• Brudiframtiden

Vad har ni med mindre bröllop för budget?

Vi kommer att ha ett mindre bröllop för den närmaste släkten och de närmaste vännerna. Landar nog på ca 35 pers då. Vi kommer att ha en BILLIG lokal (en hembygsgård) och buffé. Vet ej om den kommer att vara hemlagad eller ej. Alkoholen kommer att inhandlas i Tyskland el danmark. Klänning vet jag inte men just nu e jag inne på att ha en lite kortare. vad har ni andra med lite mindre och enklare bröllop för budget och hur mkt kostar varke "post"?

• Svar på tråden Vad har ni med mindre bröllop för budget?
  • Andelle

Vi har oxå ett litet bröllop med 35-40 gäster, närmsta släkten och vännerna precis som ni.

Totalbudgeten är ca 150 000, då går ca 1 tredjedel till ringar, 1 tredjedel till mat och dryck och sista tredjedelen till resten som är kläder, hår+smink, blommor, underhållning.

Jag är oxå inne på en kortare klänning i femtiotalsstil, skulle gärna hitta en vintage men det lutar åt att få en uppsydd.

• Brudiframtiden

Var hittar man en ring för 50000? Den måste vara nåt alldeles extra! Kör ni catering då antar jag? Vi hade tänkt landa på betydligt mindre. Kanske max 30000...

• Andelle

Det är tre ringar inräknade i det priset, 2 förlovnings och en vigselring. Men jag tror inte det är direkt svårt att hitta en ring för 50 000, många här verkar ha lyckats med det och dubbelt så mycket ;)

Hade vi caterat hade vi kommit billigare undan, vi har bokat en restaurang med kuvertpris där allt ingår, från snittar till nattamat + all dryck.

Om jag gift mig som jag vill hade jag stoppat alla pengar i en kappsäck och åkt jorden runt med fästmannen istället, men jag misstänker att våra mammor och pappor blivit väldigt ledsna då.

• Joseful

Vi kommer bjuda inkl. oss 33 pers. och har en budget på ca. 70 000:-

• Summer2010

Vi blir sammanlagt 21 pers. Vår budget är på ca 10000.

• Ananias

vi har flera gäster än er men tänkte bara säga att det behöver inte alls bli så dyrt, det går att göra ett superfint o mysigt bröllop för mindre pengar! vi har 70 gäster o räknar med ca 40 - 45 000. man kan gör a mycker själva såsom festprogram, inbjudningskort, göra egen bukett , ha ikealakan som dukar istället för att köpa riktiga mm mm.
    när gifter ni er?

• S hjärta H

Vi har 25 gäster och en budget på 25-30000. Mycket mer än vad vi hade tänkt oss från början, men många utgifter är ju desamma oavsett antal gäster, förutom mat då.

• Eriane

Oj vad många har stor budget till små bröllop Vår ligger på ca 28 000 varav 13 000 är maten. Vi kommer att ha ca 60 gäster resten av pengarna är till allt övrigt, Kläder, tillbehör, pynt, blommor m.m Min ring kommer kosta mellan 1500-3000 specialgjord. Fast förstås att jag är guld allergiker och behöver en silver ring drar ju ner priset

• scarborough81

Vår budget är 15 000 för 50 personer. Vi ska vara på en bygdegård och betalar 5000 för plankor och tårtor.

• Skuggan

Vi har en budget på ca 20 000 för 17 personer totalt (med barn). Min ring är väl det som kostar mest förutom att vi kommer att ta maten via catering. I övrigt är det inga stora poster men många bäckar små är ett uttryck som passar bra i sammanhanget.

Svar på tråden Vad har ni med mindre bröllop för budget?