bröllop 19 juni?
Hej alla 19 juni-brudar!
Här har ni en till tjej som gifter sig 19 juni. Det har varit mycket sjukdom hos nära anhöriga de senaste veckorna, men nu börjar alla bli bättre och bättre, så nu kan jag och min blivande man fokusera lite mer på bröllopet igen.
Vi bestämde oss för att gifta oss mellan jul och nyår 2009, så det är ganska nyligen. Vi blev tillsammans 27 juni 2003 och ville gifta oss så när det datumet som möjligt. Den 27 juni 2010 är ju dagen efter midsommar, så det kändes inte som ett bra datum, med tanke på att många nära och kära reser bort kring midsommar. Därför blev det 19 juni för oss.
I slutet av januari började jag leta bröllopsklänning på allvar. I februari var vi och kollade på festlokal och bestämde oss direkt för att det var där vi ville ha vår bröllopsfest. Det är ett vandrarhem med restaurang och bar, så det blir perfekt, för mina släktingar, som reser en bit för att komma hit, kan övernatta på vandrarhemmet.
Vi önskade oss en hotellnatt, dvs. bröllopsnatt av min mamma. Det är hemligt var hon och hennes sambo bokat rum någonstans, så det ska bli väldigt spännande!
Vi kommer att bjuda på välkomstdrink, buffé och tårta på festen. Placeringskort och placeringslista är i stort sett klart. Vi kommer att sitta som ett E. Längtar!
Färgtema blir vitt, blått och rött. En av mina bästa vänner ska hjälpa till med dukningen.
Kläder till min blivande man ordnades i mars och nu i april blev musiken klar efter att vi varit på vigselträff och lyssnat på en massa musikstycken (både psalmer och in- och utgångsmusik).
Härom dagen var jag och hämtade min vigselring och igår köpte jag presenter till tärna, bestman och toastmaster.
Skickade även in hinderprövningen denna vecka.
Nu återstår:
*Beställning av tårta
*Beställning av blommor
*Möte med musikansvarig på vigseln
*Möte med prästen som ska viga oss
Åh, vad det här är spännande!
Kram