• Brudiframtiden

Vad har ni med mindre bröllop för budget?

Vi kommer att ha ett mindre bröllop för den närmaste släkten och de närmaste vännerna. Landar nog på ca 35 pers då. Vi kommer att ha en BILLIG lokal (en hembygsgård) och buffé. Vet ej om den kommer att vara hemlagad eller ej. Alkoholen kommer att inhandlas i Tyskland el danmark. Klänning vet jag inte men just nu e jag inne på att ha en lite kortare. vad har ni andra med lite mindre och enklare bröllop för budget och hur mkt kostar varke "post"?

• Svar på tråden Vad har ni med mindre bröllop för budget?
  • Idli

Vi har en budget runt 25000 men då så kommer vår familj hjälpa till med en del så vi själva lägger 15000 ungefär. Skulle betala själva först men dom ville så gärna vara delaktiga så vi ville inte neka dom. Sedan beror det ju också på vad många som kommer. Vi har satt osa 15 maj och vi gifter oss 24 juli. Då har vi lite tid på oss att beställa tårta och grejer.

• sandralainen

Vi kommer vara ca 45 st inkl. oss själva. Har en budget på ca 30.000 kr. Då är 15.000 till resan, ca 3000 till ringen, 4500 till klänning-hår-smink. Jag är kock och lagar buffémat själv, ca 1500 kr. 3500 kr i lokalhyra.

• KatjaB

nu har budgeten blivit lite annan iom att vi ändrade oss om var vi ville både gifta oss och ha festen, så då har det blivit lite dyrare. Men första tanken var gifta sig i en ruin med festen på bygdegård. 80 gäster och budget på 25-3000. O då räknade vi med allt, så det är absolut inte omöjligt, bara man är villig att göra en del själva, kolla i släkten om någon kan hjälpa till med någon post (fotograf eller florist tex) och prispressa och ta in offerter från flera ställen

• ChristinLj

Vår budget ligger på 60 000 kr, cirka, minus bröllopsresan som förmodligen hamnar på 45 000 kr extra. Vet inte hur vi ska lyckas, men jag vill så hemskt gärna iväg på en "riktig" resa under vår smekmånad, till Karibien. Funderar på Guadaloupe (eller hur det nu stavas... :D

Hur som helst, 40 000 kr går till lokal, mat, dryck, bröllopstårta, dukning. Resten till kläder o dyl, övernattning, vigselförrättare, ev. musiker. Kommer säkert spräcka budgeten, men försöker dela ut uppgifter bland våra gäster, som fotografering och blomsterarrangemang. Vet att mamma kommer vilja vara delaktig en hel del, så det kan hon få pilla med :)

Tänkte gifta oss på Nösunds värdshus, som fixar allt det där med mat o dryck o lokal o dukning och bröllopstårta. Hela biffen! 1000 kr per skalle. Och där är så fint.

Vet någon av er vad en vigselförrättare kostar? Och vem ska man välja, här i Göteborg?

• Rosvägen

Vi har än så länge 56 gäster bara närmaste vänner och släkt med barn.
    ca 59000 ligger vår budget på.
    Då är förlovningsringarna plus vigselring inräcknat med 25900 kr.
    Vi har även valt att hyra tält av en kompis för 8000 kr, det finns garanterat billigare lokaler men vi vill ha ett tält ute.
    Det är dom två dyra utgifterna i vår budget.
    Jag har tur med vänner som har yrken som hjälper ner priset lite dessutom.

• Rosvägen

Våran vigselförättare tar bara betalt för bensinen till vigselplatsen tur och retur.

• PrincessPink

Vi har en budget på 6500:-
    800:- går till ringarna, 3500:- till resan, 500:- på klänningen och resten är utspritt på underkläder, dricka och lite annat. :)

• Stina100100

Vi kommer att vara 30-35 gäster och vår budget är på 150.000Sek inkl bröllopsresa till Västindien.

• 19juni

Vi har inte räknat på ngn budget. Vi ska bara försöka få det så billigt som möjligt men ändå ha det som vi vill ha med.
    Min ring kommer att kosta ca 3000 kr efter att vi lämnat in gamla guldsmycken som jag inte använder längre. Min klänning kostade 1.300 kr. Kommer troligtvis att låna ett par skor utav en kompis.
    En kompis ska göra min frisyr, en annan ska fixa mina naglar, en annan ska hjälpa mig med buketten.
    Min blivande ska köpa ny skjorta o slips. Våra barn ska oxå ha nya skjortor ev. nya byxor.
    Vi ska troligen hyra ett partytält och låna bord o stolar, matservis.
    All mat ska vi göra själva så det blir relativt billigt oxå.
    Vi vill spara våra pengar till vår resa senare i höst! Så vi har faktiskt skrivit i inbjudan att vi önskar oss gärna pengar till vår resa!
    Vi ska byta till ett nytt eget namn så det kostade 1.800 kr.

• mitas79

35 gäster för 20000. Hyra för 1800. Tårta för 20 kr/pers. (ca 800 kr) Ringar i titan för 5000. Klänning och skor 1500 kr. Sambos nya skjorta och skor och kläder till barnen 1500 kr. Brudbukett 400 kr. Mat och dryck är jag dock osäker över vad det kommer att kosta men det lär väl vara en av de dyrare posterna. Men kanske 5-6000 för mat och dryck?

• Rosen2011

Vi kommer att ha runt 80 gäster i kyrkan men sen efteråt är det bara våra närmaste (ca 30 personer).
    Från början hade vi hoppats på att ligga runt 20.000 men nu är vi uppe i det dubbla.
    Dock har vi dratt i lite extra på vissa saker när vi räknat, så jag hoppas att vi hamnar någonstans runt 33-36000.

• BlivandeFruPettersson

För 30 gäster tror jag att vi kommer landa på ca 50.000, exklusive bröllopsresan.

• Skuggan

Vi landar kring 20 000. Då har vi ett väldit litet bröllop med bara 17 gäster inkl. barn. Men vi håller till på annan ort än hemorten vilket gör att vi inte kan välja så mycket budgetalternativ. Jag menar, med ett så litet bröllop hemma hade vi kunant laga mat eller baka tårta men nu går allt sånt på catering för att inte riskra att svärmor känner att hon måste fixa.

Svar på tråden Vad har ni med mindre bröllop för budget?