Inlägg från: Malla och Mojje |Visa alla inlägg
  • Malla och Mojje

Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!

Skönt att höra!!

Herreguuuud! Jag kan inte fatta att det är så snart! Jag ser trådar om brudar som planerar bröllop 2011 och tänker: "Herregud det har redan gått ett år sedan jag började planera och nu är det min tur!" Hoppas bara det inte blir för tomt efteråt! Ibland känns det som om jag har så höga förväntningar och dröm-liknande föreställningar om dagen D så det känns som om den aldrig kommer att inträffa! Helt overkligt!

Shit - det ska bli så kul!

Någon som börjar bli nervös??

Jag har en annan fråga - jag skulle vilja göra en enkel hemsida/blogg  där vi kunde lägga upp lite bilder efteråt. Någon som gjort hemsidor/bloggar som vet ett bra ställe man enkelt kan göra detta? Gärna gratis!

• Malla och Mojje

SofieochJamie skrev 2010-05-06 10:53:16 följande:
    Igår fick jag mitt första sammanbrott. Började störtlipa. Fattar inte vad det är med mig. Jag jobbar för sjutton med att planera event och här står jag med några veckor till bröllopet och tror att allt ska falla samman. Min stressmage är tillbaka, den har jag inte stött på sen jag pluggade, jag är konstant trött, tänker på det som ska göras med kommer inte till skott. Tilläggas kan att min sambo pluggar och har så fruktansvärt mycket att göra och mina tärnor och toastmaster bor lång borta, så det blir till att göra allt själv. Och det känns som man har satt upp så fruktansvärt höga förväntningar att allt ska bli perfekt. Sen så hopar sig problemen tycker jag, klänningen är på väg hem men de glömde sy på ett helt område med spets så nu letar jag sömmerskor och alla tar 350kr i timmen vilket gör min klänning ganska dyr nu, det är frost på natten och svinkallt så liljekonvaljen kommer inte upp i tid, jag skulle använda liljekonvalj till en massa saker som jag nu måste tänka om och köpa blommor till istället, jag måste hitta nån slags sjal annars kommer jag fysa ihjäl om det ska vara så här. Det är världsliga problem, men känns stora för mig. Sen så håller vulkanen fortfarande på och hälften av bröllopsgästena ska flyga in. Suck...Längtar till bröllopsresan :)Hemskt ledsen, bara så skönt att få skriva av sig ibland, svårt att förklara att sånna här "små" problem kan kännas så stora för andra som inte vet vad man går igenom.

Förstår precis hur du känner! Häll på att börja lipa häromdagen för att min M2B fortf inte fixat transporten. Känns som jag lägger all min vakna fritid på att fixa och greja och han får f-n inte tummen ur! Jag märker också hur jag börjar bli en riktig bridezilla och svär och är grinig hela tiden!!! Häromdagen drömde jag att jag blev stryp av en av tjejerna i Top Model - stresstecken eller vad????

Jag är också stressad över sjal, hade inte alls räknat med att behöva det. Klänningen hänger hos mina föräldrar 30 mil härifrån så jag vet ju inte exakt nyans heller! Ska man gå på nåt annat som är Ivory-färgat med risk för att antingen klänningen eller sjalen ser smutsig ut eller ska man våga en helt annan färg - typ rosa eller nåt?? Hmmm

Vi har verkligen inte mycket kvar men det känns som om jag får mer panik och har mindre koll för varje dag som går!!!

Får sån panik på min M2B att han inte bara kan göra saker som kan göras redan nu! T.ex. ska han köpa 100 flaskor ramlösa till mellanmålet vi ska dela ut. Nä då ska han göra det typ 2 dar innan!! Aaargghh! Ny byter jag snart brudgum!

Längtar också tills bröllopsresan på sätt och vis!

