• KlaraV89

    Secret boc på möhippa, bra eller inte?

    En vän ska gifta sig och jag funderar på om det vore roligt att ha som inslag att fota

  • Svar på tråden Secret boc på möhippa, bra eller inte?
  • uppochhoppa

    vi gjorde det med en vän i somras, det var uppskattat, men då hade hon också hintat om att hon ville göra det. Lite konstigt var det att hela hippan satt och tittade på, läste bröllopstidningar/åt snacks och drack bubbel under tiden--- men men. Det var uppskattat i alla fall!

  • Rufsas

    Nja, skulle jag säga. Jag hade INTE velat bli överraskningsfotad på min möhippa. Jag vill ha nopprade ögonbryn, vaxade ben och vara på rätt humör för att göra något sådant.

  • moule

    Vi gjorde en seacret box på en kompis möhippa och det blev väldigt uppskattat!

    Hon är inte typen som skulle gilla det i vanliga fall, så det var extra skoj. Fixa fram snygga underkläder och stay ups till henne så löser det nog sig.

    Vi gjorde ett album till henne som ska ges till maken på bröllopsdagens morgon. Längst fram ligger ett brev från bruden som hon fick skriva på möhippan.. =)

  • Aleta

    ...och vara rakad under armarna...
    Det skulle vara jättekul tycker jag, om man kände sig snygg. Kan hon inte få håret fixat och bli sminkad innan?


    Rufsas skrev 2010-03-31 16:47:04 följande:
    Nja, skulle jag säga. Jag hade INTE velat bli överraskningsfotad på min möhippa. Jag vill ha nopprade ögonbryn, vaxade ben och vara på rätt humör för att göra något sådant.
  • KlaraV89

    Så klart ska vi sexa till henne från topp till tå före så att hon känner sig fin

  • Grodfrun

    Jag sager som Rufsas, att man vill nog kanna sig fixad innan sa man inte blir ivagdragen just den dan man har stubb i armhalorna, svullen mensmage och gud vet vad.. Ni kanske kan hinta lite om datum innan utan att saga VAD som ska handa?

    Och jattebra ide som nagon skrev att ordna smink/har innan som en del i hippan!

  • Sommarbrud2010

    Gillar tanken på secret box fotografering men jag skulle ALDRIG vilja göra det på min möhippa om alla andra var med och tittade. Instämmer med föregående talare om att man vill vara väl förberedd och jag personligen skulle inte vilja ha någon mer än fotografen närvarande. Iofs sig kanske inte alla behöver vara med just inne i studion?

  • moule

    När vi fotograferade fick alla andra vänta i köket, så det var bara fotografen närvarande..

  • uppochhoppa

    De vi gjorde hos hade sminkös och hpårstylist i konceptet ...och tärnan hade fixat underkläderna innan och kollat med sambon vilka som var favvos osv- sånt går att ordna!

  • Rufsas

    Hmm, jag hade nog fortfarande "velat vara upplagd för det" och inte velat ha det på min möhippa.

    Hoppas att mina kompisar läser denna tråden.

  • BMTS

    Nja, jag skulle personligen INTE vilja bli överraskad med något sånt. Säger som flera andra, ska det vara kul måste man verkligen vara upplagd för just det och känna att det är "min grej" att bli fotograferad halvnaken... Kul för somliga, men inte för alla!

  • Red Scarlet

    Nä jag hade inte heller velat göra det på min möhippa, min secret box hade jag full kontroll över. Både vart vi var, klädval (eller brist på ) och vilken fotograf jag använde. Jag förstår tanken och är det rätt tjej kan det vara superkul, men det är inget man ska pressas till att göra bara för att det är en möhippa. Många gör mycket mer än vad de egentligen "vill" bara för att göra sina vänner nöjda på en hippa, just en sådan grej tycker jag att man ska kunna få välja själv om och när man gör den. Ett alternativ skulle ju kunna vara att ge bruden fotograferingen som en gåva från er alla i slutet av möhippan, att datumet typ är inbokat och allt är betalt, så ska hon bara ta sig dit.

    Men som sagt, för vissa brudar kanske det här är perfekt, för andra (oavsett om man blir uppfixad först, att man är ensam med fotografen etc) kan det bli rena rama mardrömmen - ÄVEN om bruden väljer att just då inte visa någon besvikelse/skräck. Efter min möhippa har jag envist framhärdat att allt var perfekt och att jag var supertacksam, vilket jag också var. Men det fanns pinsamma moment som jag nu i efterhand gärna klarat mig utan, även om de var få. Men det kommer jag aldrig säga till mina vänner, för jag vill inte såra dem som kämpade så hårt med att hippa mig.

  • Aleta

    Men vet ni vad, det behöver ju inte vara just secret box och halvnaket!

    Jag skulle tycka att det vore jättekul att få leka riktig fotomodell, bli stylad och ha snygga kläder och sedan få som en liten modellportfolio som minne.

  • Rufsas
    Aleta skrev 2010-04-01 13:14:27 följande:
    Men vet ni vad, det behöver ju inte vara just secret box och halvnaket!Jag skulle tycka att det vore jättekul att få leka riktig fotomodell, bli stylad och ha snygga kläder och sedan få som en liten modellportfolio som minne.
    Det håller jag verkligen med om!
  • Aleta

    Top model!


    Rufsas skrev 2010-04-01 13:22:50 följande:
    Det håller jag verkligen med om!
  • Rufsas
    Aleta skrev 2010-04-01 13:25:34 följande:
    Top model!
    Ha ha! Verkligen.
  • Red Scarlet
    Aleta skrev 2010-04-01 13:14:27 följande:
    Men vet ni vad, det behöver ju inte vara just secret box och halvnaket!Jag skulle tycka att det vore jättekul att få leka riktig fotomodell, bli stylad och ha snygga kläder och sedan få som en liten modellportfolio som minne.
    Ja det tyckte jag lät som mycket bättre och något jag säkert gärna gjort själv! Det finns ju studios som anordnar särskilda grejer för möhippor och även studios som fixar hår, makeup och tar snygga kort på modellen i studio gratis - man betalar bara för de kort man vill ha. Sedan är väl korten säkert rätt dyra, men om man bestämmer sig för att hon får välja ut mellan 2-4st kan man ju komma undan med ett rätt hyfsat pris. Det är ju möhippans totala upplevelse som spelar roll, och då vill man kanske hinna mer lite fler saker
  • KlaraV89

    Tackar med så mkt åsikter, nu råkade vi ha värsta flytet, igår på tjej fikat berätta en annan vän till bruden att de surfat runt på secret box bilder och då hinta möhippe objektet att hon skulle tycka det var kul..så nu kör vi, ska bli riktigt roligt

  • Aleta

    Perfekt!


    KlaraV89 skrev 2010-04-02 14:46:53 följande:
    Tackar med så mkt åsikter, nu råkade vi ha värsta flytet, igår på tjej fikat berätta en annan vän till bruden att de surfat runt på secret box bilder och då hinta möhippe objektet att hon skulle tycka det var kul..så nu kör vi, ska bli riktigt roligt
Svar på tråden Secret boc på möhippa, bra eller inte?