kostnad för möhippa
Men vad betalar man ofta om man går ut på middag och sedan krogen? Det är ju minst en tusenlapp. Tycker det kan låta mycket med 1 300:- men samtidigt förväntar jag mig att ni får ut en del av de pengarna?
Men vad betalar man ofta om man går ut på middag och sedan krogen? Det är ju minst en tusenlapp. Tycker det kan låta mycket med 1 300:- men samtidigt förväntar jag mig att ni får ut en del av de pengarna?
Min uppfattning är att killar generellt är villiga att betala betydligt mer för sin svensexa än vad vi är villiga att betala för möhippa. Stämmer det?
Jag tror också absolut att man kan komma under 1 300:- även om det kräver mer planering. Man kan exempelvis ha knytis istället för att äta ute.
Sedan skadar aldrig lite kreativitet. SPA-dag i all ära men jag hade imponerats betdligt mer av en möhippa som är kul, kreativ och annorlunda och som dessutom inte kostar multum. Sedan tycker jag det är viktigt att bruden står i centrum och att man visar sin uppskattning, men det kan man ju göra genom annat än att det ska vara en dyr hippa.
Vill bara poängtera att det viktigaste är VAD man gör, snarare än vad det kostar. Men jag tror att det gäller att vara mer kreativ när det gäller billiga möhippor. Det fixar sig inte av sig självt.
Men då tycker jag hellre det är bättre att man har som Aleta skriver - att man har valfria delar av dagen.
Jag skulle skämmas ihjäl om jag bara bidrog med tre hundra spänn för min allra bästa kompis bara för att det är en grupp avlägsna bekanta som inte vill lägga mer pengar.
Har faktiskt ett liknande sådant problem just nu. En kompis fyller 30 (min bästa kompis) och vår tredje kompis vill lägga en femhundring tillsammans för henne. Jag hade snarare tänkt 500 kr/person till henne. Det blir så jobbigt då. Ska tilläggas att den tredje kompisen har duktigt mycket pengar. Jag tror att jag köper något extra till henne som jag ger när vi är själva nästa gång.