• Malla och Mojje

SofieochJamie skrev 2010-05-06 21:29:34 följande:
    Ikväll har jag målat klart ramarna till bordsnummren iallafall :) Alltid nåt!När det kommer till sjal ska jag ta en i grön som är vår andra tema färg, då måste den inte matcha klänningen och jag följer temat :)Ska ta med skorna till jobbet så ja kan gå in dem där.En liten grej varje dag så ska det nog gå. Imorgon ska jag bara jobba halvdag och spendera hela eftermiddagen hos frissan. Guuu så skönt. Färgning, klippning, provuppsättning, provsminkning. Tar nog med mig en flaska vin i handväskan så ja kan njuta :)

Åh vad härligt!

Det värsta tycker jag är att man hela tiden kommer på nya saker! Vår lista bara blir längre och längre tycker jag !

• Malla och Mojje

Hej tjejer!

Jag är fortfarande hes och darrig  - blev hippad i lördags! Det var grymt kul men jag skulle behöva några dagars semester tor jag! he he

Har träffat prästenm och det känns ok, det är en äldre släkting till mig som jag inte känner så väl, därav har vi inte riktigt kunna styra vigseln så som vi vill, exempelvis vill jag verkligen inte gå ner på knä men han insistera på det så det kändes inte som det fanns utrymme att diskutera den saken direkt. Jag har valt att bara släppa det nu, skitsamma resten av dan är ju precis som vi vill.

Har gjort håruppsättning och det känns riktigt bra! Vi ändrade och diskuterade tills jag var helt nöjd! Hon har sånt himla bra pris! Hon tar 1695 för hår och make-up och då ingår det make-up för 495 som jag valde ut igår. Hon åker bil 45 min från Gbg utan att ta extra för det, tar med en kollega som fixar tärnornas hår för endast 300 per tärna. Helt galet bra tycker jag!

Jag har beställt en cremefärgad sidensjal från en sida på internet som jag ska svepa runt mig vid behov. Det stod att den är svalkande då det är varmt men även värmande när det är kyligt - låter lite väl magic men vi får se, har ej fått den än..

Puh, nu ska jag gå in i planeringskalendern och bocka av alla saker som vi fick gjort i helgen! Härligt!

• Malla och Mojje

SofieochJamie skrev 2010-05-10 13:18:22 följande:
    Vart köpte du den sjalen Malla och Mojje?Jag blev också hippad i lördags. Herregud vilken dag. Hämtad av en okänd man, biltur med ögonbindel, Uppdragspromenad i slottsskogen med fotouppdrag, husmors-quiz, frågor om min blivande och mig, känna igen min blivandes kläder endast på lukten och picknick. För varje uppdrag träffade jag på en ny vän som sedan följde med på promenaden. Sen blev det biltur igen och glasblåsning. Så himla roligt. Fick göra två glas som jag ska få sen på bröllopsdagen. Sen blev det glassfika på en glassbar och sen vidare till ett privat spa där vi hade pool och jacuzzi för oss själva. Underbart. Ja sen kom då den manliga strippan, det var lite otippat men mina vänner hade väldigt roligt :) Sen bar det vidare igen och vi kom fram till en stuga, där var det jättefint uppdukat med en massa vinglas mm, det skulle bli vinprovning. Vi provade sju viner och tjejen som höll i den som är en kompis till min syster pratade om hur man matxchar mat med vin mm. Jag älskar ju vin så detta var perfekt. Sen hade alla som var med tagit med sig en eller två maträtter var så det blev en stor underbar buffet. Framåt småtimmarna blev det singstar och de hade fixat Take That singstar. Jag var ett stort fan när jag var yngre :) Sen när det var slut, efter 2 på natten, då var man allt bra mör vill jag säga och rörd till tårar ett par gånger att man har så många fina vänner och familj. 14 personer var vi. Den sista överraskningen vara tt sim blivande var min taxi, det perfekta slutet. han hade suttit hemma och väntat till efter 2 på natten en lördag kväll utan att få ta ett glas vin ens. Jag är mycket lyckligt lottad och detta är e dag jag sent kommer glömma.

