igen (de bor en bit bort) och se bröllopsfilmen tillsammans med dem!!!

Jag grät ingenting på bröllopet men tror att det kommer komma mer än en tår när jag ser filmen. Jag var så spänd och ville uppleva allt med närvaro, så jag kunde inte gråta.

Hoppas att ni alla får MASSOR med bilder från ert bröllop och flera bröllopsfilmer, som ni kan njuta av så här i efterhand!

En vän till mig sa idag att det borde uppfinnas en liten kamera som kan monteras i brudens halsband, så att bruden fick uppleva allt igen från hennes ögon. Gulligt!

Svar på tråden bröllop 19 juni?