Inlägg från: Rosvägen |Visa alla inlägg
  • Rosvägen

bröllop 19 juni?

Vi gifter oss också den 19 juni:)

Tema ljusrosa, vitt och grönt.

Vi har bara 56 gäster och inbjudningskorten skickades för ca två veckor sedan, några har blivit över då vi saknat adresser men nu är det bara två kvar som ska lämnas över på lördag. Vi har OSA den 19 maj.

Tiden rinner iväg.. men det kommer bli mycket precis en månad innan:)

• Rosvägen

IIIhhh, känner mig så lycklig:) Nu är det inte långt kvar tjejer!
    Läste om Loveyoutoo s möhippa och funderar över när min blir av..
    Lite nervöst måste jag säga:)

Nu går jag mest och grubblar på hur vädret kommer att bli om det regnar hur man löser det på bästa sätt??? Eftersom vi ska ha ett utomhusbröllop.. och jag har släp på klänningen..
    Nästa stora fundering är håret och om jag ska bära tiara eller inte, har redan köpt ett sött diadem med lite strass och en fjärill som sitter lite på snedden.

Ibland önskar jag att jag hade nån riktigt nära vän som också skulle gifta sig så man kunde grubbla tillsammans och hjälpas åt...
    Vissa saker kan inte blivande mannen hjälpa mig med det krävs en massa ältande och tjejsnack.
    Hur gör ni med hår och tiara.. inte tiara.. inte slöja.. slöja.. håret upp eller ner..
    /J

• Rosvägen

Hej igen..

Känns bra det här med diadem, nu får det bli som jag tänkt från början!! Inget mer velande.. men..
    Jag har köpt ytterligare ett diadem på glitter med två rader strass som jag böjde till lite med en tång för att få lite mellanrum..

Lite glitter oavsett, med stora lockar och lite hjälp från volymmaster:)

Tänkte lägga upp lite bilder nu om datorn tillåter.
    Hoppas alla haft en fantastisk helg!

Kram /J

• Rosvägen

Lattemamman skrev 2010-05-16 23:07:16 följande:
    Vi var idag och hade bröllopsplanering med restaurangen där vi ska ha festen och blev dessutom bjudna på lunch. Nu är menyn och dryckerna bestämda. Välkomstchampangen och bröllopstårta med kaffe kommer att serveras utomhus om vädret tillåter. Det ska bli så skönt att få överlåta all dukning och alla matbestyr åt restaurangen :). Dagen före ska vi bara leverera blomdekorationer, bordsplacering och programblad, så sköter de resten. Gäst på egen fest... Vi har i helgen ringt runt till alla gäster som ej bekräftat om de kommer eller ej och av 114 inbjudna kommer 102 på bröllopet, vilket är riktigt lagom för att det inte ska bli för trångt i restaurangen.

Det kommer att bli fantastiskt!
    Jag kan förstå att det känns skönt att restaurangen tar hand om allt särskillt med så många gäster.
    Vi är ca 57 varav 10 är barn och vi kommer ta hand om allt själva med hjälp av familjen, men vi kommer att ha ett utomhusbröllop. En enklare variant med alkoholfria drinkar till brudskålen, grillat vildsvin grönsaksspett potatissallad/grönsallad, tårta till efterrätt. Blir lite av en buffé.
    Får man vara nyfiken och fråga vad ni valt för meny?:)
    /J

• Rosvägen

Lattemamman/19juni: det låter jätte gott:)
    Har tyvärr inga tips på avec till kaffet men någon annan kankse?

Vi tyckte också att tårta får räcka som efterätt det blir mycket ändå..
    Senare på kvällen tar vi också något i stil med Bullens pilsnerkorv;)

Har ni någon uppskattning om hur lång tid det kan tänkas ta från det att alla börjar ta för sig av maten... äter... tal... osv. och tårta på det...
    Ungefär inom vilken tidsram man kan hamna?

Har ni några lekar planerade?

• Rosvägen

Loveyoutoo skrev 2010-05-20 19:34:01 följande:
    Vi ska också ha buffé och sedan tårta till efterrätt! Välkomstdrink hoppas vi kunna bjuda gästerna på utomhus och till det har jag ordnat mingelkort till 22 av 44 gäster, lite av en isbrytare hoppas jag, där mina och min blivande mans familjer och vänner får bekanta sig med varandra lite grann, innan de sätter sig till bords. Spännande!Jag har lyckats göra små gulliga menyer till buffé och dryck, samt vigselprogram i Publischer. Första gången jag använder det, så glad att jag fick det att funka!Just nu gör jag en playlist på Spotify, så det blir ingen livemusik på kvällen, men det blir nog bra ändå. Jag är väldigt glad att jag förstärkte mina naglar för 2 veckor sedan. De går bara av annars (är för tunna) men nu har de blivit riktigt långa, så jag behöver ingen förlängning utan kan ha mina egna naglar på bröllopet. Känns bra! Nu väntar jag på att prästen och kantorn ska höra av sig i nästa vecka. De skulle ringa 3 veckor innan för att boka tid. På måndag ska jag och min blivande man till festlokalen/restaurangen tillsammans med våra vänner. Vi ska bland annat koppla datorn till musikanläggningen, så att vi vet hur det funkar. I går köpte jag två blå tårtfat och på söndag ska jag gå på shopping runda och försöka hitta ett på högre fot än då två andra, så att huvudtårtan kan stå på det i mitten. Har sett på bilder hör på BT och tycker att det är väldigt fint med rosenblad på bordet där tårtorna står, så kanske ska beställa det på nätet? Väntar även på paket från Vistaprint, med morgongåva till blivande mannen, tackkort och gästbok m.m. En väldigt viktig sak föll på plats idag! Vår bestman ringde och berättade att svensexan är spikad. Fredagen den 11 juni är det dags. Så kul för min blivande man!!!Åh, vad mycket roligt vi har och se fram emot alla vi par här inne!

