Inlägg från: 19juni |Visa alla inlägg
  • 19juni

bröllop 19 juni?

Är det ngn mer än jag som tänkt gifta sig den 19/6 2010? Vore roligt att få reda på hur många som tänkt det o hur ni har lagt upp er vigsel.
    Har ni skickat inbjudningarna redan?
    Vilka färger tänker ni använda?

• Svar på tråden bröllop 19 juni?
  • 19juni

Vi bestämde oss för bara några veckor sedan ....att nu gör vi det!! Vi har varit ihop i 12 år så vi tyckte att det var dax nu;)
    Alltså har vi inte heller kommit så långt i planeringen men jag har svårt att tänka på ngt annat.
    Funderar som bäst på vilka låtar vi ska ha. Vilken klänning jag ska ha. Vill bara ha en romantisk sommarklänning.

Vi ska gifta oss i vår trädgård.Och vi ska inte ha det så stort. Det är bara våra föräldrar o syskon med familjer som blir bjudna, 26 st. Vi hade först tänkt göra allt i hemlighet ensamma, men ändrade oss.

Jag har precis köpt material till inbjudningskorten o är sugen på att börja göra dem. Har bara så svårt för att bestämma mig hur jag vill ha det riktigt.Sen är det hemligt än så länge så jag har ingen att bolla med hur allt ska bli!!

Eftersom det är på sommaren så har vi oxå tänkt på färgerna grönt, vitt o kanske gammalrosa.
    Tänkte att jag vill hitta min klännng innan vi bestämmer så mycket.

• 19juni

Hej SophiaM!
    Vi ska gifta oss kyrkligt men som sagt var hemma i vår trädgård.

• 19juni

Ja tjejer nu är det inte långt kvar!! Man börjar ju känna av pressen att hinna fixa med allt så att det blir perfekt.

• 19juni

Det måste väl finnas fler som ska gifta sig den 19 juni?

• 19juni

Hej Vixi82!

När du skriver musiken, menar du i kyrkan eller menar du vad ni ska spela under festen sen?

• 19juni

Hej Lattemamman!
    Vart har du köpt skorna? Är ute efter ett par gröna (eller svagt rosa) för att oxå matcha min blivande mans skjorta. Hittar nästan inga gröna.

• 19juni

Vi har oxå den 19 maj som OSA datum!! Och som ni kankse läst innan även färgerna grönt, naturvitt och ljusrosa. ;)

• 19juni

Vixi82:
    VI ska inte ha ngn levande musik utan bara ha på cd-skivor. Har skrivit upp några låtar som vi tycker om och som handlar om kärlek. Dessa vill jag sedan ha på en cd som minne och även spela på festen.
    Sedan blir det nog blandat dansband, pop och rock. Vi ska ju bara ha släkten så det är ju inte så många viljor då hi hi. Alla får komma och önska vad som ska spelas!

• 19juni

Hej Lina o Peter!

Var inne på din blogg och den var ju jättefin!
    Era flickor kommer att bli jättefina i dem söta klänningarna!
    Vilken kul inbjudan ni gjort oxå!

Vad härligt och samtidigt skönt att många utav era kompisar är med i planeringen och kan hjälpa till med en del saker. Vi ska ju bara ha släkten, då vi kommer att lägga de mesta pengarna på vår resa till hösten.

• 19juni

Lattemamman:

Det var jättesnygga skor du hittat. Det fanns ju många fina på den sidan du rekommenderade. Får se om jag ska ta en vända i några skoaffärer här hemma först innan jag köper nått från nätet.

Det börjar närma sig nu tjejer o killar!! Idag är det bara 50 dagar till det smäller!
    Igår stod det visst i tidningar att det troligtvis skulle bli dåligt väder den 19 juni. De hade tittat över vad det brukar vara för väder den dagen några år tillbaka! Precis som om det skulle stämma!?
    Självklart blir det kanonväder den dagen. Eller hur?

• 19juni

Idag tjejer är det bara 36 dagar kvar!!!!

• 19juni

Hej på er!

Jag ska ha ett diadem som har 2 st bågar. Jag har köpt pärlband på Panduro som jag ska sätta fast på diademet så att det blir som en tiara. Jag vill gärna ha 2 bågar och det blev så dyrt tyckte jag att köpa 2 st. Eftersom att jag har kort hår så kommer jag inte att använda detta sen så jag vill inte lägga flera hundra  på det då. Annars hittade jag ett fint på Glitter sist jag var där inne.

Jag kommer att lägga luggen platt åt sidorna kan man säga med snedlugg. Och sen rufsa till håret baktill. Man kan ju inte göra så mycket med kort hår.

Mitt största bekymmer just nu är att hitta ett par skor. Och att fixa till vigselprogrammet.

