Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!
här en till som ska gifta sig 29:e maj,har IDAG fått tag i frissa som gör make oxå. en stoor lättnad!känner mig lite efter i planeringen...streeess
här en till som ska gifta sig 29:e maj,har IDAG fått tag i frissa som gör make oxå. en stoor lättnad!känner mig lite efter i planeringen...streeess
Hej,hur går det med planerandet?Här går det framåt iaf.Maten är någorlunda fixad, Svägerska+karl ska fixa tårtan,dom ska göra ett prov snart o se om det blir gott!Blir Buffe till mat som min mor o far beställt.Sen är vi lite veliga om vi ska ha förrätt o hur stor den ska vara?Kommer nämligen ha snittar till fördrinken,men det blir så många timmar mellan fördrink o buffé o det känns knepigt att folk ska sitta o lyssna på tal utan att få nåt att tugga på...
Angående kläderna så har jag kvar underkläderna att köpa, Min blivande har kvar o köpav nya byxor+slips. Våra barn ska vara brudnäbbar o där är det kvar att fålla upp byxorna,vet dock inte än vem som ska göra det.O jo,min klänning måste läggas upp men det ska inte göras förrän i mitten av maj.
Har börjat plita på Festhäftet,men kan inte göra det riktigt klart än eftersom underhållningen inte riktigt är fixad än o OSA för gästerna har inte gått ut än.
Har gjort ett prel. tidsschema dock över dagen så det känns som att det börjar närma sig nu!
Justdetja,måste fixa blommorna oxå,sonen har dock varit sjuk hela vecjan så jag tar mig ingenstans o nästa vecka ska jag jobba:( Får väl klämma in det på lunchen nån dag
Stressigt här med o inte vart det bättre av att jag helt plötsligt fick börja jobba heltid!GAH,har en massa småsaker som måste fixas!Typ lägga upp brudnäbbens byxor, prova klänningen o lämna in den för uppläggning,prata med mina bröder om dom kan ta emot gästerna i lokalen (eftersom vårat värdpar helt plötsligt inte kunde vara där först:()osv.
Apropå Hippa, misstänker att jag kan bli hippad imorrnkväll:) Min far frågade om jag ville följa med på revy o äta middag före,att jag kunde ju försöka fixa barnvakt.O när jag frågade min mor så gick det jättebra,han skulle få sova där o allt!Gick lite vääl smidigt,så jag misstänker nåt!Men annars så blir det trevligt med mat o revy med min pappa!
Blev ingen hippa för mig i fredags,var middag o revy med far som stod på schemat men det var trevligt det med!:)
Vi ska förresten inte heller dansa,sambon hatar att dansa,isåfall vill han göra en spexdans o jag hatar att spexa!Så då blev det ingen dans alls..
Idag blir det till lokalen o testa hur bord o stolar ska stå för att rymmas!Hade även tänkt hinna prova klänningen en sväng,så jag vet vad jag ska köpa för underkläder imorrn!Börjar först kl. ett imorrn så jag hade tänkt hinna avklara lite inköp till bröllopet då.
Nu har jag fått gjort litegrann, var på lokalen i söndags och kollade hur allt skulle rymmas o stå,sen när jag kom hemm satte jag mig o gjorde bordsplaceringen klar.SKÖNT!Jag har verkligen funderat över den,men nu är det gjort!Har skickat tidsschemat över dagen till våran toastmaster,och hon ska även få bordsplaceringen. Idag har jag varit o köpt underkläderna,så nu kan jag fara till sömmerskan så hon kan lägga upp klänningen så jag kan lämna in den på kemtvätt...
Vart "ledig" i veckan så nu kommer man nog hinna göra litegrann!
Jag hoppas att snön hinner tina bort här...vill inte ha snö på våran bröllopsdag!
Har färdats till stan 2 ggr idag för bröllopsfix,inhandlade bälten till brudnäbbarna och brudväska till mig första gången, sen var jag hem o hämtade ringen,lämnade in den för att få den större gjord. Mina fingrar har svällt sen vi köpte den:( Hoppas bara dom hinner få till den i tid! Har även suttit o plitat lite i festhäftet. Sen vart det ändring på bordsplaceringen,sambons son ska prompt sitta bredvid han!Så nu får våran son sitta emellan mina föräldrar och sambons son bredvid han.Tur jag inte hade hunnit lägga in bordsplaceringen i festhäftet än!
