• Linum

Fikasugna göteborgsfruar slutar aldrig att tjöta! Tråd 16.

Bara för att jag skrev så igår har Siri varit vaken halva natten... Ibland får man igen direkt

Det är fönsterbyte på g i vårt hus, så nästa vecka (när Addiz skulle komma) måste jag tillbringa uppe hos mina föräldrar. Man kan liksom inte ha 2 katter och ett litet barn i en lägenhet där alla fönster rivs ut... De skall hålla på en hel vecka, så jag kommer väl att få lappsjuka uppe i Dalsland. Tur att Martin kommer upp torsdag-söndag i alla fall.

Igår tog jag mig en promenad in till stan för en lunch med lilla mamma. Trevligt att sitta ute och luncha för första gången i år.

• Linum

Ab: Nej, det behöver du inte

Tekaksbak färdigt. God deg!!! Nu ska de bara provsmakas också.

Någon som ska till Lisebergs Trädgårdsdagar i helgen? Tänkte skramla ihop lite inspiration till balkongen.

• Linum

Carma: Har man en god bröddeg eller kaksmet blir resultatet bra också. Klart att man måste provsmaka!

Tekakorna blev kanongoda de också .

• Linum

Bauti: Jag promenerade in till stan i alla fall. Käkade lunch med mamma och shoppade lite. Man ska aldrig lite på SMHI...

Vi tar en promenad nästa vecka istället.

• Linum

Good afternoon! Med betoning på GOOD. Ska ta mig en promenad ner till Korsvägen till frisören och klippa bort rufset.

Fasiken vad varmt det är ute! Tog mig en promenad från Munkebäckstorget och hem. Det var sketvarmt!

• Linum

Idag blir det promenad i favoritstadsdelen Örgryte. Fantastiska hus och fina bilar att titta på

• Linum

Mmm.

Vad är det du är så arg på, Bauti?

• Linum

Där har jag faktiskt varit en gång! Jag brukar gå uppe i Skår/Bö. Många fina funkishus och gamla trädgårdar (med fina bilar i miljonklassen framför).

Lika arg idag?

• Linum

Carma: På Östra gör det elektrodtest redan en vecka efter att det andra testet inte funkat. Håller med om att det är lite skumt att de inte gör det testet med en gång, Spar ju både tid och pengar för sjukvården...

Siri har fått ersättning som tillägg redan från start. Har i stort sett bara lyckats ge henne 1-3 mål mat om dagen av min mjölk. Sedan tre veckor tillbaka 1-2 mål mat om dagen och sedan förra mändagen inget alls. Funkar det inte så funkar det inte.

Egodagar gillar vi!!!

• Linum

Jaghar ett litet förslag att komma med! Vi ska passa mina föräldrars hus i ett par veckor i juli (vet dock ännu inte riktigt NÄR i juli). Mitt ute på landet, 12 mil från Göteborg, nära bad, nära bag-in-box, stor altan och grill . Tror ni att ni skulle vilja komma och hälsa på allihop, eller någon av er i alla fall? Sovplatser finns det gott om! 

Nibla: Gott med semester redan i år! Nästa år är det väl dessutom 6 veckor som gäller?

• Linum

Idag skall det packas make, fru, barn, prylar och en grill för en färd ner till Varberg. Har hyrt en stuga i Apelviken för helgen tillsammans med vänner från Helsingborg. Grill, tjôt, skratt och lite gott vin blir en bra kombination!

Tur att man slipper titta på schlagerspektaklet ikväll... Det blir nästan för mycket med alla tävlingar. Tycker att det räcker med den svenska finalen. Mer orkar jag inte med. Såååå hemskt mycket bra musik är det faktiskt inte.

Ha en trevlig helg!

• Linum

Ola, compadre! Du har haft det bra har jag sett

• Linum

Trevligt att träffa er som var med igår! Idag är ju vädret mindre soligt, men vad gör det. Då blir det tv-tid och läsning av bra bok istället.

• Linum

Restaurang Faros på Sofiagatan 1 (Söder). God grekisk mat!

• Linum

Vi beger oss till Malmö, till solen och värmen .Åker imorgon och kommer hem på söndag.

Om någon vill komma och hälsa på oss uppe i Dalsland är vi där mellan 12/7-26/7!

Ha en skön midsommar!

Svar på tråden Fikasugna göteborgsfruar slutar aldrig att tjöta! Tråd 16.