Lite mingel med välkomstdrink låter jätte trevligt!
    Det är en bra ide för oss så vi hinner förbereda lite och ta fram maten..
    Funderar lite över upplägget fortfarande..

Vi har möjlighet till lite livemusik då våra vänner spelar gitarr och sjunger, men vi kommer också att utnyttja spotify, suveränt med en färdig lista som kan gå runt under middagen:)

Det här med tårtfat har jag också planerat, lite olika höjder och sedan olika sorters tårtor men en som går i bröllopstema:) som jag har tänkt att dekorera själv, eventuellt göra själv:)

Det har funderats en hel del över möhippa & svensexa jag vet att svensexan blir den 12 men har ingen aning om när tjejerna planerat in min möhippa:)

I övrigt så letar jag efter billiga Duni dunicel dukrullar just nu, och har eventuellt förmåner genom jobbet håller tummarna!..
    Åh sen ska jag bara lyckas hitta bra pris på hjärtan på tråd att ha i krukorna på bordet som jag troligen har funnit, men affären får inte hem dom för ens i nästa vecka:)

Hur mycket blommor har ni tänkt att ha på borden?

• Rosvägen

Vi gifter oss borgligt utomhus, vi kommer att ha blandat med vanliga uteväxter men inne i tältet på borden kommer vi ha Grå krukor på fot med hjärtan på tråd i eventuellt små glas med rosor i, ljus senare på kvällen.. :)
    /J

• Rosvägen

Vi träffar våran Vigselförrättare på onsdag nästa vecka över en kvällsfika det ska bli såå skönt att äntligen ha gått igenom allt :) sen är det väl en annan femma när vi väl ska gå in och allt ska genomföras på plats men det blir säkert bra!:)

• Rosvägen

Hallå alla!, kul att läsa vad som händer.
    Bara 12 dagar kvar nu..
    I lördags blev jag hippad, det var en mysig dag med perfekt väder!
    Jag går och oroar mig över vädret och jag har märkt att trots att jag inte känt mig speciellt nervös är jag mer sentimental än någonsin!
    Tårtorna är också något jag funderar mycket på.. Vi vill ha olika sorter nämligen..
    Hoppas konditorn löser det!
    Imorn bär det av för provsminkning!:)
    Kram på er!

• Rosvägen

Hallå alla:)
    Vi är inte heller helt klara med allt, känns som om mycket ska klaffa precis dagen innan. Så jag hoppas att det gör det!
    Det ska bli fantastiskt när det väl är fredag och tiden bara rusar förbi ska bli så skönt när dagen väl är här.
    Kollar väderprognosen varje dag.. igår skulle det vara delvis regn och idag ser det ut att vara sol torsdag till söndag, så det blir till att fortsätta be till vädergudarna och se hur det ser ut när man öppnar ögonen lördag morgon;)
    7 dagar 2 timmar 19 minuter och räknar neråt.
    Kram

• Rosvägen

Härligt att det går så bra för alla!
    Nu måste jag beklaga mig lite..
    Jag har blivit dunderförkyld och trots att mitt jobb är väldigt stillasittande och lugnt vill jag helst av allt bara åka hem och bädda ner mig/kurera mig inför fredag och lördag!
    Det är så typiskt, har ni några tips mot förkylning?
    Vårt band/vänner som skulle spela på cermonin sa igår att dom inte har möjlighet längre så det är jätte trist, nu får det bli musik från datorn istället.
    Det tråkigaste av allt var att en utav killarna skulle kompa min brors flickvän när hon framför en låt för till min då man efter att vi sagt ja till varandra :,(
    Det känns mest ledsamt!, nu vet jag inte hur det blir. Försöker hitta en lösning, någon annan som kan spela!

• Rosvägen

Härligt nu börjar det dra ihop sig!
    Oavsett vad som händer så blir vi gifta allihoppa på lördag och allt kommer bli fantastiskt:)

• Rosvägen

Tausen skrev 2010-06-16 18:55:00 följande:
    Jag var och provsminkade nyss..blev superfint!! :)Imorgon kommer mamma in och ska hjälpa till med lite olika saker, nu är det full rulle som gäller :D

Va roligt:)
    För min egen del så kändes det mer verkligt när man blivit provsminkad.

Just nu hoppas jag bara att fredagen klaffar på många sätt för att vi ens ska hinna med allt! Just nu känns det lite tufft och jag har sovit lite dåligt sista nätterna.
    tack och lov verkar min förkylning ha lagt sig, tänk vad lite sömn och vila kan göra. Vilken tur att jag var hemma 2 dagar från jobbet och bara sov.

Känner ni av nerverna?:)

• Rosvägen

Hallå alla fruar! :) Hoppas eran dag var fantastisk!
    Nu ska jag in och titta i rea gallerier, jag kan inte ladda upp några??! Har mejlat support..
    Gratulalationer och Kramar

Svar på tråden bröllop 19 juni?