• bäckliljan

CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!

Hej alla!
    Hoppas att jag får hoppa in här i tråden med er, då jag är i behov av stöd och peptalk ibland, eller allt som oftast.

Var med en gång tidigare, för nåt år sen eller två. Men har gått upp rejält sen dess.
    Började därför på försök med ren kur 24/5, fuskar ibland men försöker hålla mig till ägg och kyckling i så fall.

Längd: 164 cm
    Vikt 24/5: 82,5 kg
    Målvikt: under 70 kg
    Vikt 31/5: 79,4 kg (-3,1)
    Vikt 7/6: 77,4 kg (-5,1)

Tycker att det går så jäkla trögt! Tappar sugen ...
    Jag får mycket inspiration och ork att fortsätta kämpa av att gå in här och läsa.
    Hur orkar ni träna under ren kur?

• bäckliljan

Dagens uppdatering:

Vikt 9/6: 77,1 kg (-5,4)

Kanske dumt att väga sig i stort sett varje dag, men men jag är alldeles för nyfiken ....
    Var på konferens hela dagen igår med mycket god mat och fika. Trodde faktiskt att jag skulle ha gått upp i vikt. Så det var skönt att det inte blev så. Nu ska jag hålla mig till kuren fram till helgen. Planerat sen länge att familjen ska åka iväg och bo på hotell. Då vill jag inte hålla på utan njuta men med måtta!

Ha en bra dag och kämpa på!

• bäckliljan

Välkomna alla nya!

Lillalyckan: Har köpt ketosstickor på Apoteket men har inte provat dem så regelbundet att jag kan dra några slutsatser ang om jag gått ur ketos eller inte när jag ätit kött. För min del så känns det lättare att stå ut med ren kur om jag tar ett ägg eller en liten bit kyckling på kvällen, då suget är som störst. Gick ner 6,1 kg på 2,5 vecka. Jättenöjd med det.

Precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg har jag svullat under helgen och igår också blev det en ätardag. Var med familjen på ALV och bodde på hotell. Hade bestämt mig redan i förväg för att äta det jag var sugen på. Så det har blivit både mackor, pizza och godis. Det tråkiga är att det märks ju direkt på vågen. Upp 2,7 kilo! Försöker ta nya tag idag. Tog första påsen mintchoklad kl 11.15. Går bra än så länge. Kämpa på ni också! Kram.

Status:
    Vikt 11/6: 76,4 kg (-6,1)
    Vikt 15/6: 79,1 kg (-3,4)

• bäckliljan

Ginggirl:
    Hur gick det för dig på din andra vägning?

Hoppas det gick bra och att du slår oss andra med häpnad!

• bäckliljan

nikitakatt:
    Ja precis, den rädslan är det jag också har. Men man kan ju inte tänka att man inte ska äta kolhydrater nån gång mer. Märker att jag blir lite fåfäng när jag kurar.

Har för mig att jag läst nånstans att kolhydrater binder mer vätska, ca 2 kg. Så tänker jag så var det ju helt naturligt, då är det ju inte så mycket fett i alla fall.
    Det är bara att hoppas att de försvinner lika fort som de flög på.

Ska försöka köra kur fram till midsommar nu. Undantaget en affärslunch på torsdag, hoppas att jag kan köra en sallad med mycket ägg, räkor eller kyckling.

• bäckliljan

Dagens rapport:
    Vikt 11/6: 76,4 kg (-6,1)
    Vikt 15/6: 79,1 kg (-3,4)
    Vikt 17/6: 77,8 kg (-4,7)

1,4 kg kvar tills jag kommit ikapp helgens synder! Jag kämpar vidare. Har dock affärslunch idag.

• bäckliljan

vikt idag: 77,1 kg (-5,4)
    Lunchen igår blev inställd, tur för mig. Annars hade det nog inte blivit 0,7 kg minus.

Gott att det är fredag! Undrar om jag ska äta lite grillad kycklingfilé ikväll eller om jag klarar att vara ståndaktig.
    Hur löser ni det på helgen?

• bäckliljan

nikitakatt:

Ja visst är det svårt att avstå på helgen? Skönt att det inte påverkade så mycket i alla fall.

Usch nu har det varit mycket på jobbet igen, iväg på möten inkl luncher osv. så nu har det inte hänt så mycket med vikten. Får väl vara tacksam för att inte vågen tagit ett rejält skutt uppåt.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!