Inlägg från: junibrud2010 |Visa alla inlägg
  • junibrud2010

bröllop 19 juni?

Här är en till...

Som kommer in sent i tråden. .Inbjudningskorten skickade vi ut till 19februari och o.s.a var 19april

Vigsel är kl 15.00

temarfärg lila o vit

• junibrud2010

vi ska ha kex med sån där ost på t.ex philadelphiaost

• junibrud2010
    Lina o Peter skrev 2010-06-13 11:02:57 följande:
    Vi ska ha (mörkt) bröd med en kräm på, bestående av philadelfia, västerbottensost och gräslök. Mums! Och även bröd med en röra av soltorkade tomater, laktosfritt smör, tomatpuré och basilika.   Och vissa med glutenfritt bröd osv. Shit vad snabbt det går nu!!!! Snart är vi frugor!Jag blev hippad igår, en fantastisk dag! Blev väckt av två kycklingar med en skylt: "klä på dig", sen fick jag åka bil med ögonbindel och hörselkåpor med radio i, och under dagen fick jag bl.a simma i utomhusbassäng med barn-ärmpuffar, basta, äta hotellfrukost, stå i en rondell i vit "brud-outfit" med en skylt "Tuta så dansar jag" (Åh vad jag skrattade!), rida "bullriding" fast istället för en tjur var det en gigantisk snopp sen skulle vi haft picnick i en park men det regnade så vi satt inne hos en av tjejerna och myste med ost och kex, fick lite presenter och massa tok. Kvällen avslutades med jättegod mat och party! En helt fantastisk dag och kväll!!!
    vad roligt!!
  • junibrud2010

Igår så blev bordsplaceringen helt klar och festprogram med bland annat presentation på alla gäster  blev klart..

Ja då meddelar en "vän" till mig att hon inte kommer. Känns så surt när man förberett allt klart...

• junibrud2010
    19juni skrev 2010-06-14 08:45:56 följande:
    junibrud2010Ja det är ju inte speciellt kul när man har lagt ner ett sånt arbete o det pajar sen. Hoppas att det var av ngn särskild anledning som den tackade nej till bröllopet eftersom att det är i senaste laget.pinglan29Vi ska ha en sommardrink med möjlighet att ta om i ett bål när vigseln är över. Den består av vaniljvodka, koncentrerad rabarbersaft, citron, jorgubbar, sodavatten o is.Till detta ska vi ha snittar. En tunnbrödsrulle med skagenröra o tunnt skivad lax och en med mörkt bröd som vi trycker ut med pepparkakshjärtanform där vi har skinka o melon på. Sen gör vi en till barnen, hjärtan på formfranska med ost, liten miniköttbulle o vindruva.Det finns jättemånga bra recept på www.tasteline.com . Där kan man även räkna ut hur mycket utav alla ingedienser som behövs ända upp till 20 pers.
    Nja anledningen var att människan i fråga inte har råd att komma.. Som hon kommer på samma vecka.. Däremot läser jag på FB att hon planerar sin semester.. Så ja det handlar om prio..  Ja vill man inte komma på vårt bröllop så vill man inte. .Men ja det känns som sagt surt att folk avbokar  när man redan ordnat allt.
  • junibrud2010
    Tausen skrev 2010-06-14 21:42:53 följande:
    Ja det är allltid jobbigt när folk avbokar precis innan oavsett om det är band, gäster eller nåt annat..De förstår nog inte hur mycket tid och planerings om ligger bakom. Varenda lite detalj har ju granskats noga..suck...Vi har börjat handla maten nu..shit vilka mängder det blir av allting... vi köpte 150 liter läsk t.ex...haha
    Ni tänkte alltså läska er
  • junibrud2010

Inatt kom våra första bröllopsgäster.. Som bor utomlands. Dom sover i våran husvagn.. Igår var det stressigt stressigt stressigt..

Idag blir lika stressigt.. 

Detta står på schemat

Göra nattmat till bröllopet( pastasallad)

Hämta champagne,mera dekorationssten,betala tårta, köpa snack, salta kex + ost

Duka festlokalen o fixa

Få naglarna fixade

Hämta tre stycken från tågstation . Två olika tider

Hämta hem festprogram o vigselprogram som varit på kopiering

Ta emot 5gäster till och gärna underhålla dom också

Bjuda hem gäster långtbortifrån på fika som kommer på bröllopet och bor på vandrarhem

Ja och där emellan skulle man äta då också

Svar på tråden bröllop 19 juni?