Imorrn blir det provning av brudkläderna,sen ska jag lämna in dom till sömmerskan!
PUH,mycket att fixa med!Känns som att nånting alltid blir lidande,idag blev det hushållsarbetet som har fått vara
Åh,nej sömmerskan har stängt o öppnar inte förrrän på tisdag!:(Hade glömt att det är ju helg och många passar på att ta ledigt då!Det blir tight,ska ju hinna lämna in klänningen på kemtvätt oxå!:/
Har även upptäckt att jag kan inte hitta brudnäbbarnas svarta sockar någonstans så jag måste nog köpa nya!
Fick veta igår att min kusins barn kanske inte skulle följa med,hon visste inte om dom ville!Att folk inte fattar vad OSA:datumet betyder*suck* Isåfall måste bordsplaceringen göras om ytterligare+att vi kommer ha massa mat över ..*suck*
Jag börjar faktiskt längta tills allt är fixat o klart och jag bara kan njuta av våran dag. Har kommit på att jag vill då inte veta om nåt går fel på bröllopsdan,eller det blir strul som jag inte vet om. Då får dom berätta det dan efter,jag vill bara kunna njuta av våran dag!
Jag kommer ha kvar mitt efternamn, blir min karl som får byta namn!:)
Har oxå en morfar som inte kommer orka vara på bröllopsfesten,dock orkar han nog sitta med i kyrkan.
Tänker oxå vänta med bordsplaceringen nu, dock ville toastmastern ha tag i den fort:/
Har bakat idag,sonen fyller ju år snart (mycket på en gång blir det),hade även tänkt baka snittarna till fördrinken,men hade inte nåt hjärtmått!så det får vänta till imorrn. har kvar att vika servetter och göra klart bordsplaceringslapparna oxå så man har det man gör!
Jo,det är det:) Ska låna mått av min svärmor,jag hoppas det är tillräckligt litet!
Har bakat osthjärtan idag,dom vart jättegoda!:)Men jag tror jag gjort för lite så jag måste nog göra mer!:/
Sen håller jag på o plitar med festhäftet,hade tänkt lägga in bordsplaceringen där i men verktyget här på BT funkar inte för mig!?:(
Hej,har scannat in bordsplaceringen till våran toastmaster idag,sen ska sambon hjälpa mig med att göra festprogrammet klart i Photoshop.Har lämnat in klänningen nu för uppläggning,hon skulle även tvätta o stryka den så fick jag hämta den i nästa vecka:) Skönt,nu kan jag koncentrera mig på lite småpyssel, göra bordsplaceringskorten och vika servetter! Fas jag hinner nog inte göra mer i veckan,ska handla presenter till sonen imorrn, på torsdag är det vårfest på hans förskola,på fredag fyller sonen år o på lördag ska vi bort hela dan. PUH! Måste dock träffa fotografen på söndag (eftersom han jobbar på annat håll om veckorna) och diskutera bilderna.
Hur går det för er då?Har ni också stressigt så här sista veckorna?
Här går det oxå framåt,nu är det mest festhäftet och bordsplaceringslapparna kvar att fixa. Just nu känns det som om allt hänger i luften,ska hämta ringarna i nästa vecka nångång, klänningen ska hämtas tisdag från sömmerskan,Sonens byxor är hos svärmor för att fållas upp.
Allt småtjafs (drickor,chips,godis,kaffe osv) ska sambon o svärmor fixa . men dt börjar kännas nära nu,lite spänt börjar det bli!
Hade en underbar och fantastisk dag,bröllopsdan vart helt perfekt!Vart bl.a överraskad med att svägerskan och sångerska i hennes band sjöng och spelade för oss, min MAN bjöd tom upp till brudvals(som jagi nte alls hade räknat med!)
Finns mycket mer att berätta,men det tar alldeles för lång tid att räkna upp här.Dan var iaf perfekt!