• Sussi08

Beställt brudklänning - brudbukett?

Jag har äntligen beställt klänning :) Det blev en lite modifierad klänning nr 5 i mitt galleri (Lite mindre blommor på "sprunnet", lite mera drapering, kortare släp osv) Hoppas och tror jag blir nöjd, även om det inte var tänkt att bli den .

Nu till nästa problem, vad har man för typ av blommor till en sådan klänning? jag tänker mig mkt vitt, lite rött och inget häng eller? Skulle velat haft häng men tror inte det passar med klänningen. Vad tror ni?

• Svar på tråden Beställt brudklänning - brudbukett?
  • FiaLottaoälsklingen

klart du kan ha häng på buketten, det behöver inte vara så mkt, kanske lite grönt som hänger ner och ev. någon blomma beroende på vad du vill ha.

vitt med lite rött är alltid fint. ta med en bild till floristen så kan de ge tips på form, blommor och loknande.

jättefin klänning!

• passionsblomman

Oh, du kan absolut ha en bukett med "häng"! Jag tycker det vore vackert med en som fick vara lite vild och fri, och som kanske får "spreta" ut åt lite alla håll om man säger, istället för en helt stramt droppformad. Tänk lite busigt, kaskad/vattenfall eller så.

Och jag skulle nog själv rekommenderat att ha det röda som dominant färg i buketten så den verkligen syns och tar upp det röda i klänningen ordentligt.

• Bride2011

Jag håller med dig, inget häng - det "förtar" de vackra broderierna i klänningen. Jag skulle personligen välja en enklare bukett. Rött i buketten passar bra om du inte har något annat färgtema på bröllopet?

• 20th century fox

jag tror inte att buketten behöver förta broderierna, det beror på hur den ser ut ju. En lång smal droppe vore snyggt, eller en lite mindre nättare. Du behöver ju inte ha värsta Lady Diana busken lixom :)

Vad har du tänkt för helhets stil på dig själv? romantisk, modern, klassisk, cool brud?

• Snufflan

Eftersom jag har samma klänning kolla i mitt galleri vad du tycker om min bukett, då kan du ju se om du tycker det är fint eller inte med lite dropp form.

• passionsblomman

Snufflan, det var verkligen en vacker bukett! och ett vackert brudpar också!

Jag måste säga -igen- som så många gånger förr, buketten ska vara ett smycke. Den ska matcha och passa in i en helhet och vara lite av pricken över i. Då gäller det att stil och känsla stämmer in med alltihop, inte bara någon enstaka detalj.

Min farmors bukett hade aldrig funkat på min mormors bröllop, inte heller min mammas. Farmor hade ett FÅNG av rosor som var enormt. Mormor en bukett borstnejlikor, troligen från hennes egen trädgård. Mamma hade en knäkort klänning som de flesta på 60-talet och därmed inge "droppe" utan en liten rund bukettt med rosor och konvaljer.

Idag är det många tjejer som säger "jag vill ha en ganska enkel bukett" men så har de prinsessklänningar av den här typen.
    Då tycker jag man missar något.
    En maffig klänning behöver en bukett som orkar synas bredvid den. Om det sedan är en droppfrormad elller rund, det är inte huvudsaken.

Det ska mycket till innan de där broderierna förtas av något annat.

• Snufflan
    passionsblomman skrev 2010-03-31 12:49:16 följande:
    Snufflan, det var verkligen en vacker bukett! och ett vackert brudpar också!
    Tackar så mycket
  • Sussi08

Tack för alla era inlägg. Jag håller med er alla :) dock inte lätt att bestämma sig.

Snufflan: Vad kul att det är lika klänning. Beställde du från Matildas? När gifte du dig? Var det varmt att bära den hela kvällen? Kände efter att jag beställt den att den kanske är för varm... Gifter mig 10 juli.
    Har dock gjort lite ändringar på klänningen, men det gör den nog inte tunnare :)
    Brudbuketten var ungefär som jag tänkte mig och jag tyckte den passade super så tack än en gång!

• Snufflan

Jag beställde min klänning från Tindra men jag tror nog att det är samma. Vi gifte oss den 7 juli och det spöregnade så kan tyvärr inte svara om det blir varmt med klänningen men jag frös inte i den iallafall, haha.

• Sussi08

Jag har beställt sol, så jag får väl regn :) Men då vet jag att jag inte behöver köpa något varmare då :)

Ska visa din brudbukett för min svärmor som kommer strax. Jag har lämnat allt ansvar till henne när det gäller blommor. Dock vill jag inte avslöja hur klänningen ser ut så jag måste påverka lite så det inte blir helt fel :)

Svar på tråden Beställt brudklänning - brudbukett?