• lindhaa

Snälla hjälp med förrätt! (ej skaldjur)

Hej!
    Jag behöver er hjälp!
    De flesta har kött till huvudrätt och skaldjur till förrätt?

Vi har bestämt oss för laxtornedo till huvudrätt med ?örtslungad? potatis och romsås.
    Men vi har jättesvårt med förrätten. Vi vill inte att hela menyn ska bestå av skaldjur och vade gärna sett några andra smaker på tallriken till förrätt.

Är det någon som har något förslag till oss???
    Vi har funderat lite på någon kall soppa... Bröllopet är 19e juni så en kall soppa en varm sommardag låter kanske inte helt fel... Någon som har tips?

• Svar på tråden Snälla hjälp med förrätt! (ej skaldjur)
  • patrikoannika

Njae.. kall soppa är ju spännande, men skeptisk till att alla gillar det.

Ska ni ha fisk till huvudrätt kanske ni ska ha kött (eller vegetariskt) till förrätt.

Kall skinka med melonbitar eller nåt sånt?
    Någon enkel liten paj?

Personligen tycker jag det vore spännande med kall soppa, men tror inte alla tycker som jag.

Men det ju sant, alla gillar ju inte skinka eller paj heller...

• emspems

Jag tycker att en kall soppa låter toppen! Och varför inte en vegetarisk? En sparrissoppa eller len rödbetssoppa kanske :)

• anne på grönkulla

Västerbottenpaj? Grönsakspate? Ugnsgrillad feta eller halloumi med soltorkade tomater i foliepaket? Rödbetssallad med timjan, vinägrett och fetaost?

• Marjo

Vi ska ha apelsinmarinerat ankbröst på salladsbädd till förrätt. Låter gott tycker jag. Vi kan inte ha skaldjursförrätt, eftersom vi har gäster som är väldigt allergiska mot skaldjur.

Soppa låter gott!

• Eriane

Renstek på toast med pepparotsgrädde.

Parmaskinka med honungsmelon

Skink rullader med örtkeso

Minipaj

Det är allt jag kommer på just nu men vet att det finns mycket mer inne i huvudet.

• thereseochdaniel

Vi ska ha tunnbrödkorgar med renstektsröra och äpplen i. Väldigt smaskigt! :)

• mittid

Skulle undvika rödbetor för att det behövs väldigt lite för att förstöra en uppsättning kläder väldigt mycke : ( annars är det ju väldans gott!

Färsk grön sparris halstrad/ljummen alltså med parmaskinka och mortadella på en tunn bland- salladsbädd, halverade coctailtomater och balsamvinägerglace... gott! : )

• FiaLottaoälsklingen

lufttorkad skinka (tyå serrano eller liknande) bred på philadelpia med örter och hackade soltorkade tomater - rulla ihop och skär "stubbar". serversa med ruccola, avocado och körswbärstomat

jättegott!!!

• 100703 M och B

En fin kall Gazpacho med rostade vitlökskrutonger/brödpinnar till? Mmmmmums! Perfekt en varm sommardag.

• maer82

Rödbetscarpaccio med fetaost. HUr gott och enkelt som helst. Färsk kokta rödbetor tunt skivade, på en bädd av ruccola eller annan favorit sallad. Smula fetaost över. ROstade pinjinötter eller solrosfrön och ringla olivolja, balsamvinäger, flingsalt och peppar... En riktigt vinnare! Passar även för veg=) /MOE

• 100703 M och B

Oh ja rödbetscarpaccio med fetaost! Hur kunde jag glömma det

(gazpacho är också ren veg för övrigt)

Svar på tråden Snälla hjälp med förrätt! (ej skaldjur)