• Sörön10

Tipsa mej om resmål!

Tar gärna emot tips på vart man kan resa i december (typ) för att komma iväg med sin då nyblivne make!

Det här letar vi:

* sol
    * bad
    * strand
    * mysiga restauranger, gärna inte för dyrt
    * mysigt hotell, kanske bungalow? gärna nära vattnet
    * helst inte flera byten med flyg. är grymt flygrädd och pallar nog inte så många starter och landningar!
    * är livrädd för "hål i golvet" så gärna ett ställe med "riktiga" toaletter! haha

ja, typ så! och gärna möjlighet att hyra nåt fordon och komma iväg och kika lite! Shopping är inte viktigt. Vi vill mest komma bort och koppla av!

Har ni några förslag som skulle passa in?

• Svar på tråden Tipsa mej om resmål!
  • Lorran

Jag upptäckte just Cancun/Mexico själv. Vi kollade på hawaii först och insåg att flygbiljetten kostar 24.000:- DIT ungefär HAHA SOM HITTAT! Nope inget Blue hawaii för vår del!

Men jag tror inte att det är så dyrt att leva i mexico.
    Flygbiljett för båda i december ligger runt 10-11 tusen.
    Hotell är galet billigt upptäckte vi iaf. Du kan bo fyrstjärnigt i en svit med "romantic spa package" i en vecka för ca 10.000 för båda. Om man tycker det är dyrt så får ni trestjärnigt standarddubbelrum för några tusen mindre.

Jag och min M2B hittade: Bel air collection hotel & spa Cancun
    JACUZZI PÅ RUMMET med havsutsikt....yes please.

Flygproblemet är värre, för du kommer inte undan utan en mellanlandning såpass långt. Men sen vet jag inte riktigt var eran budget ligger?

• Superstarfia

Baliiiiiii.. ;)

Nusa Dua, Tanjung Benoa.. där finns allt det dy söker.. ;)

• MrsCoverdale

Har bekanta som åkte till Alghero/Sardinien och var mycket nöjda!
    Överväger saken själv! :) Jag tror det var Fritidsresor de åkte med men jag kan inte svära på det.

• Sörön10

Tack för era tips! =)

Budgeten vet vi inte riktigt ännu. Vi kommer önska oss bidrag till resan och, såklart, spara själva! Blir perfekt när det inte är något bröllop som ska ha pengar längre!

Mexico lät coolt! Har funderat åt Asienhållet också. Samt Hawaii, men det var tre mellanlandningar tror jag innan man kom fram! Har en vän som bor där så hon kan säkert hjälpa till med att leta boende på plats om det skulle vara så...

Kanske helt enkelt får sätta i mig en karta sobril och hoppas att jag däckar i planet! haha

Svar på tråden Tipsa mej om resmål!