lillalyckan skrev 2010-05-09 00:13:00 följande:
Oj, jag är precis likadan. Jag är den absoult enda som jag känner som aldrig varit gravid. Så jag är supernervös och nästan helt övertygad om att jag inte kan bli gravid och att det är nåt fel på mig. Sen att jag alltid sen den första gången jag hade sex har varit väldigt noga med skydd, det liksom sorterar jag bort och kan skrämma upp mig själv hur mycket som helst. Vi har sagt att vi ska vänta ett tag till med bebis. Eller, det är min Fästis som vill vänta, jag vill helst börja nu. Men jag har en stav inne nu som räcker i ca 2 år till, efter det är det nog dags. Har gått upp en del i vikt pga en ny medicin som jag börjat äta och nu har rykten börjat florera på jobbet att jag är med barn mm. Ganska jobbigt att alltid behöva dementera det när man så gärna skulle vilja att det var sant. Varför kan inte folk bara sköta sig själv? Sorry TS för långt OT-inlägg men jag önskar dig en massa lycka till med bebisfabriken!
Hej!
Skönt..kanske fel ordval. Men känns bra att andra oxå tänker likadant som en själv. Du är absolut inte den enda som inte har varit gravid. Du kan räkna mig som en av dina "vänner" så har du en som inte heller har varit det. :0)
Vad hemskt det lät med ditt jobb och så. Vad är det för idioter?!! Men om du mår så dåligt av medicinen. Finns det ingen annan du kan få då? Jag förstår att det måste kännas jobbigt när folk frågar, så vill man så gärna men att det inte är någon bulle man har i ugnen iallafall. Jag förstår bara inte hur folk kan fråga sånt...helt sjukt. Ett tips kan vara att vissa kläder gör att man ser mer gravid ut än andra. Är det så jobbigt och du inte kan byta medicin så försök undvika sånna kläder som gör magen större.
En fråga..varför har du spiral innan du har fått barn? Har alltid hört att man först ska ha det när man har fått sitt första. Kan göra mer ont innan nämligen. Jag äter p-piller och har gjort det alldeles för länge.. typ 10 år nu. Inte alls bra det heller egentligen.
Ta hand om dig och försök o tryck tillbaka dina dumma kollegor. Och kan du inte få till en bra kommentar så låt det gå in i ena örat och ut genom andra.
Lycka till! :0)