Inlägg från: Malla och Mojje |Visa alla inlägg
  • Malla och Mojje

Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!

Thjoohoo! Måste bara berätta att jag fått mitt halsband och mina örhängen från Chanti! Kan rekommendera dem! Jättefina saker i fina exklusiva askar! Köpte 1 vitguldkedja, 1 par örhängen med hängande sötvattenpärlor och 1 hänge med pärla och en briljantslipad wesselton SI-diamant. Totalt: 2400 kr för allt! Så nöjd!

• Malla och Mojje

Javisst är det mycket!

Vi har dock inte så mycket kvar. Vi håller på med att skapa ett bildspel med massa bilder på oss, det är kul. Sen är det väl inte så mycket kvar. Vi gjorde vissa saker grymt tidigt. tex gjorde vi rispåsarna i november! Jag har varit så otroligt orolig för att bli för stressad så jag har gjort mycket onödigt långt innan. Men det känns skönt!

Jag har gått in mina skor ordentlig. de är riktigt sköna nu och det känns bra! Jag ska ta med ett extra par skor att byta till om det blir jobbigt för fötterna...

Vi ska Musse och Mimmi uppe på tårtan. Dock behöver det inte kosta 400. Kolla på internet, våran kostade 250 och den var inte dyrast!

Festhäftet ska till tryckning nu, sen ska vi själva embossa vårt monogram på alla 100 festhäften men det tycker jag är kul!

Hmm, vad ska vi göra mer. Jag har försökt göra allt som jag har kunnat göra i förväg, allt som skall inhandlas är i princip klart. Förutom lite saker som våra svärföräldrar ska hjälpa oss att handla. de har bra kontakter på några saker så då överlåter vi det till dem.

• Malla och Mojje

Åh jösses! Hur går det för er?? Jag tror vi har läget under kontroll!

- Vi har skickat festprogram och vigselprogram för tryckning och när vi får dem ska vi bara embossa vårt monogram på sen är de klara.

- Vi har inte valt vals! Det måste vi göra.

- Vi ska göra klart vårt bildspel också.

Annars är det mesta nog klart! Kan vi ha glömt något? Tips?

• Malla och Mojje

Kramilikram skrev 2010-04-29 10:59:37 följande:
    Ojojjj nu närmar det sig Äntligen!!! ikväll ska vi träffa sv-prästen o genrepa inför den stora dagen i kyrkansamt träffa pastorn i kväll o ha sista äktenskapssamtalet =)Läget är under kontroll, men Ni hur mycke´ dricka/vätska tror ni går åt till 100pers?

Äktenskapssamtalet???? Vad är det?

• Malla och Mojje

Jag måste erkänna att jag tycker det ska bli ganska skönt att inte behöva planera så länge till! Inte så att jag vill at dagen skall vara över men tänk vad mycket tid jag kommer att få över!

• Malla och Mojje

Å vad roligt med hus! Grattis!

Vi har en präst men det är en släkting så vi bokade honom typ i december... Vad knasigt att han inte ringt!

Jag kollade på vår hindersprövning häromdagen och såg att den går ut typ fyra dagar efter bröllopet - jag var med andra ord ganska tidig! Ha ha!

Jag börjar bli lite nervös faktiskt, just för att gå in i kyrkan.. Men det blir nog bra!

Ja jösses, jag börjar känna mig trött faktiskt! det tar ändå på krafterna att ha ett sådant här projekt. Men vi sa från början att vi inte ville stressa de sista veckorna och det är jag väldigt glad över att vi inte måste heller. Inte mycket pyssel kvar, det enda jobbiga är att jag börjar bli orolig över att vi glömt nåt!

• Malla och Mojje

Ja jösses nu är det när!

Muulin - vad tråkigt att du känner så! Men jag tycker det är helt ok att inte vara helt nöjd. Jag har hört andra som inte heller varit det. Jag hade också blivit besviken om det inte blivit utgång! Men tänk på att bröllopet kommer blir grymt och precis så som ni vill!

Min M2B fick svensexa i helgen och jag tror faktiskt att det är min tur i helgen! Jag är lite nervös!

Jag är lite stressad över att vi fortfarande inte lärt oss dansa vals. Jag dansar bara inte om vi inte lär oss det ordentligt! Får se hur det blir...

Jag har börjat hamna i en konstig situation - jag har inget att pyssla med! :-O Märklig känsla! När vi får de tryckta fest- och vigselprogrammen blir det lite pyssel men innan dess är det lite tomt... 

• Malla och Mojje

Muulin skrev 2010-05-03 11:16:21 följande:
    TACK ALLA!!!!  Ni skriver så bra hela tiden!!!    Nu i efterhand så är jag ändå ganska nöjd med min möhippa, önskade bara att just EN person kommit och inte skyllt på att hon inte hade pengar!!!  Blir så arg!!!  Man får väl för sjutton skaffa pengar när det gäller sånt här!!!  eller...?

Ja det kan ju inte kommit som en blixt från klar himmel att du skulle gifta dig direkt... Då kan man ju planera kan man tycka! Det är som en nära vän till oss som inte kan vara med på middagen dagen innan för att han kanske inte kan komma från jobbet  (kl 19 en fredag kväll och han har ett 8-17 jobb). Han har ju liksom bara haft 5 månader på sig att söka semester just den dagen.. SUCK!

• Malla och Mojje

Jag undrar också! Vi har varken valt vals eller lärt oss dansa - detta är min stora stressgrej just nu!

Min kompis sa att de dansat vals till en ulf lundell-låt... dår är det väl inte vals utan mer tryckare i "vals-ställning" eller?? Hur funkar det - jag är sjukt omusikalisk...

• Malla och Mojje

Hm, lektion låter klokt. Vi hade verkligen tänkt att dansa riktig vals men det känns som att vi inte får till det. Ska jag valsa så ska jag valsa känner jag...

Kanske får bli en liten lektion i alla fall... är det någon som INTE skall dansa alls?

Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!