Åh vad härligt!! Gud vad kul!

Jag köpte den på sjalbutiken.se!

• Malla och Mojje

Malla och Mojje skrev 2010-05-10 14:19:29 följande:
      Åh vad härligt!! Gud vad kul! Jag köpte den på sjalbutiken.se!

Såg nu att ordern är skickad till mig (beställe i torsdags) så jag kan ju berätta när jag fått den om den är fin/bra!

• Malla och Mojje

Jag börjar bli så galet nervös nu! Hua! Är det verkligen bara 2,5 vecka kvar????

Vi ska få besök av våra underbara danskunniga vänner över kristi himmelfärd så nu ska det väljas vals och dansas runt! Känns bra!

Å vad jag hoppas på vädret nu!!! Det MÅSTE bara börja bli varmare NU!!!

• Malla och Mojje

Shit jag börjar på väderpanik nu! helt otroligt ändå att man planerar allt i detalj och sen avgör vädrets makter hela dagen! Det känns som att jag och min M2B mer och mer börjar ställa in oss på 12 grader och regn. Västkusten är platsen så det kommer säkert blåsa lite också!

Visst visst, folk säger "Ni blir nog gifta ändå" (typ som att det är det enda målet) eller "Det kommer bli jättefint ändå" Ja säkert, men det är fasen så mycket härligare för 100 gäster och stå och mingla vid havet i solen än att stå inne när det spöregnar - så är det bara! Sen kan man ju inte påverka det så det är bara att gilla läget, men men... vi kan väl hålla tummarna tillsammans???

(det är möjligt att jag har blivit en galen bridezilla men jag blir så sjukt irriterad när folk säger: Ja ja, ni blir nog gifta ändå..." Ja, fast hade vi lagt ribban där hade vi ju kunnat ta korta ceremonin i rådhuset istället för att plöja ned ett års planeringen och 200 000 kr på kalaset! Eller hur? he he, jag ska nog ta lite valium...)

• Malla och Mojje

Oj vad kämpigt med sömmerskan! Det löser sig säkert men sådanan där överraskningar bvill man ju inte direkt ha i sista stund!

Ja vad tjatigt det är med folk som inte kan ge besked, man vill ju gärna ha det klart liksom! Suck!

Håller med dig, jag vill förbereda så gott det går den dagen och sen får det bli som det blir, jag vill inte behöva bekymra mig under dagen... Något kommer säkert gå fel ändå...

• Malla och Mojje

Nästa vecka gifter vi oss! Tjohoooooo!

Det var så märkligt i helgen när min M2B och jag upptäckte att vi INTE hade något att fixa med! Konstig känsla!!!! Jag ska ringa lite samtal och kolla med alla så att allt är ok med tex musiker, tårta och sånt. Sen är det inte så mycket mer att göra. Ska börja packa för bröllopsresan... Märkligt, är det något vi har glömt?

Jag börjar få nerver nu, i lördags kväll började jag storlipa för att jag är rädd att vi får ett tråkigt bröllop! Så löjligt! men det känns bättre nu i alla fall - skönt med en M2B med mycket tålamod!

hur känns det för er?

• Malla och Mojje

zamixla skrev 2010-05-17 12:15:06 följande:
    Hakar på här jag med :) Gifter mig också den 29:e maj i samband med dotterns dop.  Men har fortfarande inte kommit på någon utgångsmusik.. Har lite smått panik =/

Kan ni inte ta någon bra låt som ni lyssnat på tillsammans?

• Malla och Mojje

Wiiihiiii! Känns helt galet!

Vi har det mesta klart, har lite att fixa med den 27:e (en del av våra gäster kommer redan den 28:e).

Det som är kvar i form av pyssel är att stämpla alla vigselprogrammen, men det går fort.

Ska bli så grymt kul! Känns som om jag var med stressad i typ januari-februari när alla beslut skulle fattas, nu är det bara finliret kvar!

