Suitopia, någon som beställt?
oj då, hur kunde det bli så? Vad sa de på suitopia då? Tänkte om det var nåt fel från deras sida?
oj då, hur kunde det bli så? Vad sa de på suitopia då? Tänkte om det var nåt fel från deras sida?
hehe, ja men det är klart att det är ett surt bakslag om det blir helt fel o man inte har råd med nya kläder.
förresten, västen. Vad är det för tyg på ryggen? S tänkte ta en annan färg på fodret, blir det det på ryggen (på västen) också? Vill ju inte att det ska vara rosa rygg på västen liksom
ok, men fattar jag rätt nu, för när jag tittar på en gammal väst här hemma så är framsidan på västen i vanligt svart tyg, medan hela bakstycket är i nån typ av satin.
är de också så?
oj då, låter som att de råkade skicka någon annans beställning eftersom det var så fel. Tur att de var snabba på att fixa till det iallafall
vi har fått hem tygproverna nu, och det ser ju bra ut. S gillade philip mest, o det gör ju förstås inget för den var ju billigast, haha.
Ska bara få tygprovpå oscar som nu var slut för att få se mullvadsfärgen.. sen blir det beställning. De är riktigt trevliga o snabba på att svara på mail iallafall. Sånt är alltid skönt
Nu är kostymen beställd. Vi kollade med dem att de verkligen kan få den klar i tid och de fick ett ok från fabriken, så vi beställde nu
Hoppas verkligen att måtten blir bra nu, tyckte det var rätt svårt.
Blev iallafall dubbelknäppt kostym i oscar mullvad, med väst. Foder i skal och så sambons namn borderat på insidan av kavajen.
nja det vet jag inte. Han vill ha en kostym med klassisk och lite gammaldags touch så då blev det det. Han ska ha plommonstop på sig också.
ok, ja brodyren är ju mest en kul grej, så vi får väl se hur det ser ut då.. ja, det ska bli spännande att se hur det går med alla mått o så nu, är lite nervös men simon är lugn
10 juli, hehe. De lovade iallafall att den skulle komma i tid. O man får ju en slant att justera för. Krisar det så är min mamma gammal sömmerska, så det ska väl bli bra.
oj då, vad otroligt tråkigt att läsa om sånt här! nu blir jag fruktansvärt nervös direkt!!
har mailat dem om när kostymen ska komma men inte fått svar än, de skulle kontakta skräddarna o återkomma, inte fått svar på ett par dagar nu, så nu vill jag ju framförallt med tanke på denna tråd få svar så jag vet att det är på gång och inte blir för sent.
aeternum: frockkoaten har ni avbokat alltså eftersom de inte hört av sig tidigare?
vi fick svaret att den skickas 25 juni, lite nervöst tyckte vi som ändå gifter oss 10 juli, men han menade på att det ar 4 dagar att få hem den, eller om det var 3. Så vi har ju deras ord på att den kommer i tid, annars får de ju betala tillbaka såklart.
Men vi vill ju ha kostymen och hoppas verkligen att den sitter bra.
Som tur är har min mamma jobbat som sömmerska så om det inte är alltför stora saker och det blir kort om tid, så kan nog hon fixa det som behövs.