Fru i juli 2010 skrev 2010-05-23 11:31:43 följande:
Tjoho! Igår var min sista dag på ren kur. Idag visade vågen underbara 65,8, vilket totalt är minus 5,0 kg under dessa 11 dagar. Nu väntar enligt mig en nästan tuffare period, där det gäller att börja äta lite i taget och inte äta för lite eller för mycket. MAn ska ju helst inte ligga mellan 500-800 kcal... Hellre under, vilket man gör på ren kur, eller över vilket man bör göra under upptrappning samt sen när man kör hålla-vikten-programmet. Nu ska jag äta en måltid per dag fram till torsdag, sen börjar jag med två mål mat om dagen samt två mål cb. Tror detta blir great! Hoppas några till kg försvinner då Duchess - hur går det för dig? Har du fått igång magen? Lightläsk eller funlight är ju bra för den saken skull. Go girl! Heja dig! Stor Peppkram till dig
Fantastiskt bra jobbat av dig!
Här hände det mycket igår. Jag åkte in till apoteket och fick tips på piller för att få igång magen. Dessutom syndade jag! Oj, oj. Rejält också. De positiva med det var två saker: magen är bra igen och jag insåg dessutom att det där jag fantiserade om inte var så fantastiskt. Det var kulturnatta här i Umeå, så vi var inne på stan. Jag köpte en hamburgare.. men åt faktiskt inte ens upp den. Den var stor och mastig, trots att det var min favorit. Intressant, det där.
Nåja, idag är det nya tag igen. Jag har gått upp ett halvkilo från igår efter mitt syndande, men jag tror att jag kan gå ner det igen ganska fort. Kolhydrater binder ju vätska, och jag åt dessutom en del salt mat igår.
Jag har ju ingen deadline att hålla rent tidsmässig (en fördel med att redan vara gift ;)) utan bara ett mål i kilo. Och trots syndandet har jag gått ner ca 4 kg på 10 dagar. Målet på 16 kg kvarstår. Nu blir det minst en veckas ren kur till - jag är peppad!