• Baskerville

irriterad!!!! mycket!!!!

Hejsan alla där ute i natten!

Vill bara skriva av mig då jag är duktigt, duktigt irriterad!

Har skicakt ut inbjudningar till vårat bröllop för ca två månader sedan, 70 st allt som allt. I dag är sista dagen att anmäla sig och ca 35 at. har inte svarat varken bu eller bä och inte ens tackat för inbjudan eller gratulerat till bröllopet!

Vad händer om man inte hör något? Ska man behöva ringa folk och fråga om de vill komma på ens bröllop? Tycker detta skulle kännas som att man verkligen bönar om att gästerna ska komma!

Tillika hör alla de som inte svarat hemma på "min sida"av gästlistan vilket gör att jag skäms inför min flickvän/svärföräldrar! Blir bara så TRÖTT!!!!

Förlåt alla som läser det här, men vara bara tvungen att få ur mig det då jag irriterat mig över detta ganska länge nu.

Sov gott alla som kan och dröm om något mysigt!

Kram!

/ M.

• Svar på tråden irriterad!!!! mycket!!!!
  • Nicossambo

Hej! Så hade vi också det när sista dagen gick ut hade ca 10-12 personer inte svarat, så vi fick ringa runt och några hade glömt när osa gick ut så och några var bara slöa. Vilken gjorde mig skit förbannad.

• charmed84

fy så tråkigt. vi hade bara 2 par som vi ringde och dubbel kollade med när osa var. Alla andra var vi säkra på om de kom eller inte.

• FramtidaFruSandberg

Jag räknar redan med att det kommer att vara folk som inte har svarat när osa-datumet är passerat. Jag skulle bara plocka upp telefonen och säga glatt att eftersom osa var för några dagar sedan ville jag bara påminna er om att svara/höra med er om ni tänker komma

• scarborough81

Egentligen borde man kallt räkna bort de som inte svarat. Nu är det ju svårt att göra så, men man borde så kanske de som inte svarat lär sig en läxa... Elakt.. jag vet... Men hur ska man annars lära sig om man ändå kommer bli uppringd trots att man haft lång tid på sig att svara.

• uppochhoppa

Trist känsla! Kanske ni kan skicka ut ett mail istället för att ringa ( mindre pinsamt för alla) i alla fall till de som har mailadress och läser den ofta, resten blir det nog telefonen. Ofta kanske det bara är att de glömt svara men glädjer sig åt bröllopet. Känner själv att man blir väldigt uppslukad av planeringen och tänker massa på den, medan andras liv ju är precis som vanligt! (med det inte sagt att man inte ska osa direkt eller tacka för inbjudan, men ändå!) Lycka till!

• Moirie

Nog bäst att ringa så att du kan få ett besked med en gång. Synd om du ska behöva vänta på ett sms eller mail. Det blir ju bara som ytterligare ett OSA att vänta på och irritera sig på att det dröjer...

Det här med OSA verkar vara något som inte alla fattar eller bryr sig om men om du orkar ringa runt så kanske det går upp ett ljus för dem inför nästa gång de blir bjudna på något liknande. Du kanske får se det som att du besparar nästa brudpar en massa irritation?;)

• BlivandeFruPettersson

Jo, det är tydligen såhär det ska vara... En vecka efter OSA hade vi fortfarande inte fått svar från en tredjedel av de inbjudna, så då började projekt påminnelse. En höjdarkommentar vi fick var "Vi vet inte om vi kan komma än, men vi hör av oss så fort vi vet mer". Det här var över en månad sen nu och än så länge har vi inte hört ett pip trots att det här är människor vi pratar med flera gånger i veckan.

• Nicossambo

Allvar sa de så, dålig stil. Hade jag varit er hade jag frågat nu en månad senare får ni samma svar hade jag sagt att ni vill ha svar idag vet ni inte så antar vi att ni inte kommer.

Vi gifter oss på 1 1/2 vecka har en gäst med respektive som tackat ja men har inte bokat boende än bröllopet är i skåne han bor i umeå. Meningen var att de skulle åka med några kompisar men de fick förhinder och kommer inte och det är lungt.Men frågan är hur tar han sig ner hit. Han har bytt tjej och nu är festprogrammet är nästan klart måste jag veta vad hon heter till info och brodsplacering men han svarar inte när jag ringer vi har ringt skickat sms pratat in medelande men han svarar inte eller hör inte av sig.

Vill bara skrika min tärnor säger bara ja men då kommer han inte och det är lungt för mig men tänk om han kommer och vi inte räknat med det i mat och bords placering. Blir så arg bara var tvungen att skriva av mig.

BlivandeFruPettersson skrev 2010-04-05 17:14:12 följande:
    Jo, det är tydligen såhär det ska vara... En vecka efter OSA hade vi fortfarande inte fått svar från en tredjedel av de inbjudna, så då började projekt påminnelse. En höjdarkommentar vi fick var "Vi vet inte om vi kan komma än, men vi hör av oss så fort vi vet mer". Det här var över en månad sen nu och än så länge har vi inte hört ett pip trots att det här är människor vi pratar med flera gånger i veckan.
  • fibobs

Det är ju fruktansvärt dåligt kan jag tycka.
    Frågan är ju vad man gör??
    Jag skulle nog vänta någon vecka till, sedan konstatera att de som inte svarat inte vill/kan komma.
    Kommer dom ändå, så är det ju dom som får skämmas för att de inte har någonstans att sitta och kan väl då packa sig hemåt igen? Eller?
    Usch, dålite stil!

Svar på tråden irriterad!!!! mycket!!!!