• Mathilda81

Vad ska man skriva på inbjudan?

Hej kära vänner!

Vi ska inom kort skicka ut våra inbjudningar och det har slagit mig att jag inte riktigt vet vad vi ska skriva.

Det är några saker som vi gärna vill ha med men vet inte riktigt hur vi ska formulera det. Vi har nämligen skapat en bröllopshemsida via www.varbrollopslista.se (som jag för övrigt gärna rekommenderar) där vi har en massa information om bröllopet. Dessutom har vi på skapat en önskelista i vår bröllopshemsida som vi vill att våra gäster ska använda.

Tar tacksamt emot tips och förslag. Vad ska man skriva, vad får man inte skriva, hur mycket ska man skriva? Någon som kanske kan dela med sig hur de formulerade sin inbjudan?

M

• Svar på tråden Vad ska man skriva på inbjudan?
  • 0Maria0

Vi har också en hemsida med all information så på våra inbjudningar stod det:

Välkommen till vårt bröllop!

Vi gifter oss på Ellinge slott, Eslöv
    den 28 augusti 2010 kl. 16.00.
    Därefter middag och dans i Gamla stallet, Ellinge.

M & A

OSA senast den 30 juli på telefon xxxxxx
    Info: [vår hemsideadress]

I och med att all annan info finns på hemsidan så behövdes det inte mer!

• Mathilda81

Smart, jo iom att man har en hemsida behövs ju inte så mycket mer information på inbjudningarna antar jag.

Använde ni något företag för inbjudningarna eller fixa ni det själva?

• Mathilda81

Oj, va duktig du är!

Jättefin blogg med massa nyttigt!

• Martinaa
    Mathilda81 skrev 2010-04-05 19:08:49 följande:
    Oj, va duktig du är!Jättefin blogg med massa nyttigt!
    Tack tack. Blir inte uppdateringar varje dag, utan när jag hinner och har gjort nya pyssel som jag kan skriva om. Så kika gärna in igen nån gång! :)
  • nollåtta

Vi skrev såhär, vi har inte ett speciellt formellt bröllop och ville ha en mer vardaglig ton på det hela:

Lördagen 31/7-2010 ska vi gifta oss! Det vore grymt om ni vill vara med.
    Det hela går av stapeln klockan 16.00 i Dianelund som ligger på Årstasidan av Årstaviken. Efter vigseln bjuder vi på middag och fest och efter middagen finns det drycker som ni får dega själva för en billig peng, ta alltså med kontanter i mindre valörer. Vi vill även att ni ska ta med varsin knytnävsstor sten.
    Barn är välkomna till vigseln men kvällen vill vi fira tillsammans med våra vuxna vänner. Ammande bebisar är naturligtvis välkomna.
    Vill ni hålla tal eller anordna något spex ska ni kontakta våra toastmadamer, bla bla bla eller bla bla bla.
    Klädsel: Sommarfin
    OSA senast 14/6 till bla bla bla eller bla bla bla.. Meddela även om ni behöver specialkost av något slag. Vägbeskrivning fås vid OSA.
    Vill ni ge oss en present är vi mycket tacksamma för bidrag till vår bröllopsresa.
    Varmt välkomna önskar bla bla bla.

Vi har inge internetsida dock, kändes för ambitiöst för vår skull

• Mathilda81

Tack nollåtta!

Tar tacksamt emot fler tips och förslag!

Martinaa, jag tänkte tipsa dig om att lägga till www.varbrollopslista.se som vi använder för att skapa vår hemsida till bröllopet men såg att du precis lagt till den :) Vilken tajming :)

• Martinaa
    Mathilda81 skrev 2010-04-05 20:27:28 följande:
    Tack nollåtta!Tar tacksamt emot fler tips och förslag!Martinaa, jag tänkte tipsa dig om att lägga till www.varbrollopslista.se som vi använder för att skapa vår hemsida till bröllopet men såg att du precis lagt till den :) Vilken tajming :)
    Hehe, ja de hade själva kommenterat på ett av inläggen och skrev det, så jag lade till dem under bröllopssidor också! :)
  • näsbo

Vi hade en bild på oss och brevid den bilden stod det Välkommen på bröllop sedan skrev vi under bilden

Vi gifter oss i XXX kyrka
    Lördagen den 17/7 2010 klockan 15.00
    Därefter bjuder vi till bröllopsfest natten lång
    i XXX bystuga.

Våra namn

OSA senast 1/5 Klädsel: Kavaj Namnen och tele nummer(till oss dom ska anmäla sig till)

Sedan la vi i en lapp med i inbjudan där vi skrev vägbeskrivining till kyrkan och festlokalen, om det är självkostnadspris i baren, om barn är välkommna,matallergi,vad vi önskar i bröllopspresen (vi önskar oss bidrag till bröllopsresan)och namn,nummer till toastmastern där dom får anmäla för tal etc och där satt vi oxå ett senast datum.

Svar på tråden Vad ska man skriva på inbjudan?