• lycklig87

hur mycket kommer eran mat att kosta.??

hej hej

jag och min man ska ha ca 80 personer på våran bröllopsfest och vi har räknat med att till mat + kvälls mat tårta och efterätt + 2 personal som ska sköta disk och ploka och så ska kosta runt 15000 kr och då ska vi ha buffe eller likande och vi ska göra den själva eller beställa från resturang

men efter att ha kollat lite i foruen så värkar det som om vi har räknat kasnke med lite för mycket,
    undrar nu på vad andra har räknat ut vad det kommer att kosta i matväg. eller per person vad det kommer att kosta.

känner mig just nu lite vilsen i matten.

• Svar på tråden hur mycket kommer eran mat att kosta.??
  • lenwer

Naturligtvis ska vi betala 650 kr och inte kg{#lang_emotions_tongue_out}{#lang_emotions_tongue_out}

• Mia 77

3 rätters + serveringspersonal och 1 bartender kommer kosta oss ca 8500 kr. Vi kommer bli ca 35 personer

• Moi mokulat

ungefär 15 000:- för mat, personal, hyra av servis, tårta minus servetter, dukar, dricka,

• Mörk Ängel

Jag hoppas att vi kan hålla oss nere på 10.000 för 50 personer. Då tänkte vi ha buffé som vi gör själva och också att fästmannens syster får baka tårtor. (hade helst velat göra det själv, men det betyder ju otur så det vågar jag inte {#lang_emotions_tongue_out})

Tror ni att man kan klämma in drickat också i den budgeten eller går det utanför?

• Moi mokulat

Glömde skriva 70 gäster.

Min mamma hade 50 års fest som jag höll i i febuari.
    Vi hade också bestämt att göra lite själva, men efter den festen så
    bestämde vi att vi inte skulle göra något mer än köpa dricka typ.
    Allt runt maten pratar jag om. Blir ingen fest för min släkt om de ska
    behöva laga mat och fixa hela tiden.

• Puchiko

vi har räknat med ungefär 13000 kr för alla 75 gästerna inkl dricka från tyskland

• Rosen2011

Vi kommer lägga runt 10000 på mat för 30 gäster, alkoholfritt.

• Midvinterflicka

Vi kommer att betala 460 kr per person. Då ingår 3 rätters meny, vin, brudskål, personal, dukning och lokalhyra. Vi kommer att ha ca 60 gäster.

• pluggisen

vi betalade 5000 kronor för buffe, ostbricka och tårta och vi var 30 personer, drycken inköpt i tyskland och förrätten gjorde jag själv.

• Brud73

Vi räknar med ca 450 per person, då ingår mat, porslin m.m., dukar, servetter o dyl.

• JosefinH

Vi har räknat med 35 000 kr för 80 gäster  och då är 3 rätters catering, bröllopstårta, all alkohol + öppen och gratis bar efter middagen och vickningen medräknad men inte serveringspersonalen.

Svar på tråden hur mycket kommer eran mat att kosta.??