• 19juni

Vi ska ha vår vigsel hemma i trädgården och har valt att ha en fläderdrink och snittar först. Sen ska alla få gå tipspromenad medans vi blir fotade. Där efter kommer det att bjudas på grillat - en kille kommer hit till oss och grillar fläskfilé o kycklingfilé. Sallad, potatissallad/ pastasallad, såser o olika kryddsmör, bröd  blir det till.
    Sen har vi bröllopstårtan till efterrätt. Både rött o vitt vin, alkoholfritt vin, läsk och öl serveras till. Någon avec till kaffet kankse oxå. Någon som har ett bra tips på vad?
    Sen blir det snacks o godis senare. Eftersom att vi ska ha vigslen vid kl 13 så behövs nog ingen vickning, men vi kommer nog att köpa hem Bullens pilsnerkorv ifall att ;)

• 19juni

Ja vi pratade med vår för några veckor sedan. Fick vigselprogrammet hem via datorn sedan så att vi kan ändra som vi vill i stil mm innan vi trycker ut det själva.

• 19juni

Ja nu närmar det sig !!!!! Det känns verkligen i magen. Ska man hinna bli färdig med allt och kommer det att bli...... alldeles, alldeles underbart =)
    Känner mig rätt så färdig oxå. Det är lite småplock kvar. I morgon ska jag träffa en kompis som ska göra min brudbukett och kolla det sista med de rätta blommorna. Ska ha en ros som är både ljusgrön, gulvit och rosa i färgen, vet ej vad den heter. Ska även ha dem på bordet som dekoration.
    På onsdag skajag klippa mig och frissan o jag ska fixa till hur jag ska ha det på den stora dagen, eftersom att jag ska göra i ordning mig själv i håret. Har inget långt hår!!Just det! Måste göra färdigt diademet tills dess ;) Har köpt ett diadem med två bågar som jag ska klä med pärlor.
    Det ända som vi inte är riktigt färdiga med det är tårtan!!! Vi smakade Folkets tårta som är framtagen till Viktoria o Daniels bröllop. MEn den var tyvärr inte i vår samk. Vi vill ha mycket vaniljsmak så vi får väl fortsätta leta. Min b.m sa senast i går att vi kan väl ta hallontårtor!! Åhhh, det vill inte jag ha på mitt bröllop. Den ska vara som en bröllopstårta!!!!
    Idag ska jag måla altanen där vi ska gå ut till vigseln. Vi ska ju gifta oss i vår trädgård.
    Lycka till med allt nu allihopa!!!

• 19juni

Hjälp!! Nu är det bara 9 dagar kvar!!!!!! Hur ska man hinna bli färdig med allt?!
    Är ni helt färdiga med allt eller hur ligger ni till?

• 19juni

5 dagar kvar!!!!!!

Igår äntligen hittade jag en tjej som ska göra våran bröllopstårta!! Det är ju kul med någon som gör den personlig just för oss.
    Hon undrade vad vi hade för intressen o annat och jag svarade bl a att vi bor på en gård o har kor. Det nappade hon på o undrade om hon fick göra oss som kor på toppen! Skitkul idé!!!!
    Vi får välja vad vi vill ha i tårtan så vi ska fundera på det, men jag tror att vi bara väljer enkelt o somrigt med vaniljkräm o jordgubbar/hallon i. Annars kan hon göra med alla godissmaker som finns. Om godiset går att smälta o blanda med grädde. Häftigt. Hon har t ex gjort daimfluff o Ahlgrensbilar mm.

Idag ska jag och en kompis åka o stor handla det mesta utav maten och alkoholen. Jag ska även hämta ut ringarna idag. Så nu är alla ringar putsade o fina. inför den stora dagen.
    Ska även titta om några snygga underkläder om det hinns med idag.

Lycka till alla med era planeringar och förbedelser!

• 19juni

junibrud2010
    Ja det är ju inte speciellt kul när man har lagt ner ett sånt arbete o det pajar sen. Hoppas att det var av ngn särskild anledning som den tackade nej till bröllopet eftersom att det är i senaste laget.

pinglan29
    Vi ska ha en sommardrink med möjlighet att ta om i ett bål när vigseln är över. Den består av vaniljvodka, koncentrerad rabarbersaft, citron, jorgubbar, sodavatten o is.
    Till detta ska vi ha snittar. En tunnbrödsrulle med skagenröra o tunnt skivad lax och en med mörkt bröd som vi trycker ut med pepparkakshjärtanform där vi har skinka o melon på. Sen gör vi en till barnen, hjärtan på formfranska med ost, liten miniköttbulle o vindruva.

Det finns jättemånga bra recept på www.tasteline.com . Där kan man även räkna ut hur mycket utav alla ingedienser som behövs ända upp till 20 pers.

• 19juni

Usch vad tråkigt Rosvägen. Inte kul med såna här besked så nära inpå.
    Vi ska ju inte ha ngn livemusik mer än kantorn som ska ha sin keyboard med sig eftersom att vi är ute i vår trädgård. Och hon vet inte ännu om hon kan sjunga för hon har fåt ngt på stämbanden.
    Sen hade jag sån tur att jag gick o vann Absolute bröllop här på en sida!!!! Så det blir ju cd-skivor som ska spelas här. Har låtit bränna ner en egen bröllopsskiva åt oss oxå.

Svar på tråden bröllop 19 juni?