• Malla och Mojje

Bröllopmaj2010 skrev 2010-05-19 10:56:41 följande:
    Kom på i går att man kanske skulle annonsera vigseln i lokaltidningen, så i dag ringde jag och bokade annonsen för införande i morgon.Jag börjar få lite panik över godiset i favours påsarna, hade tänkt ha peps mintkulor från Cloetta, tidigare har de funnits i varje affär med lösgodis, men nu verkar det inte finnas någonstans, har ett par närliggande affärer kvar att kolla, men det ser inte ljust ut. Barnen är förkylda och hostiga, och det är väl inte hela världen, men oron över att familjen ska drabbas av en härlig magsjuka lagom till nästa helg ligger och gnager.Jag har varit lugn hela tiden, men nu kommer nog nerverna

Vad konstigt! Vi har köpt Peps Mintkulor. De brukar finnas på ICA Maxi, vi har dock turen att bo nära Cloettas fabriksförsäljning i Linköping så vi köpte dem där, 6,5 kilo!

Har du varit och frågat personalen på t.ex. Maxi, Willys eller Coop? De kanske kan fixa det?

• Malla och Mojje

Ja jösses nu aktualiseras alla småsaker helt plötsligt! Så mycket samtal att ringa hit och dit!

Jag känner också att jag är lite pressad, blev sjukt irriterad på min svärmor när hon ringde och och frågade om vilken nyans det ska vara på pionerna som hon ska hjälpa mig att beställa.. Stackarn! Känner mig som världens bitch!

Ja jösses, jag är ensam hemma fram till bröllopet nu så jag ska bara ta det lugnt och bada badkar och gå långa promenader! Skööönt! Det är ändå en viss glädje med all förväntan sen är det ju liksom överstökat!

• Malla och Mojje

Ååååh! Det är så underbart! Sista veckan! Helt galet! Kommer vara konstigt tomt efteråt men jag vill ändå att den dagen ska komma för just nu går man ju liksom bara och väntar...

• Malla och Mojje

Jag kan verkligen INTE koncentrera mig på jobbet! Hur går det för er med den biten?? Tur att jag ska på kurs tis-ons och sen har semester tors-fre för det blir inte mycket gjort ändå - det kan jag säga!

• Malla och Mojje

Vi ska vara på västkusten och det verkar vara moln, regn och sol som gäller! Som vanligt i sverige - fem olika väderlekar på en dag... Hoppas på lite solglimtar i alla fall!

• Malla och Mojje

Helt fantastiskt! Vädret var fantastiskt och allt var lyckat! Vad roligt att höra att alla hade en härlig dag!

Muulin - jag håller med. Jag är nöjd och lycklig men det känns lite sorgligt att den där fantastiska klänningen inte ska användas mer, allt pyssel ska packas ned och brudskorna ligger i sin låda. Men samtidigt så bär vi ju på alla minnen! det är ju det bästa man kan ha! Jag gjorde en planeringsdagbok med bilder och idéer under planeringen så nu ska jag sätt igång med uppföljningsdagboken, jag ska ta bilder på allt pyssel så som det blev till slut och sätta in i uppföljningsdagboken. Sen ska jag göra en bok med bilder på alla presenter och alla gratulationskort och slutligen bröllopsalbumet... Så jag är sysselsatt hela sommaren - än är inte detta bröllopet över!

• Malla och Mojje

Hej alla nyblivna fruar! Nu har våra kort kommit och filmen från talen och kyrkan! Ikväll åker vi till sommarstugan och där ska vi sitta på vårt utsiktsberg och kolla på korten, filmen och dricka bubbel! Härligt!

Hur känns det för er? Jag känner lite vemod ibland, fast i andra lägen kan jag tycka det är grymt skönt att det är fixat! Jag kan ändå inte låta bli och kika in här och läsa massa förväntansfulla inlägg - önskar på sätt och vis att jag hade det framför mig igen!

Svar på tråden Uppladdning!! 29 MAJ 2010!!