Inlägg från: Superstarfia |Visa alla inlägg
  • Superstarfia

Nu har vi bestämt oss!!!

MaddeåMats skrev 2010-03-25 21:31:35 följande:
    Börja med lokal och mat, det brukar vara det som tar mest av budgeten. Har ni möjlighet att själv shoppa alkohol i tex tyskland så sparar ni en massa.Tårta brukar kosta ca 35-50 kr biten, så det går ju absolut att sparan in en del där. DJ in a box är ett bra alternativ till DJ, eller varför inte tanka ner favvisarna på daorn och göra en play-list, men glöm inte bort att kanske lägga lite mer tid/pengar här, då det verkar som festen och dansen är viktig för dig.Dekorationer till bord är dö-enkelt att göra riktigt fina och buketten är säkert lika enkel den, hoppas jag i alla fall, ska göra min själv i alla fall! :)Jag har en hel del fler förslag, så återkom gärna med fler specifika önskemål av tips, så hjälper jag dig gärna!
    Intressant att du förespråkar olagliga handligar som nedladdning ag musik....

Använd spotify istället.. betala 99kr gör en playlist som du ser kan spela utan internetuppkoppling.. sen säger man upp premiummedlemskapet....
  • Superstarfia
    TheD skrev 2010-03-28 15:38:32 följande:
    Men nu är det inte lika säkert att handla i Tyskland.....
    hur menar du med säkert??
  • Superstarfia

Katarina Michael skrev 2010-03-28 16:40:32 följande:

Jag blir så himla irriterad på en sånt här inlägg, jag ber om ursäkt om jag går offtopi eller olagligt matrial.Men fortfarande så är det lagligt att ladda ner. Men visst kan man kan medhjälp av att ladda ner begå en olaglig handling.I alla större online skivbutiker kan man ladda ner låtar oftast till en summa och ibland delar även artisterna ut sina låtar gratis.Jag är så himla trött på dagen okunnighet ang ner laddning. Att säga att nerladdning är olagligt är som att säga att alla föräldrar som köper Öl till sina 18 åriga barn begår lagbrott, trots dem köper ölen till dem på en pub där de är 18 års gräns på alkohol och inte på systemet. Man behöver inte tolka allt i "Worst case scenario".Jag tycker personligen man inte ska hoppa på folk och säga att dem uppmuntar/förespråkar något olagligt bara för man själv inte vet bättre.
    Du kanske också skulle läsa på lite??

Det ÄR olagligt att ladda ner olagligt delat upphovsrättskyddat material.

Klart sam F*N att jag vet att det inte är olagligt att ladda ner de filer som artister själva ger bort via t ex sin hemsida och de låtar man köpt via itunes, cdon.com eller ginza..

MEN åter igen, det ÄR olagligt att ladda ner, den lagen trädde i kraft för några år sen.. innan var det bara olagligt att ladda upp, men inte ner...
  • Superstarfia

Katarina Michael skrev 2010-03-28 19:16:17 följande:

Nej ladda ner är INTE olagligt. Bara ladda ner olaglig material och hon skrev aldrig att de var olaglig matrial man skulle ladda ner, vara bara du som antog de, om man kan undrar varför du antar de värsta om varje människa??! Därför jag tycker de är dålig stil.Du laddar ner även köpt matrial, dessutom får du ladda ner komperingskyddat matrial av familjenmedlem utan de är olagligt.. (ungefär som du får kopiera en skiva inom närmaste familjen enligt lagen)...frågan kan diskuteras om vad som räknas som familj...
    allt som finns tillgängligt på nätet och datorer som inte är godkännt av upphovsrättsinnehavaren ÄR olagligt att ladda ner...
    Och NEJ det är inte längre lagligt att kopiera skivor till familjen.. även om du verkar vilja tro det...
Svar på tråden Nu har vi bestämt oss!!!