Loveyoutoo skrev 2010-05-20 19:34:01 följande:
Vi ska också ha buffé och sedan tårta till efterrätt! Välkomstdrink hoppas vi kunna bjuda gästerna på utomhus och till det har jag ordnat mingelkort till 22 av 44 gäster, lite av en isbrytare hoppas jag, där mina och min blivande mans familjer och vänner får bekanta sig med varandra lite grann, innan de sätter sig till bords. Spännande!Jag har lyckats göra små gulliga menyer till buffé och dryck, samt vigselprogram i Publischer. Första gången jag använder det, så glad att jag fick det att funka!Just nu gör jag en playlist på Spotify, så det blir ingen livemusik på kvällen, men det blir nog bra ändå. Jag är väldigt glad att jag förstärkte mina naglar för 2 veckor sedan. De går bara av annars (är för tunna) men nu har de blivit riktigt långa, så jag behöver ingen förlängning utan kan ha mina egna naglar på bröllopet. Känns bra! Nu väntar jag på att prästen och kantorn ska höra av sig i nästa vecka. De skulle ringa 3 veckor innan för att boka tid. På måndag ska jag och min blivande man till festlokalen/restaurangen tillsammans med våra vänner. Vi ska bland annat koppla datorn till musikanläggningen, så att vi vet hur det funkar. I går köpte jag två blå tårtfat och på söndag ska jag gå på shopping runda och försöka hitta ett på högre fot än då två andra, så att huvudtårtan kan stå på det i mitten. Har sett på bilder hör på BT och tycker att det är väldigt fint med rosenblad på bordet där tårtorna står, så kanske ska beställa det på nätet? Väntar även på paket från Vistaprint, med morgongåva till blivande mannen, tackkort och gästbok m.m. En väldigt viktig sak föll på plats idag! Vår bestman ringde och berättade att svensexan är spikad. Fredagen den 11 juni är det dags. Så kul för min blivande man!!!Åh, vad mycket roligt vi har och se fram emot alla vi par här inne!
Lite mingel med välkomstdrink låter jätte trevligt!
Det är en bra ide för oss så vi hinner förbereda lite och ta fram maten..
Funderar lite över upplägget fortfarande..
Vi har möjlighet till lite livemusik då våra vänner spelar gitarr och sjunger, men vi kommer också att utnyttja spotify, suveränt med en färdig lista som kan gå runt under middagen:)
Det här med tårtfat har jag också planerat, lite olika höjder och sedan olika sorters tårtor men en som går i bröllopstema:) som jag har tänkt att dekorera själv, eventuellt göra själv:)
Det har funderats en hel del över möhippa & svensexa jag vet att svensexan blir den 12 men har ingen aning om när tjejerna planerat in min möhippa:)
I övrigt så letar jag efter billiga Duni dunicel dukrullar just nu, och har eventuellt förmåner genom jobbet håller tummarna!..
Åh sen ska jag bara lyckas hitta bra pris på hjärtan på tråd att ha i krukorna på bordet som jag troligen har funnit, men affären får inte hem dom för ens i nästa vecka:)
Hur mycket blommor har ni tänkt att ha på borden?