• lycklig87

hur mycket kommer eran mat att kosta.??

hej hej

jag och min man ska ha ca 80 personer på våran bröllopsfest och vi har räknat med att till mat + kvälls mat tårta och efterätt + 2 personal som ska sköta disk och ploka och så ska kosta runt 15000 kr och då ska vi ha buffe eller likande och vi ska göra den själva eller beställa från resturang

men efter att ha kollat lite i foruen så värkar det som om vi har räknat kasnke med lite för mycket,
    undrar nu på vad andra har räknat ut vad det kommer att kosta i matväg. eller per person vad det kommer att kosta.

känner mig just nu lite vilsen i matten.

• Svar på tråden hur mycket kommer eran mat att kosta.??
  • MrsCoverdale

Vår middag som består av förrätt, varmrätt (buffé) och efterrätt samt vin och avec kommer att kosta ca 400kr/pers. Kanske ska nämna att det är catering som gäller.

• Eriane

Själva buffen kommer kosta strax under 13000 för 60 personer. Sen kommer vi köpa dricka till på sidan vet inte än om vi ska ha alkohol eller inte. Men om man säger max 2000 till för drickat borde det stämma ganska bra. Om vi ska ha Alkohol kommer vi göra på låd vin och ett mousserat vin vi hade på nyår.

• moule

Ca 13 000 för trerätters plus tårta för 64 pers..

• GrodanoJag2010

Vår buffé till 60 personer kommer att gå på runt 6000 med alkohol fri dricka. Tårtan bakar Jag o min far. =D

• Dolly84

Förätt, varmrätt, dessert + bröllopstårta, glas, bestick, porslin, dukar, servetter osv, blir 350kr/person från en catering vi har valt.

• MissKitten

Vi har kuvertpris på endast maten (förrätt/buffé till huvudrätt/efterrätt) på 300 kr/pp. Då ska vi ha ca 60 gäster (plus/minus några). Vi kommer att ha catering. Sen tillkommer tårta, dryck och personalkostnader.

• Astro

Trerätters middag inkl kaffe och tårta, samt serverings- och kökspersonal från kl 15-01, samt hyra av dukar, glas, bestick och servetter stannar på kuvertpris 470kr för oss, och vi blir ca 65 st.

• thebe

Trerätters där bröllopstårtan är desserten. all tänkar porslin inklusive vinkaraffer, duk m.m. 3 serveringspersonal har vi ett kuvertpris på 300kr per vuxen och för alla 15barnen får vi betala sammanlagt 1000kr och dem får en 3rättersmeny med men mer barnvänlig. vi kommer vi ca 50 personer

• bobods

Kuvertpris på endast buffé på catering 220 kr/pers, vi blir ca 90 pers = 20000 kr. Då ingår porslin och disk, men inte tårta eller dryck.

Det blir självklart billigare om ni tänkt göra buffén själva. Men uuuh vilket jobb!

• lenwer

Vi kommer betala cirka 650 kg per person men då ingår en hel del annat också. Snittar till välkomstbubblett, 2-rättersmeny, kaffe och te, lokalhyra, allt porslin, bord, dukar etc. Alla förberedelser med dukning, blomsterdekoraration (dock inte själva blommorna), 4 personal varav 2 stannar till kl 03.00 och tar hand om baren, nattamat och städning. Tycker det känns riktigt bra{#lang_emotions_laughing} 
    Vi ska själva köpa vin, dryck till baren och fixa tårtan.

Svar på tråden hur mycket kommer eran mat att kosta.??