• Sebastiána

Tränings och vikt sida!!

Lorran skrev 2010-04-12 15:39:15 följande:
    En sak som fungerat undantagslöst för mig är att sätta fart på kilona genom att hoppa över bröd. Jag är en mack-ätare och så fort jag lägger ner det HELT så kan jag droppa 3-4 kilon really really fast. Även om det finns nyttigt bröd också så är det bättre med en skål yoghurt eller dylikt. Att byta ut ris och pasta mot quinoa eller frysta grönsaker funkar bra också. Då kan du käka din favvobiff med lite hummus eller annan sås som inte innehåller smör och grädde med wokgrönsaker. Här får du också ett snabblagat middagstips som är nyttigt och gott:Kör en bit Laxfilé i micron ett par minuterSista minuten lägger du ett överdrag av lätt creme fraiche och öser på citron peppar *yummi*Koka eller värm broccoli alternativt skiva tomat och avokadoSmakar asgott och är dundernyttigt...Lycka tilliform.se är en bra sida btw
    Vad gör man när man har en sambo som är skeptiskt till eller ogillar allt som quinoa, broccoli, bönor osv? Han har gått med på att köra LCHF en vecka (samtidigt som vi promenerar en timme i veckan), men jag misstänker att han kommer att ha svårt att släppa bröd, potatis, ris, pasta. Vad ska han då ha till köttet? Jag äter gärna blomkål och broccoli, men inte han. Han kommer väl då bara att äta kött och sås...
Svar på tråden Tränings och vikt sida!!