Inlägg från: Skuggan |Visa alla inlägg
  • Skuggan

Billiga fina blommor i juli

Vi gifter oss i början av juli. På en annan ort än den vi bor på. Det är ett litet informellt bröllop med närmaste familjen och buketten komer inte kosta mycket.

Jag har varit i kontakt med den florsit som finns i närheten och det ska inte vara några problem att sätta samman en bukett av de blommor de har inne för den summa jag tänkt. De vill att jag kontaktar dem en vecka innan om jag har önskemål om färg.

Men, eftersom jag antagligen inte kan vara på plats en vecka i förväg så känner jag att kan kanske borde ha viss koll på vilka blommor som kan finnas i juli. Så jag har något vettigt att komma med.

Är det nån som har koll på vilka blommor är vanliga, lätttillgängliga och prisvärda i juli?

• Svar på tråden Billiga fina blommor i juli
  • Skuggan
    passionsblomman skrev 2010-03-31 23:12:55 följande:
    De kommer att ha "sommarblommor" som är i säsong då men ocks sådant som rosor, liljor, Nejlikor och annat som finns året om. Jag tycker du lugnt kan strunta i sorterna och bara prata om vad du vill ha för stil och känsla på buketten och om du önskar vissa färger.Ett exempel kan vara "somrig bukett med lite vild och ängslik känsla, lite luftig och ganska romantisk. Gärna pastelliga toner med rosa som huvudfärg"Eller; "enkel och stram bukett i dramatiska toner, gärna mörkt vinrött med någn kontrast. Inga krusiduller utan rent och sparsmakat" bara som två exempel på beskrivningar att jobba utifrån...Släpper du det här med sorterna får din florist maximal skaparfrihet och kan välja det bästa och läckraste som grossisterna har hemma för dagen. Det brukar bli klart bäst OCH mest prisvärt resultat.
    Tack!
    Ja, sorter vill jag nog mest ha koll på för att kunna tänka på realistiska färger. Jag skulle vilja ha rött, vitt och blått i buketten men vet inte om jag sjutter mig själv i foten med ett sånt färgval. Det kanske inte finns något blått alls under den perioden. Å andra sidan, rött och vitt är ju fint det med.
Svar på tråden Billiga fina blommor i juli