Hej hej,
Äntligen lite tid till att skriva.
Här går livet i 140, veckorna bara flyger iväg och vi har en massa saker inplanerade ända fram till midsommar. Pust!
Apropå amning, jag kände ganska väl när mjölken började sina, men då var Lovisa redan 9 månader så då tedde det sig naturligt att helt enkelt sluta. Hon var inte så intresserad längre plus att bröstvårtorna levde farligt, eftersom hon hade tänder både där uppe och nere. Så fort Lovisa var 6 månader slutade jag med kvällsamningen och ersatte med välling. Good shit! Hon somnade som en stock och det blev slut på det där jäkla snuttandet.
Tez, en lasagne kanske? Ett säkert kort, enkel att göra dagen innan plus att en lasagne gärna smakar bättre om den fått stå till sig lite.
Nya jobbet är lugnt, än så länge. Har varit på kontoret i Gamlestaden ett par gånger och suttit med en tant som jobbat på AF i 25 år. Så nu har jag lite mer kött på benen för att kunna ta itu med de gigantiska högarna som ligger och väntar på kontoret.....Jag har ju hand om all diarieföring på kontoret, dvs dokumentera alla beslut som tas och all kommunikation i ärendena. Man blir mörkrädd när man läser vissa brev och överklaganden etc. De flesta är dock rätt tragiska. Fasen vad glad jag är att jag har ett jobb......
En annan sak som är bra med att vara statligt anställd är att man tar ut sin semester samma år som man tjänar in den, dvs semesteråret går från 1/1-31/12. I de flesta fall är det 1/4-31/3. Detta betyder att jag får 21 dagars betald semester i år. Jippie!!!
Synd att jag inte kan vara med den 6/6. Kanske kan vi hitta ett nytt datum, sist jag träffade er var i februari när ni var här på brunch om jag inte minns fel.