• Rufsas

    Tips på snällare uppdrag!

    Aleta skrev 2010-04-12 21:43:09 följande:
    Ett tips är att ha en nödlösning, ett telefonnummer hon kan ringa om hon kör fast eller går vilse.Vi hade samma upplägg för en tjej och hade avslutat med en rebus som vi tyckte var jättelätt, men hon misstolkade den helt. Hade hon inte haft nödnumret hade hon aldrig hittat oss.Vi skickade henne till olika butiker i sta'n som hjälpte till. T ex fick hon en glödlampa när hon gick in i lampbutiken och lämnade prylen hon fått i korvkiosken. Glödlampan lämnade hon i en second hand-butik och där hade vi lämnat 100:- så att hon fick köpa sig en valfri hatt som hon skulle ha resten av dagen.
    Gud vad roligt! En sådan möhippa skulle jag vilja ha. Hoppas att mina kompisar läser härinne.
  • Rufsas
    Aleta skrev 2010-04-13 10:41:45 följande:
    Det blev faktiskt riktigt lyckat. Det började med att en för henne okänd kille ringde på dörren och gav henne en ros med ett kort. På kortet stod det att hon skulle ge den till mannen i korvkiosken utanför. Sedan fick hon en ny grej av honom som hon skulle lämna på ett annat ställe och så höll det på ett tag tills hon hittade oss.
    Åh, jag älskar sådana uppdrag. På en lagom nivå (inte visa "musen" på stan liksom) och lite som en skattjakt. ja, ja. Hoppas att mina kompisar känner mig tillräckligt bra för att göra något kul.
  • Rufsas
    Aleta skrev 2010-04-13 10:46:24 följande:
    Jag håller tummarna!
    Tack!
Svar på tråden Tips på snällare uppdrag!